Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@12:29:14 GMT

ممنوعیت تردد خودرو در ٢٢ معبر شهر تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۸۴۷

ممنوعیت تردد خودرو در ٢٢ معبر شهر تهران

خبرگزاری آریا - با تأکید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همراهی پلیس راهور فاتب به منظور پاسداشت روز جهانی بدون خودرو و با هدف تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترویج و توسعه‌ دوچرخه سواری و پیاده روی، در روز اول مهر ماه در اقدامی نمادین، هر منطقه از شهر تهران با مسدود کردن یک خیابان از ساعت ١٦ الی ١٨ و انجام برنامه های ترویجی در این حرکت بین المللی سهیم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک؛ وهاب میزانی، معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در «روز جهانی بدون خودرو» برپایی همایش هم‌رکابی شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری صبح روز سه شنبه در راستای پویش سه شنبه های بدون خودرو خبرداد و گفت: طی این روز (سه شنبه اول مهر ماه) با ممنوعیت تردد خودرو از ساعت ١٦ تا ١٨ در ٢٢ معبر مشخص از مناطق ٢٢ گانه ی پایتخت، شهروندان لذت حضور در معابر شهری به صورت پیاده یا با دوچرخه را تجربه خواهند کردو تشویق میشوند سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی انجام دهند.
معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه طبق هماهنگی های انجام شده با پلیس راهور تردد هرگونه خودرو در مسیرهای مشخص شده در سطح مناطق ٢٢ گانه ممنوع است، افزود: برپایی برنامه های فرهنگی و آموزشی برای جلب مشارکت شهروندان و پیوستن آنان به پویش سه شنبه های بدون خودرو، استفاده از ظرفیت سمن های فعال در سطح مناطق ، اطلاع رسانی عمومی از اجرای همایش، آگاهی بخشی و آموزش شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان از مزایای استفاده از حمل ونقل پاک و مخاطرات خودرو محوری از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه این همایش برگزار می شود.
به گفته میزانی؛ این اقدام با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل های بهداشتی در راستای تحقق اهداف شهرداری تهران در بحث استفاده از دوچرخه و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک همزمان با 22 سپتامبر «روز جهانی بدون خودرو» برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمل و نقل و ترافیک بدون خودرو سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه‌های خطرناک تهران کدامند؟

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص بزرگراه‌های خطرناک شهر تهران اظهار داشت: آمار‌ها حکایت از آن دارد که فراوانی بزرگراه‌ها در بحث تصادفات بیشتر است.

به گزارش فارس، وی گفت: بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابران پیاده را داراست و بعد از بزرگراه آیت الله سعیدی و سپس بزرگراه شهید همت؛ سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابران پیاده هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: قاعدتاً عابران پیادع نباید در عرض بزرگراه‌ها تردد داشته باشند، ولی این موضوع را هم باید گفت که برخی از بزرگراه‌های شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده که پر تردد هستند و در کنار آن‌ها مراکز درمانی وجود داشته و نیاز به تردد دارند؛ اگرچه باید عابران پیاده به خاطر داشته باشند که فقط از پل‌های عابر پیاده و از زیرگذر‌ها تردد کنند حتی اگر این دور بودن آن‌ها به قیمت پیاده روی زیاد باشد و این موضوع ارزش آن را دارد که جان آن‌ها حفظ شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این سوال مطرح می‌شود که شدیدترین تصادفات عابرین پیاده در کدام معابر روی می‌دهد؟ آیا در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و یا در عرض بزرگراه‌ها و یا در میادین و یا در معابر فرعی و کوچه‌ها؟

وی بیان داشت: آن چیزی که داده و آمار‌ها نشان می‌دهد و با بررسی‌هایی که صورت گرفته این بزرگراه‌ها هستند که بیشترین تصادفات عابران پیاده در آن‌ها روی می‌دهد؛ چرا که آمار تصادفات فوتی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ عدد فراوانی ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۴۱ درصد از متوفیان شهر تهران در سال ۱۴۰۲ فقط عابران پیاده را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده بی احتیاط بودن این دسته از افراد در عبور از معابر است.

سرهنگ جوانبخت گفت: رتبه اول تصادفات فوتی عابران پیاده شهر تهران به افراد بالای ۶۰ سال اختصاص دارد؛ چرا که هر چقدر که سن عابران بالاتر می‌رود توانایی‌های جسمی و سرعت عکس العمل نیز کم می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: کم شدن سرعت عکس‌العمل باعث تردید در تصمیم گیری در حرکت در معابر می‌شود؛ خیلی از عابران مسن یک گام به جلو بر می‌دارند، ولی در این حال احساس می‌کنند که دیگر نمی‌توانند تردد کرده و از حرکت خودرو‌ها یک ترس به جان آن‌ها می‌افتد و یک گام به عقب برمی دارند.

سرهنگ جوانبخت افزود: این فرد مسن نمی‌داند که راننده‌ای که در آن مسیر در حال تردد است پیش خود محاسبه کرده که این فرد از آن مسیر رد شده است پس من می‌توانم از پشت سر او حرکت کرده و رد شوم.

وی گفت: همین گامی که عابر پیاده سالمند ما به عقب برداشته منجر به برخورد خودرو با وی شده و حادثه‌ای تلخ و ناگوار را رقم می‌زند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر در خانواده سالمند داریم که در سنی قرار دارد که این شرایط را دارد و کندی حرکتی دارد و نمی‌تواند برای تردد‌های خود در معابر به موقع تصمیم گیری نماید همیشه همراه او باشیم و آموزش‌های خوبی به بدهیم و اینکه از آن‌ها بخواهیم که لباس روشن بپوشد.

وی افزود: سالمندترین فردی که در سال گذشته در شهر تهران بر اثر تصادف جان خود را از دست داد یک آقای ۹۲ ساله بوند و کوچکترین فرد نیز یک کودک ۴ ساله بود که به همراه والدین خود بوده؛ اما موارد ایمنی را رعایت نکرده و موجب فوت این کودک شدند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس
  • وقتی پزشک عمومی نسخه لاغری می‌پیچد!
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • بزرگراه‌های خطرناک تهران کدامند؟
  • خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • ممنوعیت توقف مردم تهران طی ۴ روز آینده درحاشیه رودخانه