Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه زیاده‌خواهی‌های آمریکا برای تمدید معاهده نیو استارت را رد کرد و درخصوص کاهش احتمال توافق بر سر آن هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه شروط طرف آمریکایی برای تمدید معاهده «نیو استارت» را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ریابکوف گفت شروطی که «مارشال بیلینگزلی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی مطرح کرده، احتمال رسیدن به توافق را به حداقل رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روس با رد «اولتیماتوم» آمریکا افزود: «نمی‌توانیم با این روش صحبت کنیم».

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، بیلینگزلی روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه‌ای روسی گفت آمریکا می‌خواهد نیو استارت را نه به صورت معاهده بلکه به صورت تفاهم نامه به مدت کمتر کمتر از 5 سال تمدید کند.

وی افزود روسیه برای رسیدن به توافقی جدید باید با حضور نیروهای ناتو در اروپا کنار بیاید و در غیر این صورت با زرادخانه‌های مدرن سازی شده آمریکا روبه‌رو خواهد بود.

بیلینگزلی در ادامه گفت موضع آمریکا در قبال آینده این معاهده این است که باید چین را نیز در آن لحاظ کرد.

وی همچنین تهدید کرد: «اگر روسیه قبول نکند، بعد از انتخاب مجدد ترامپ، به قول ما آمریکایی‌ها "بهای ورودی" افزایش خواهد یافت».

بیلینگزلی مدعی شد: «روسیه تا حد زیادی مدرن‌سازی زرادخانه اتمی خود را تکمیل کرده است و ما تازه آن را شروع کرده‌ایم. به شدت خوشحال خواهیم شد که بدون محدودیت‌های استارت، به کارمان ادامه دهیم».

معاهده نیو استارت در سال ۲۰۱۰ توسط «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور وقت روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست و در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

این پیمان در صورت توافق دو طرف تنها تا ۵ سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۶ قابل تمدید است. مسکو از واشنگتن خواسته تمدید این سند را به تعویق نیندازد و آن را استاندارد طلایی در حوزه خلع سلاح توصیف کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه مسکو معاون وزیر امور خارجه روسیه وزیر خارجه نیو استارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!

امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز یک واجب تعبدی صِرف نیست. بلکه یک واجبی است که در فقه با شرط‌های متعددی مطرح شده است و جامع همه شروط «امربه معروف و نهی از منکر» یک کلام است و آن اینکه باید در امربمعروف و نهی از منکر «منطق و عقل» حاکم باشد، بدین معنا که باید؛ «منطق در رفتار» و «معیارهای عقلانی در ارزیابی نتیجه» در نظر گرفته شود.

شهید استاد مطهری بر این باور است وقتی در «نهی از منکر» نیروها تضییع می‌شوند و نتایج ناچیز است، حتما نهی از منکر در آنجا با «منطق» قابل تطبیق نیست.

ایشان صریحاً اعلام داشته؛ اولین گروهی که «نهی ازمنکر» را از پوشش عقلانیت و منطق بیرون بردند؛ «خوارج» بودند که می‌گفتند؛ امربه‌معروف منطق‌بردار نیست!

روایات متعدد در باب امربه‌معروف در «فقه» که متضمن تبیین شروط و رعایت جوانب مختلف در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ به تمامه ناظر به این انحراف خوارج است.

نویسنده: حجه الاسلام هادی سروش

منبع: کانال سروش معرفت[هادی سروش]

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اجرای آزمایشی طرح تذکر لسانی نهي از منكر بار ديگر به قيمت جان تمام شد

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • زمان تمدید قرارداد اسومار مشخص شد | تایید درخواست افزایش رقم