Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ایسنا به نقل از المسله نوشت: ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در سخنرانی خود در پنجمین سمینار ملی فعالان مردمی در زمینه زیارت اربعین گفت: امسال برخلاف میل قلبی و علیرغم تلاش های مسئولان ایرانی، دولت عراق به دلیل انتشار ویروس کرونا تصمیم گرفت که زائر خارجی نپذیرد.

وی گفت: مراسم اربعین برای خود عراقی ها برگزار خواهد شد و مردم برخی شهرهای عراقی پیاده روی خود را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی تاکید کرد: دولت عراق امسال تصمیم گرفت که زائر خارجی از جمله زائر ایرانی نپذیرد و مسئولان عراقی از ما عذرخواهی کردند. امیدوارم که زوار ایرانی علیرغم عشق و محبت خود به امام حسین (ع) و علاقه به شرکت در مراسم اربعین شرایط کنونی را درک کنند.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: سال گذشته سه و نیم میلیون ایرانی به عراق آمدند و عراقی ها به طرز باشکوهی از آن ها استقبال و پذیرایی کردند، تصمیم امسال دولت عراق هیچگونه دلایل سیاسی ندارد و این تصمیم تنها به منظور حفظ سلامت زائران به ویژه زائران ایرانی اتخاذ شد بنابراین از هموطنان ایرانی میخواهیم که نه تنها به سمت مرزها بلکه حتی به سمت شهرهای مرزی نروند و امسال مراسم جایگزینی در داخل ایران برگزار کنند.

وی گفت که روابط دوستانه و محکمی میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد و عراقی ها علاقمند هستند که شرایط مهیا باشد از زوار ایرانی پذیرایی کنند.

مسجدی تاکید کرد: اوضاع کرونا در عراق مناسب نیست و همه باید به قوانین و مقررات پایبند باشند و اهمیت این مساله کمتر از زیارت اربعین نیست. هیچ یک از مسئولین ایرانی غافل و یا بی اهمیت نسبت به زیارت اربعین نیست اما سلامت زوار برای آنان مهم است تا با مشکلات جدی مواجه نشوند.

اخبار مرتبط نظر رهبر معظم انقلاب در مورد راهپیمایی اربعین امسال چیست؟ + فیلم ممنوعیت هر گونه عزیمت زوار به عراق در ماه صفر/ برگزاری هرگونه راهپیمایی به سمت مرزهای غربی ممنوع است روحانی: امسال راهپیمایی اربعین نداریم/ در مدارس و دانشگاه‌ها به روی دانش آموزان و دانشجویان باز است عراق امسال پذیرای زائران اربعین نیست درخواست رئیس ستاد مرکزی اربعین از مردم: به سمت مرزهای عراق نروید دبیر ستاد اربعین: امسال هیچ‌گونه سفر به عتبات و یا پیاده‌روی اربعین در استان های کشور نداریم هیچ برنامه ای برای سفر زائران ایرانی اربعین به عراق نیست

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا زائران ایرانی ایرج مسجدی راهپیمایی اربعین زائران ایران زائران ایرانی اربعین سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی یک رویکرد

غرب همواره بر آن بوده تا روند سازش و همراهی با آمریکا و سیاسی کاری تشکیلات خودگردان را زمینه ساز تحقق اهداف فلسطینی‌ها معرفی نماید اما آنچه در ماه های اخیر مشاهده شده است نه دستاوردهای رویکردی سیاسی بلکه مولفه‌ای به نام مقاومت فلسطین بوده است که جهانیان را معطوف به فلسطین کرده است. امروز جهان بار دیگر فلسطین را در راس توجهات خود قرار داده است و به رغم همراهی برخی سران غرب با رژیم صهیونیستی در کنار فلسطین قرار گرفته که برپایی تظاهرات جهانی در حمایت از غزه و حماس نمودی از این مسئله است.

به گزارش ایسنا، سیاست روز در یادداشتی به قلم فرامرز اصغری نوشت: طی روزهای اخیر در صحنه جهانی در کنار مسئله غزه و جنایات رژیم صهیونیستی مسئله قابل توجه، رویکرد برخی کشورها به پذیرش فلسطین به عنوان کشوری مستقل است. هر چند که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند وونسا فرایزر، سفیر مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورا را در ماه آوریل بر عهده دارد، گفت که در دومین نشست غیرعلنی «کمیته مربوط به پذیرش اعضای جدید» در روز پنجشنبه «هیچ اجماعی» وجود نداشت اما بسیاری از سران کشورها آمادگی خود را برای پذیرش کشور فلسطین اعلام داشتند.

یوناس گار استوره نخست وزیر نروژ گفت که اسلو برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است.استوره در کنفرانس خبری مشترکی با حضور پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که به اسلو سفر کرد، افزود : نروژ آماده است که در مورد به رسمیت شناختن فلسطیم تصمیم‌گیری کند.چند کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که به طور مشترک در این راستا تلاش خواهند کرد.

هر چند که طرف فلسطینی اخیرا در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت، درخواست عضویت را مجددا مطرح کرد و روند بررسی آن آغاز شد اما این رویکرد جهانی به پذیرش کشور مستقل فلسطین برگرفته از مولفه‌هایی است که این روزها در غزه جریان دارد.

غرب همواره بر آن بوده تا روند سازش و همراهی با آمریکا و سیاسی کاری تشکیلات خودگردان را زمینه ساز تحقق اهداف فلسطینی‌ها معرفی نماید اما آنچه در ماه های اخیر مشاهده شده است نه دستاوردهای رویکردی سیاسی بلکه مولفه‌ای به نام مقاومت فلسطین بوده است که جهانیان را معطوف به فلسطین کرده است. امروز جهان بار دیگر فلسطین را در راس توجهات خود قرار داده است و به رغم همراهی برخی سران غرب با رژیم صهیونیستی در کنار فلسطین قرار گرفته که برپایی تظاهرات جهانی در حمایت از غزه و حماس نمودی از این مسئله است.

بر این اساس می‌توان گفت که رویکردها به پذیرش کشور مستقل فلسطین برگرفته از دستاوردهایی است که مقاومت رقم زده است چنانکه امروز حتی کشورهایی همچون آمریکا نیز توان حمایت یکجانبه از صهیونیست‌ها را ندارند و برای پاسخگویی به افکار عمومی هم که شده از درد و رنج غزه و ناتوانی برای حفظ حماس و مقاومت از آینده غزه سخن می‌گویند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • دلیل اصلی جدایی لیونل مسی از بارسلونا چه بود؟
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • چرایی یک رویکرد
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • تردد ۷ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر طی سال گذشته از مرز مهران