Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، آرمین ثقفیان از اصفهان در رتُبه چهارم، در گروه آزمایشی علوم انسانی، محسن سیاه‌مرد از خمینی‌شهر در رتُبه چهارم و مهدی ضیایی آذرخورانی از شهرضا در رتُبه هفتم، در گروه آزمایشی هنر حانیه منصوری نهجیری در رتُبه دوم و در گروه آزمایشی زبان، آنیتا محمدی در رتُبه سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانش‌آموزان برتر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حمایت خانواده، انتخاب راه و هدف، تکیه بر کتاب‌های درسی و برنامه‌ریزی برای اتلاف نکردن وقت را از دیگر عوامل موفقیت خود در آزمون سراسری امسال برشمردند.

آنها همچنین تاکید کردند که اتکای صرف به کلاس‌های تقویتی و کنکور و  تطبیق ندادن خود با شرایط موجود می‌تواند علاوه بر ناکامی سبب ناامیدی و انزوای دانش‌آموزان سال آخر شود.

دارنده رتُبه چهارم آزمون سراسری در رشته ریاضی از اصفهان گفت: با وجود آنکه دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال بدلیل شیوع کرونا شرایط مناسب روحی نداشتند و کنکور نیز در فراز و نشیب برگزار شدن یا نشدن قرار گرفته بود اما همت و اراده قوی توانست بسیاری از آنها را به سرمنزل موفقیت برساند.

آرمین ثقفیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من از پایه‌های تحصیلی قبل از دوازدهم برای موفقیت در کنکور تلاش خود را آغاز کردم بطوریکه نیم کامل شبانه‌روز را به مطالعه جدی می‌پرداختم و بیشترین تاکید و وقتم را روی کتاب‌های درسی می‌گذاشتم و خیلی محدود از کلاس‌های تقویتی هم استفاده می‌کردم.

این دانش‌آموز رتبه یک رقمی کنکور سراسری از اصفهان افزود: در این مدت با وجود اختصاص دادن برخی روزها به ورزش و سرگرمی، در فضای مجازی زیاد وارد نمی‌شدم و وقت خود را تلف نمی‌کردم.

ثقفیان، حمایت خانواده و فراهم کردن شرایط آرامش در محیط خانه را یکی دیگر از عوامل موفقیت خود در کنکور سراسری عنوان کرد.

وی به استرس و فشارهای وارده به خود به لحاظ جابه‌جایی زمان برگزاری کنکور اشاره کرد و گفت: 

رتبه دوم آزمون سراسری هنر از اصفهان نیز گفت: به هیچ وجه برای کنکور از کلاس‌های تقویتی استفاد ه نکردم و تنها تعدادی از کتابهای کمک آموزشی را در کناز کتابهای درسی خود مطالعه کردم.

حانیه منصوری نهجیری در گفت و گو با ایرنا افزود: من از همان سالهای قبل راه خودم را برای شرکت رد رشته هنر انتخاب و برای این موفقیت برنامه‌ریزی کردم.

وی ادامه داد: من زمان بسیاری برای شروع خواندن دروس برای کنکور نگذاشتم و از میانه سال گذشته بطور جدی و با پشتکار قوی به مطالعه پرداختم.

این دانش‌آموز رتبه برتر کنکور از اصفهان افزود: یکی از عوامل موفقیت خود را برنامه‌ریزی فردی و تصمیم قوی برای حضور در این عرصه سرنوشت‌ساز می‌دانم زیرا بر این اساس خود را متعهد به مطالعه جدی و تلاش برای موفقیت در این مسیر کردم.

وی یادآور شد: در ابتدای سال تحصیلی گذشته من ساعات محدودی را به مطالعه اختصاص دادم ولی به مرور زمان، این مدت را افزایش دادم و خواندن درس را عمیق و جدی‌تر گرفتم.

منصوری اظهار داشت: رشته تحصیلی من ریاضی فیزیک بود و برای شرکت در کنکور هنر سختی‌های بسیاری برای بدست آوردن منابع کشیدم زیرا دروس تخصصی رشته هنر منابع و سرفصل‌های مشخصی برای مطالعه کردن ندارد.

وی ادامه داد: سازمان سنجش هر سال منابعی برای کنکور هنر اعلام می‌کند اما در واقع بسیاری از سووالات خارج از این منابع هستند و همین امر، اضطراب و نگرانی داوطلبان را می‌افزاید.

نفر دوم کنکور هنر افزود: تعویق یک ماه و نیم و پی‌ در پی زمان برگزاری کنکور علاوه بر فشار مضاعفی که بر داوطلب وارد کرد، موجب نگرانی خانواده‌ها نیز شد.

