Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری دانشجویی که با هدف گرفتن نمره از استاد خود اقدام به فحاشی و توهین به وی در شبکه اجتماعی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: در پی شکایت یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر توهین و فحاشی اینترنتی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاکری ادامه داد: در بررسی و پس از انجام تحقیقات کارشناسان، عامل ارسال پیام‌های تهدیدآمیز که یکی از شاگردان شاکی است شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: این فرد در مواجه با قراین و شواهد صراحتاً ضمن اقرار به ارتکاب جرم، انگیزه خود را انتقام گرفتن از استاد به دلیل نمره پایینی که در امتحانات به وی داده بود بیان کرد.

وی افزود: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند؛ گاهی اوقات کاربران فضای مجازی به گمان اینکه هیچ‌گاه شناسایی نمی‌شوند اقدام به توهین، افترا و نشر اکاذیب برای افراد حقیقی و حقوقی در این فضا می‌کنند که این تصور غلطی است و جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از عموم مردم خواست هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۵۸۲۱۸۲۳۵۰۷ گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس فتا دانشجو دانشگاه بجنورد خراسان شمالی رئیس پلیس فتا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز

سرگرد حسین سپه وند ضمن اشاره به شگرد‌های جدید کلاهبرداران در فضای مجازی اظهار داشت: در روز‌های گذشته شاهد مراجعه قربانیان زیادی با داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا هستیم که مورد هدف مجرمان اینترنتی قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تعطیلات ایام نوروز، شیادان فضای مجازی با شگرد‌های مختلف از جمله ارسال لینک آلوده به بهانه سهام عدالت، اینترنت رایگان و شکایت ثبت شده علیه آن‌ها در سامانه قوه قضایی، قربانیان خود را پیدا می‌کنند و آن‌ها را به سایت‌های جعلی هدایت و حساب آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا لرستان با اشاره به عدم کلیک بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های مجازی گفت: هیچ کدام از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی درخواست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی ارسال نمی‌کنند، لذا برای ثبت نام و پیگیری امورات مربوطه حتما به سامانه‌های مجاز که از منابع رسمی اعلام شده است مراجعه نمایید تا قربانی سوء استفاده این مجرمان قرار نگیرید.

سرگرد حسین سپه وند در پایان خاطر نشان کرد: در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نموده و موارد کلاهبرداری و مشکوک را با ما در میان بگذارید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سارق ساعت های ۳۰ میلیاردی در شیروان دستگیر شد
  • اولین واکنش به تصاویر تکان‌دهنده سرهای بریده خر در مشهد
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند