Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@01:02:29 GMT

نکاتی که باید در مورد محصولات مراقبت پوستی بدانید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۸۴۰

نکاتی که باید در مورد محصولات مراقبت پوستی بدانید

اینجاست که پاک کردن لوازم آرایشی با خرید دستمال مرطوب و پاکسازی با استفاده از ماسک صورت اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

هر آنچه باید در مورد دستمال مرطوب بدانید

برای داشتن پوستی سالم، پاک کردن آرایش، به ویژه قبل از خواب، بسیار مهم است. پاک کردن با صابون و دیگر مواد قلیایی نه تنها باعث پاک شدن کامل مواد میکاپ از منافذ پوستی نمی‌شود، بلکه با برهم زدن PH طبیعی پوست، موجب آزار رساندن به پوست نیز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این آزار، ایجاد چین و چروک در پوست و پیری زودرس است.

به همین دلیل استفاده ازمحصولات مراقبت پوستی همچون یک پاک‌کننده استاندارد، مورد تاکید تمامی متخصصان و کارشناسان پوست و زیبایی است.

دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش، حاوی آب و بدون الکل‌ است که از مواد نگاه‌دارنده مانند فنوکسی انانول، گلیسیرین و دیگر مواد شونده ملایم تشکیل شده‌ است. گلیسرین یکی از مواد مهم در ساختار محصولات زیبایی پوستی است که در حفظ رطوبت پوست نقش بسزایی بازی می‌کند. فنوکسی انانول نیز که یک ماده نگاه‌دارنده است که مانع از رشد باکتری‌ها در این دستمال‌ها می‌شود.

معمولا این محصولات مراقبت پوستی، سفید رنگ است و جنس آن از منسوجات نبافته ضخیم است. معمولا این دستمال‌ها، شامل ترکیباتی همچون پلی‌استر، ویسکوز، الیاف پنیه و غیره می‌باشند.

حالت مرطوب‌بودن آن باعث می‌شود هیچ اصطکاکی با پوست ایجاد نکرده و همچنین به دلیل مواد به کار رفته در آن، در پاک‌کردن عمیق مواد آرایشی از منافذ پوست بسیار کمک‌کننده است.

نکاتی مهم هنگام استفاده از دستمال مرطوب  پس از پاک‌کردن آرایش خود با دستمال مرطوب، نیاز است پوست خود را با استفاده از یک شوینده ملایم‌تر و اب ولرم بشویید.  اگر دارای پوست حساسی هستید، باید آن دسته از محصولات مراقبت پوستی را انتخاب نمایید که باعث ایجاد آلرژی یا حساسیت نشوند.  سعی از دستمال‌های مرطوب حاوی الکل برای پوست صورت خود استفاده نکنید زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. این مهم، برای افراد با پوست‌های خشک، به شدت حایز اهمیت است.  برای پاک کردن آرایش چشم، استفاده از دستمال مرطوب پیشنهاد ما نخواهد بود؛ زیرا ممکن است باعث حساسیت و سوزش چشم شوند. هنگامی که از این دستمال برای بدن نوزادان استفاده می‌کنید، حتما باید فاقد الکل باشند و در ضمن پس از استفاده، بدن نوزاد خود را آبکشی نمایید. حتما پس از استفاده از دستمال مرطوب، پوست خود را آبکشی نمایید.

محبوب‌ترین محصولات مراقبت پوستی: ماسک صورت

در ادامه با تاثیر ماسک صورت در از بین بردن سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از عمیق‌ترین منافذ پوست صحبت پرده‌برداری خواهیم کرد. همچنین یک راهنمایی‌های جامع و مناسب خرید ماسک صورت ارایه خواهیم داد تا در میان انواع محصولات موجود در بازار احساس گیجی و در سرگمی نکنید.

به طور کل، آلودگی‌ها و سلول‌های شاخی یا با استفاده از اسیدهای ملایم مانند اسیدهای میوه و یا با کمک اسکراب‌ها از روی پوست صورت از بین برده می‌شوند. با از بین رفتن سلول‌ها مرده، سلول‌های جدید فرصتی برای رشد و نمو و آمدن در سطح را خواهند داشت. اهمیت این محصولات مراقبت پوستی، به ویژه ماسک‌های لایه‌بردار آن‌جایی مشخص می‌شود که با بالارفتن سن، قدرت پوست برای جانشانی سلول‌های جوان و تازه به جای سلول‌های مرده، کم و کم‌ترمی‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مهم ماسک‌های صورت، آبرسانی و تغذیه سریع پوست است. به راحتی می‌توانید تغییر را در پوست خود پس از استفاده از ماسک احساس نمایید. در ادامه با انواع مختلف ماسک‌های صورت، برای انواع گوناگون پوست آشنا خواهید شد.

بهترین ماسک برای پوست صورت نرمال

اگر پوست شما نه خیلی خشک و نه خیلی چرب است، جز دسته پوست‌های نرمال قرار دارد. این دسته از افراد، می‌توانند از انواع مختلف ماسک‌ها بنا به سلیقه و شرایط پوستی خود استفاده نمایند. ولی با این وجود، پیشنهاد ما این است که بیشتر از آن دسته ماسک‌هایی استفاده کنید که برای پوست‌های نرمال تهیه و تولید شده است.

دیگر محصولات مراقبت پوستی: ماسک صورت مخصوص پوست خشک

درمان پوست خشک با ماسک صورت بسیار راحت‌تر از دیگر انواع پوست است. با کمک ماسک‌های ورقه‌ای در ظرف زمان بسیار کوتاه خواهید توانست تمامی رطوبت لازم که پوستتان بدان نیاز دارد، بدان رسانید.

ماسک صورت مخصوص پوست‌های چرب

برای پوست‌های چرب یا آکنه‌دار، بهترین پیشنهاد، ماسک‌های لایه‌بردار یا ماسک خاک رس است. هر دو این محصولات مراقبت پوستی، در از بین بردن آلودگی، سلول‌های شاخی، سموم، میکروب‌ها و مواد به جا مانده از لوازم آرایشی در عمیق‌ترین و انتهاترین منافذ پوست کمک‌کننده است.

ماسک صورت برای پوست‌های حساس

برای پوست‌های حساس، دوری از هر ماده‌ای که باعث حساسیت و آلرژی می‌شود، مانند الکل، عطرهای مصنوعی، سولفات و غیره، الزامی است. برخی افراد هتا به عطرهای طبیعی مانند عطر درخت چای و عطر پوست بید نیز حساسیت دارند. چنین افرادی باید از ماسک‌هایی استفاده کنند که اولا از مواد کاملا طبیعی استفاده شده باشد و دوما هیچ رایحه‌ای (چه مصنوعی و چه طبیعی) نداشته باشد.

بهترین محصولات مراقبت پوستی برای پوست‌های مختلط

گفته می‌شود بهترین ماسک برای پوست‌های مختلط، ماسک خاک رس است. زیرا این ماده دارای انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست است که به راحتی آن را سم‌زدایی کرده و سبب درخشان و شفافیت آن می‌شود.

اگر پوستی دارای چین و چروک و خطوطی عمیق و ظریف باشد، چه ماسکی برای آن بهترین است؟

به این افراد توصیه می‌شود شب‌هنگام، قبل از خواب، از ماسک‌های مخصوص پوست‌هایی دارای خطوط استفاده کنند. زیرا این دسته از ماسک‌های صورت، بهترین انتخاب برای و جوانسازی پوست‌اند. پس از استفاده، به راحتی می‌توانید تفاوت را در صبح‌هنگام و بعد از بیدار شدن از خواب مشاهده نمایید.

زمان مناسب برای استفاده از این محصولات مراقبت پوستی چه وقت‌هایی است؟

سوالی که به کرات پرسیده می‌شود این است که هر چند وقت یکبار باید از ماسک‌های صورت استفاده کرد؟ آیا باید آنان را روزانه همچون دیگر مراقبت‌های روتین روزانه پوست مصرف کرد؟ در پاسخ باید بگوییم هیچ قانون خاصی در این مورد وجود ندارد. ولی بهتر است بسته به شرایط پوستی، در هر هفته ۳ بار از ماسک‌های صورت استفاده نمایید.

گاهی اوقات شرایط پوستی شما این‌طور ایجاب می‌کند که ماسک‌ها به صورت روزانه استفاده نمایید. در این صورت، اینکار باید حتما زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

روش استفاده از ماسک‌های صورت

قبل از استفاده از محصولات مراقبت پوستی، باید پوسته خود را به خوبی تمیز کنید. اگر بتوانید قبل از اعمال ماسک، از یک لایه‌بردار ملایم برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید، عالی می‌شود. زیرا اینکار باعث باز شدن منافذ پوستی می‌شود. در نتیجه، مواد ماسک می‌تواند به عمیق‌ترین منافذ پوستی رخنه کرده و بهترین اثر را روی بافت پوست شما گزارند.

می‌توانید برای باز کردن منافذ پوستی قبل از اعمال ماسک صورت، از بوخور، دوش آب داغ و یا گذاشتن پارچه گرم به مدت چند دقیقه بر روی پوست خود، استفاده کنید.

سخن آخر

به یاد داشته باشید کیفیت محصولات مراقبت پوستی، مهم‌ترین ویژگی آنان است. به همین دلیل است که باید خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را تنها به فروشگاه‌های معتبری مانند میس و مستر محدود کرد. میس و مستر فروشگاهی است اینترنتی که در آن تنوع محصولات باکیفیت، مشاوره رایگان، قیمت مناسب، خرید ایمن، تحویل سریع کالا درب منزل، تنها بخش کوچکی و ناچیزی از خدمات بی‌شمار آن است. کافی است یکبار خرید را با آن امتحان کنید تا بدان معتاد شوید.  

۲۱۲۱

کد خبر 1434900

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محصولات مراقبت پوستی ماسک های صورت برای پوست پس از استفاده دستمال مرطوب منافذ پوستی منافذ پوست پوست صورت ماسک صورت پوست خود پاک کردن سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید

استفاده منظم از مواد ارگانیک می‌تواند در افزایش فرایند رشد مو مؤثر باشد. البته این تنها راه نیست! بلکه باید رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالمی داشته باشید تا به این هدف دست پیدا کنید.

تعذیه سالم و سبک زندگی صحیح، دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند به‌صورت ریشه‌ای مشکلات مربوط به مو را کاهش دهند و حتی از بین ببرند. اما علاوه بر این عوامل، شما می‌توانید به استفاده از روغن‌های طبیعی که باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شوند، بپردازید. مطالعات متعددی در مورد ارتباط رشد مو و استفاده از روغن های طبیعی صورت گرفته است. اما هیچ به طور قطعی ثابت نشده که آیا این روغن‌ها همیشه می‌توانند مؤثر واقع شوند یا نه. اما امتحان کردن و پیدا کردن بهترین مورد برای خودتان ضرری ندارد.

در این مطلب سه روغن طبیعی مؤثر در افزایش سرعت رشد مو به شما معرفی می‌شود.

فراموش نکنید که برای دریافت نتیجه دلخواه باید به استفاده مداوم این روغن‌ها در درازمدت بپردازید.

روغن زیتون

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو به کار رفته و در واقع یکی از در دسترس‌ترین مواد ممکن برای این کار به شمار می‌آید. روغن زیتون پوست سر شما را به خوبی تغذیه می‌کند و موهایتان را نرم و براق نگه می‌دارد.

می‌توانید مقداری روغن زیتون را به پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید یا برای نتیجه‌گیری بهتر، آن را با روغن رزماری ترکیب کنید. کافیست یک بار در هفته از روغن زیتون روی موهای خود استفاده کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خاصیت آبرسانی است و همچنین موجب افزایش سرعت رشد مو و مژه می‌شود.

کافیست مقداری از آن را به پوست سر مالیده و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اگر هر بار که موهای خود را شستشو می‌دهید، از روغن کرچک استفاده کنید، به بهترین شکل از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا هم از روغن‌های طبیعی است که رشد مو را افزایش می‌دهد. روغن جوجوبا یک خاصیت منحصر به فرد دارد و آن این است که این روغن برخلاف دیگر روغن‌ها، به مو نفوذ نمی‌کند. در عوض، فولیکول مو را کاملاً کاور کرده و بدین صورت از شکستن و نابودی آن پیشگیری می‌کند.

این روغن را به صورت مستقیم به موها و پوست سرتان بمالید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید. تا چربی باقی‌مانده را از بین ببرید.

همچنین می‌توانید به نسبت ۱ به ۸ روغن جوجوبا را با شامپوی سر خود ترکیب نموده و از آن استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • این دختران ایرانی برای زیبا شدن خود را می سوزانند