وی به دانش‌آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ توصیه کرد که با تمرکز کامل و برنامه‌ریزی دقیق به مطالعه بپردازند و هرگونه نگرانی را از خود دور کنند.

رتبه چهارم کنکور سراسری رشته علوم انسانی نیز عامل موفقیت خود را اراده قوی و هدفمندی دقیق از ابتدای سال تحصیلی ذکر کرد و گفت: بر این اساس از انواع آموزش‌ها بصورت مجازی و حقیقی و همچنین کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کردم.

محسن سیاه‌مرد در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش تدریجی ساعت مطالعه از ابتدای سال تحصیلی گذشته تا زمان کنکور گفت: بیشترین زمان مطالعه خود را با توجه به شیوع کرونا از فروردین امسال آغاز کردم و در نهایت به نتیجه دلخواه رسیدم.

وی اظهار داشت: البته من تا حدودی در آزمون‌های آزمایشی شرکت و برنامه‌ریزی درسی موسسات را برای خودم اجرا کردم.

سیاه‌مرد با تاکید بر هدفمندی داوطلبان کنکور برای استفاده از هرگونه منابع در فضای حقیقی و آنلاین گفت: دانش‌آموزان پایه دوازدهم باید تمام برنامه‌های خود را به خواندن و مطالعه اختصاص دهند.

رتبه سوم کنکور زبان ۹۹ نیز در باره عامل موفقیت خود در کنکور گفت: هر داوطلب با انتخاب یک مشاور تحصیلی خوب و بی‍نیاز از کلاس‌های کنکور می‌تواند در آزمون سراسری نتیجه مطلوب را کسب کند.

آنیتا محمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: با اراده قوی تلاش برای کسب موفقیت در آزمون سراسری را از نیمه سال ۹۸ شروع کردم و با افزایش ساعت مطالعه خود به موفقیت لازم دست یافتم.

وی تاکید کرد: کلاس‌های کنکور هم از نظر زمان و هم به لحاظ مالی تاثیر آنچنانی ندارد  وتنها اراده و پشتکار قوی می‌تواند هر داوطلبی را در دورترین نقاط کشور به سرمنزل مقصود برساند.

رتبه برتر کنکور سراسرس زبان از اصفهان افزود: یکی از عوامل وقتگیر و  حواس پرتی داوطلب کنکور حضور بیش از حد در فضای مجازی است که این امر باید توسط دانشآموزان پایه دوازدهم کنترل شود.

رتبه هفتم رشته علوم انسانی از اصفهان نیز مهمترین عامل موفقیت خود در کنکور سال جاری را اراده و برنامه‌ریزی عنوان کرد و گفت: با شناختی که از هدف خود داشتم در این مسیر با تمام توان کوشیدم.

مهدی ضیایی آذرخورانی با اشاره به دسترسی نداشتن به امکانات لازم بدلیل دوری محل اقامتش از مرکز استان گفت: با این وجود، حمایت کامل خانواده و امیدم به آینده مطلوب موجب موفقیت من در این مسیر شد.

وی یادآور شد: تمام هوش و حواس خود را به درس خواندن درست و عمیق اختصاص دادم تا مطالب در ذهن و حافظه‌ام ماندگار شود.

این رتبه برتر کنکور افزود: در این مدت یکسال از تمام سرگرمی‌ها و تفریحات دوری کردم و وقت خود را در فضای مجازی تلف نکردم.

 وی مهمترین عامل موفقیت در کنکور را شناخت درست از این آزمون دانست و گفت: در این صورت می توان برنامه‌ریزی کرد که چه میزان زمان و چه امکاناتی در این مسیر لازم است.

به گزارش ایرنا، امسال بیش از ۸۰ هزار داوطلب در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که بیشتر آنها در رشته علوم تجربی بودند.

آزمون سراسری  ۹۹ در پی شیوع بیماری کرونا از بیست و نهم مرداد تا یکم شهریور پس از وقفه یک ماهه برگزار شد.

در استان اصفهان افزون بر ۹۰۰ هزار دانش آموز در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۱۳ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

این استان حدود ۷ درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

برچسب‌ها آزمون سراسری اصفهان کنکور دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری اصفهان کنکور دانش آموزان آزمون سراسری اصفهان کنکور دانش آموزان اخبار کنکور آموزان پایه دوازدهم آزمون سراسری گروه آزمایشی گفت و گو برنامه ریزی کنکور سراسری دانش آموزان عامل موفقیت برتر کنکور موفقیت خود اراده قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون کارشناسی ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین بتوانند نسبت به نام‌نویسی در آزمون مذکور اقدام کنند.

داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای نام‌نویسی و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند؛ این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است پس از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

به گفته مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

 آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری