Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان هشت سال دوران دفاع مقدس در مصلی امام خمینی (ره) در یاسوج برگزار شد.

این آیین به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در اولین روز از هفته دفاع مقدس با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولین استانی و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهداء گفت: در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ حمله همه جانبه و گسترده و ناجوانمردانه رژیم سفاک بعث عراق و صدام ملعون به جمهوری اسلامی ایران از زمین، هوا و دریا آغاز شد.
"حسین کلانتری" افزود: دشمن در این تجاوز آشکار تا آنجا که می توانست به نقاط مهم کشور با همراهی و حمایت همه جانبه قدرت های زر و زور و تزویر حمله می کرد.
وی تصریح کرد: تجاوز به خاک ملتی که می خواهند به تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرآن کریم بر سرنوشت خویش حاکم باشند و بر مشی دین و خط اسلام و سنت و شیوه پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) حرکت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جنگی نابرابر و ظالمانه که در آن قدرت های شرق و غرب همه به کمک رژیم بعث عراق آمده بودند.
کلانتری اظهار کرد: ملت ما به فرمان ولی امر مسلمین و معمار کبیری انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با این پیام که دزدی آمده و یک سنگی انداخته و رفته است، دلگرم شده و برخواستند.
وی بیان کرد: صدام با کمک حامیان استکباری خود با پاره کردن عهدنامه ۲۹۸۹ بین ایران و عراق در جلوی دوربین های خبری، به قول خودشان می خواستند چند هفته ای تا تهران پیش بیایند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کشوری که با رهایی بعد از قرن ها ستم، ظلم و استبداد، تازه انقلاب کرده و دارای کمترین تجهیزات است مورد بی رحمانه ترین و وحشیانه ترین تجاوز قرار می گیرد، اما با پیروی از رهبر و لبیک به فرمان ولایت و مقتدای خود و بر مسیر قرآن و تاسی از عاشورای حسینی و تبعیت از قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر می خیزد و وارد عرصه های جنگ با کفر می شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: در پی فتوحات مختلف و بی شمار رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ نابرابر از جمله آزادی خرمشهر و بستان امام خمینی(ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ بستان را خدا آزاد کرد؛ یعنی لطف الهی و اراده خداوند پشت این پیروزهای بزرگ بوده است.
وی عنوان کرد: دشمن در مقطعی با آن همه تجهیزات پیشرفته مهران را تصرف کرد و امام راحل فرمودند: مهران باید آزاد شود و رزمندگان اسلام در دمای بسیار بالا و شرایط بسیار سخت با توکل بر خدا و لبیک به فرمان رهبر و فرمانده کل قوا و با رمز یا ابوالفضل (ع) شکست سختی به دشمن وارد و مهران را آزاد می کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هشت سال دفاع مقدس، دفاع از ارزش ها، عزت و شرف بود، دفاع از ملتی بود که برای آزادی و استقلال انقلاب کرده و اکنون بر مسیر الهی قرار گرفته و برای خدا باید جهاد کند و دفاع از خود و مقابله با چهل کشور دنیا که ماشین جنگی در اختیار صدام قرار داده بودند.
کلانتری افزود: تاریخ جنگ و هشت سال دفاع مقدس تاریخ سربلندی، شرف، آزادگی، استقلال، اقتدار و حیات جمهوری اسلامی است که سراسر بر مسیر و اراده الهی حرکت کرده است.
وی تصریح کرد: اما امروز کشورهای خود باخته و خود فروخته امارات، بحرین و عربستان چون به خدا و اهل بیت(ع) وصل نیستند به یک رژیم نامشروع پیوند می زنند و حیات خود را به جای قرار گرفتن بر مسیر الهی، قرآن، پیامبر و ائمه اطهار (ع) با پیوند با ظلم و استکبار می بینند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رزمندگان اسلام با کمترین امکانات و با تحمل کمبودها و در شرایط بسیار سخت به خاطر خدا در سنگرها و در راستای فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت زینب (س) در خط مقدم مقاومت می کردند. 
کلانتری ادامه داد: امروز همه قوا، فرماندهان سپاه، ارتش، نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی همه به پشتوانه آحاد مردم و در مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و پشت در پشت هم و در خط ولی امر مسلمین برای تداوم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، صیانت از خون شهیدان و ارزش های دفاع مقدس حرکت می کنند و در این مسیر هیچ چیز و هیچکس جلودارشان نیست. 
همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز با تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس و پاسداشت رشادت های ایثارگران، گفت: هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران دانشگاه اخلاق، معنویت و انسان سازی بود. 
آیت الله "سید نصیر حسینی" افزود: شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس دارای انگیزه الهی بودند و هیچگونه دلبستگی دنیوی نداشته و به تمامی مادیات پشت پا زدند.
وی بیان کرد: دشمنان نمی توانستند شکوه، عزت و عظمت ملت ایران را تحمل کنند و به همین دلیل نیز برای تضعیف نظام و انقلاب جنگ هشت ساله را به راه انداختند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج عنوان کرد: برخی اهداف مهم راه اندازی جنگ هشت ساله از سوی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی شامل ساقط کردن نظام نوپا، اشغال خاک کشور و ایجاد امنیت لازم برای رژیم جعلی، نامشروع و غاصب صهیونیستی بوده است.  
حسینی ادامه داد: دلایل اصلی پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس ایمان و معنویت، وحدت و انسجام و پیروی از ولایت فقیه است. 
وی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس برای ملت ایران عبرت آموز است و با بهره گیری از تجارب ارزشمند آن بهتر می توان مقابل تحریم ها و دشمنی های استکبار جهانی ایستاد. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج تصریح کرد: پیشکسوتان جهاد و مقاومت کشور و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مجاهدان و قهرمانان این سرزمین باید همواره تکریم شوند و رشادت های آنان نیز هرگز فراموش نمی شود. 
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دوران دفاع مقدس برکات متعددی داشت که یکی از آنها گسترش روزافزون بیداری اسلامی بین آزادی خواهان جهان و الگوگیری جبهه مقاومت از آن است. 
سردار "حمید خرمدل" افزود: فرماندهی امام خمینی (ره) و رهنمودهای حکیمانه ایشان سبب بروز اتفاقات مهمی از سوی شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس شد به طوری که تمامی معادلات و محاسبات سران شرق و غرب به عنوان حامیان اصلی رژیم بعث عراق به هم ریخت. 
وی اظهار کرد: ایران اسلامی هم اینک در اوج عزت بوده و دشمنان نمی توانند کوچکترین خدشه ای به آن وارد کنند و ادعای آمریکا برای حمله نظامی به کشور نیز تنها یک بلوف سیاسی است.    
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کشور امروزه با انواع جنگ ها مواجهه است که با الگو گرفتن از دوران دفاع مقدس می توان تمامی آنها را با موفقیت پشت  سر گذاشت. 
به گزارش ایسنا، ۶۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس شهرستان بویراحمد در این همایش با لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند. 
گفتنی است، کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۶ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چهلمین سالگرد دفاع مقدس استاندار کهگیلویه و بویراحمد كهگيلويه و بويراحمد ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد هشت سال دفاع مقدس دوران دفاع مقدس ایران اسلامی امام خمینی ملت ایران بر مسیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز