Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:31:54 GMT

آغاز تصویربرداری مستند «آقای اصغر»

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۵۶۰

آغاز تصویربرداری مستند «آقای اصغر»

اولین روز از هفته دفاع مقدس مصادف با تولد سردار شهید اصغر پاشاپور و سالگرد شهادت حجت‌الاسلام محمد پورهنگ است. مستند آقای اصغر به کارگردانی احمد عبدالرحیمی در مرکز مستند حقیقت تولید خواهد شد.

شهید اصغر پاشاپور که اکثرا او را با همراهی سردار شهید قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر مطهر او که توسط این تروریست‌ها ربوده و سر از بدنش جدا شده بود، همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ۹۸ به کشور بازگشت.

شهید اصغر پاشاپور از رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.

این رزمنده جبهه مقاومت ساکن شهر ری و از اولین افرادی بود که همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و در نهایت روز سیزده بهمن ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و همرزمان شهید خود پیوست.

برچسب‌ها دفاع مقدس هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی اخبار کنکور قاسم سلیمانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، گفت: به‌زودی استان قزوین با حضور دو شهید گمنام عطرآگین می‌شود و مراسم استقبال از این عزیزان از میدان میرعماد قزوین آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم در نشست خبری که عصر امروز در محل خانه موزه شهید بابایی برگزار شد، با بیان اینکه استان قزوین به‌زودی با پیکر مطهر دو شهید خوشنام دوران دفاع مقدس عطرآگین می‌شود، اظهار داشت: پیکر پاک 30 شهید دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها دوری از وطن و پس از تفحص در اواخر سال گذشته از مرز شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شد.

وی افزود: در همین راستا استان قزوین به‌زودی میزبان پیکر مطهر دو شهید سرافراز و خوشنام می‌شود که یکی از این شهدا 29 ساله است که در عملیات خیبر در جزایر مجنون به فیض شهادت نائل آمده و دیگر شهید گرانقدر 46 ساله است که در منطقه عملیاتی چنگوله و در عملیات عاشورا به شهادت رسیده و هر دو شهید بزرگوار بسیجی هستند.

امیری‌مقدم در ادامه بیان کرد: استقبال از شهدا در سطح استان با حضور اقشار مردم و مسئولان روز شنبه 11 فروردین‌ماه ساعت 10 صبح از میدان میر عماد قزوین آغاز می‌شود و به سمت معراج الشهدا ادامه دارد و سخنران این مراسم آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین خواهد بود.

وی تصریح کرد: از روز یازدهم تا روز تدفین، شهدا در مراسمات مختلف روشنی بخش محافل معنوی مساجد و هیئات مذهبی خواهند بود و مراسم ویژه‌ای نیز در مجموعه منزل شهید بابایی در شب احیا با حضور شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، عنوان کرد: همچنین دو ویژه برنامه شب وداع با شهید گمنام در 15 فروردین در کورانه و 18 فروردین در آبیک برگزار خواهد شد.

امیری‌مقدم یادآور شد: مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر یکی از شهدا روز 16 فروردین ساعت 16 در روستای اباذر کورانه در یادمان آماده شده در سه راهی امامزاده اباذر و مسیر گردشگری که است که جزو پایگاه های فرهنگی این مسیر خواهد شد. سخنران این مراسم سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین است. 

وی اضافه کرد: همچنین مراسم تشییع و تدفین یکی دیگر از این شهدای گرانقدر روز 19 فروردین در شهرستان آبیک در محل صنایع دفاعی انصارالمهدی است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در ادامه ضمن تقدیر از رسانه‌های استان در برگزاری و اطلاع‌رسانی مراسمات ویژه استقبال، تشییع و تدفین هشت شهید خوشنام وطن در استان قزوین، یادآور شد: برنامه‌های باشکوهی در تشییع پیکر مطهر هشت شهید خوشنام وطن در استان قزوین برگزار شد که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی این مراسم‌های ویژه داشتند که بسیار قابل تقدیر است.

امیری مقدم بیان کرد: 50 یادمان شهید گمنام در سطح استان ایجاد شده که در این یادمان‌ها از یک شهید تا هشت شهید مدفون داریم. از سال 81 که اولین تدفین شهید گمنام در استان انجام شد تا سال 1400 تعداد 33 یادمان در سطح استان ایجاد شد که از این تعداد 25 نقطه احداث یادمان داشتیم و 8 یادمان هم عقب ماندگی در ساخت داشتیم. اما از سال 1400 تا پایان سال گذشته این هشت نقطه با کمک مجموعه مدیریت استانی و خیرین و شهرداری‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی استان، ایجاد شد و در نهایت 25 یادمان در دو سال گذشته تکمیل و ساخته شد.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر گله‌مندی ایشان از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در عدم حمایت از مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین، عنوان کرد: به طور کلی نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در حوزه ایثار و شهادت عملکرد ضعیفی داشتند، در این راستا به نقش ضعیف نمایندگان استان قزوین در تصویب ماده 86 قانون جامع ایثارگران برنامه هفتم توسعه می‌توان اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، افزود: نمایندگان استان در جهت ایجاد ردیف بودجه برای باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین اقدام جدی انجام ندادند، همچنین در مطالبه‌گری از مدیران جهت تسریع در روند ساخت باغ موزه نیز شاهد اقدام خاصی نبودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • تصاویری از شهید بهروز واحدی، اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • شهادت پاسدار بهروز واحدی در سوریه
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • اولین شهید ایرانی مدافع حرم در سال ۱۴۰۳
  • اولین شهید راه قدس در سال ۱۴۰۳ | شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست