Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@03:47:50 GMT

شهر جنگلی چین با برج های مسکونی سرسبز عمودی+تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۹۳۷

شهر جنگلی چین با برج های مسکونی سرسبز عمودی+تصاویر

ساخت شهر جنگلی یکی از مدرن‌ترین راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا است و با توجه به روند گرم شدن کره زمین، در آینده‌ای نزدیک در دیگر شهرهای بزرگ جهان نیز اجرا خواهد شد.


به گزارش پول نیوز ،شهر جنگلی چین ، طرحی تازه برای مقابله با آلودگی هوا است. طراح خلاق آن، «استفانو بویری» است که اعتقاد دارد ساخت آسمان‎خراش‎های پوشیده از گیاهان و قرار دادن آن‎ها در کنار ساختمان‎های دیگر می‎تواند به کاهش آلودگی هوای شهرها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهر جنگلی در منطقه کوهستانی شهر لایژو کشور چین و در زمینی به مساحت ۱۷۵ هکتار، کنار دریاچه Liujiang قرار دارد.

شهر جنگلی

 

ساخت شهر جنگلی یکی از مدرن‌ترین راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ جهان است و با توجه به روند گرم شدن کره زمین، در آینده‌ای نزدیک در دیگر شهرهای بزرگ جهان نیز اجرا خواهد شد.

 

بالکن و پشت‎بام این آسمان‎خراش‎ها پوشیده شده از ۹۰۰ درخت و بیش از ۲۰۰۰۰ گیاه و بوته مختلف؛ مثل درختچه، گل و گیاهان زینتی است.

 

شهر جنگلی چین

 

حضور مؤثر گیاهان در بهبود کیفیت هوا نقشی مؤثر دارد و با توجه به مهاجرت سالانه ۱۴ میلیون چینی از روستاها به شهرهای بزرگ و آلودگی هوای شهرها، دولت چین اقدام به ایجاد این شهر جنگلی کرده است.

 

تولید سالانه ۵۷ درصد اکسیژن و کاهش دمای هوا، از مزایای زیست محیطی و اقتصادی این شهر زیبا و دوستدار طبیعت است.

 

چین

 

این شهر با یک میلیون گل و گیاه؛ با بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی و ۴۰ هزار درخت پوشیده شده است.
این حجم گل و گیاه در مجموع سالانه حدود ۱۰ هزار تن دی اکسید کربن و ۵۷ تن آلاینده را به خود جذب کرده و ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کند؛ در نتیجه این شهر می‌تواند به کاهش دمای هوا و بهبود کیفیت هوای محلی کمک کرده، از سر و صدای شهرها بکاهد، زیستگاه‌های جدید ایجاد کند و تنوع زیستی را بهتر کند.

 

شهر جنگلی چین
همچنین؛ برای خودکفایی کامل این شهر اجرای طرح استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی استفاده شده است.

 

این شهر به مناطق مختلف تجاری، مسکونی و فضاهای تفریحی تقسیم‎بندی شده و یک بیمارستان و دو مدرسه هم دارد. همچنین به کمک یک خط راه آهن الکتریکی سریع، به شهر Liuzhou متصل خواهدشد.

 

نکته جالب این‎ است که اگر همه گیاهان سبز آسمان‎خراش‎های شهر جنگلی را روی زمین مسطح در نظر بگیریم؛ فرشی سبز به مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع را پوشش خواهد داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کشور چین منطقه کوهستانی شهر جنگلی کروناویروس شهر جنگلی چین شهرهای بزرگ آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است

درحالی که بار دیگر بارش‌ها و سیلاب، چین را تحت تاثیر قرار داده و به آواره شدن ده‌ها هزار نفر انجامیده است، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین به ویژه در مناطق ساحلی به دلیل استخراج آب‌های زیرزمینی و وزن سنگین ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری در حال غرق‌ شدن هستند.

به گزارش ایسنا، شهرهای متاثر از این روند از جمله «پکن» و «تیانجین» در بخش شرقی چین و در امتداد ساحل قرار دارند. ترکیب عوامل یادشده با افزایش سطح آب دریاها در این شهرهای در حال غرق شدن تا سال ۲۱۲۰ حدود ۱۰ درصد جمعیت نواحی ساحلی چین، یعنی تقریبا ۵۵ تا ۱۲۸ میلیون نفر را در معرض آب‌گرفتگی شهرها، سیلاب و خسارات جبران‌ناپذیر قرار خواهد داد.

کارشناسان در این مطالعه که در مجله «علوم» (Science) منتشر شد، فرسایش خاک و نشست زمین در هر شهر چین با جمعیت بیش از دو میلیون نفر را در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ اندازه‌گیری کردند. از میان ۸۲ شهر ارزیابی‌شده، ۴۵ درصد آن‌ها بیش از سه میلی‌متر در سال نشست می‌کنند و ۱۶ درصدشان هم بیش از ۱۰ میلی‌متر فرو رفته‌اند.

طبق این مطالعه، سه‌چهارم جمعیت شهری چین که در سال ۲۰۲۰ حدود ۹۲۰ میلیون نفر برآورد شد، در همین شهرهای بزرگ این کشور پهناور جهان زندگی می‌کنند.

به نوشته کارشناسان، به نظر می‌رسد این فرسایش خاک به مجموعه‌ای از عوامل مانند استخراج آب‌های زیرزمینی و وزن ساختمان‌ها بستگی دارد. تعداد آسمان‌خراش‌ها هر روز بیشتر می‌شود، جاده‌ها و بزرگراه‌ها گسترده‌تر می‌شوند و آب‌های زیرزمینی مدام در حال استخراج و استفاده‌اند؛ همگی هم با سرعت بالا.

با اینکه موضوع بالا آمدن سطح آب و فرسایش خاک شهرهای چین مدت‌ها است که مشخص شده، این مطالعه اولین تصویر کلی از این مشکل در مقیاس ملی است. کارشناسان از داده‌های ماهواره‌های سنتینل‌ــ۱ (Sentinel-۱) استفاده کردند که با کمک تجهیزات راداری روزنه مصنوعی تداخل‌سنجی (InSAR) تغییرات عمودی در سطح زمین را اندازه‌گیری می‌کند و این نتایج را با ارزیابی‌های آب زیرزمینی از پایش چاه‌ها و داده‌های وزن ساختمان ترکیب کردند.

این گروه تحقیقاتی نوشت: علاوه بر الگوی ملی فرونشست شهرها، ما عوامل متعدد طبیعی و انسانی را شناسایی کردیم که با این پدیده مرتبط بودند. عوامل طبیعی عبارت بودند از موقعیت زمین‌شناسی هر شهر و عمق سنگ بستر آن که می‌تواند در میزان وزنی که زمین قادر است بدون فرسایش تحمل کند، تاثیر بگذارد.

کارشناسان بین شهرهای در حال غرق‌ شدن و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی نیز ارتباط محکمی پیدا کردند. به گفته آنها، بیشتر تغییرات در آب‌های زیرزمینی ناشی از فعالیت‌های انسانی بود و الگوهای بارش طبیعی تنها در ۱۲ درصد این تغییرات نقش داشت.

به گزارش لایوساینس، شبکه‌ حمل‌ونقل شهری از جمله قطارهای سنگین مترو و لرزشی که ایجاد می‌کنند، همچنین معدن‌کاری و استخراج منابع هیدروکربنی که هر دو حفره‌های خالی در زمین ایجاد می‌کنند، از دیگر عوامل موثر در فرسایش خاک و ترک خوردن زمین هستند.

کارشناسان تاکید کردند: کلید رسیدگی به فرونشست شهرها در چین می‌تواند کنترل طولانی‌مدت و پایدار استخراج آب‌های زیرزمینی باشد.

به گزارش ایندیپندنت، ناپایداری خاک و ترک‌ خوردن زمین و افزایش خطر سیل تهدیدی جدی برای زیرساخت‌ها و انسان‌ها است. بر اساس این تحقیق، شهرهای در حال غرق شدن در سواحل شرقی چین به‌زودی به پایین‌تر از سطح دریا سقوط می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که تا ۱۰۰ سال آینده، ۲۶ درصد این کشور به زیر این آستانه برود. در حال حاضر، حدود شش درصد زمین‌های چین پایین‌تر از سطح دریا قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سیل در چین (عکس) خسارات و تلفات بی سابقه سیل در چین

دیگر خبرها

  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • گیر کردن سکه بین تار‌های صوتی یک نوجوان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • مرگ مشکوک پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز + جزئیات
  • حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز