Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@16:55:09 GMT

رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه از سوی جنگنده آلمانی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۲۵۱

رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه از سوی جنگنده آلمانی

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آلمان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران مدعی رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه بر فراز بالتیک شد.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که یک فروند جنگنده «یوروفایترتایفون» این کشور مستقر در پایگاه «آماری» در استونی روز یکشنبه موفق به رهگیری دو فروند هواپیمای نظامی روسیه شده است.

آلمان مدعی است که این جنگنده یوروفایتر با پرواز سریع موفق شده یک فروند جنگنده «سوخو-27» و یک فروند بمب افکن «ایلوشین-20» روسیه را بر فراز دریای بالتیک شناسایی و رهگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه تاکنون در زمینه ادعای آلمان هیچگونه واکنشی از خو نشان نداده است.

مرکز فرماندهی پدافند هوایی شمال آمریکا نیز روز شنبه از ورود چهار فروند هواپیمای نظامی روسیه به این منطقه شد. مرکز پدافند هوافضای شمال آمریکا شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد دو فروند جنگنده «سوخو-۳۵» و دو فروند بمب افکن «توپلوف-۱۶۰» روسیه شب گذشته (به وقت محلی) سه نوبت وارد منطقه پدافند هوایی آلاسکا شدند. این مرکز مدعی شده به دنبال این حادثه یک جنگنده «اف-۲۲ رپتور» و یک هواپیمای هشدار سریع «ایی -۳» این هواپیاهای روسیه را شناسایی و رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه سه شنبه گذشته از رهگیری و همراهی یک فروند هواپیمای راهبردی آمریکا بر فراز دریای «برینگ» و دریای «اوخوتسک» خبر داد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک فروند جنگنده "میگ-۳۵ " و یک "سوخو-۳۵ " یک بمب افکن "لنسر-بی ۱" آمریکا را بر فراز دریای رینگ و اخوتسک همراهی کردند.»

این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که فعالیت‌های جاسوسی ناتو نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته و هواپیماهای جاسوسی آن هر روز نزدیک مرزهای روسیه شناسایی می‌شوند. روسیه هشدار داده که پروازهای ناتو و آمریکا نزدیک مرزهای خو را تهدید و به منزله تشدید تنش تلقی می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رهگیری هواپیماهای نظامی روسیه فروند جنگنده نظامی روسیه وزارت دفاع یک فروند بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف صدها نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که «در محور آودیوکا، نیروهای مسلح روسیه ۷ ضد حمله را دفع کردند و تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه بیش از ۱۳۰ نیروی نظامی بود.»

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «همچنین در محور دونتسک نیروهای مسلح اوکراین حدود ۵۹۰ نیروی نظامی و یک تانک خود را از دست دادند؛ در محور دونتسک جنوبی نیز، نیروهای مسلح اوکراین حدود ۱۴۰ نیروی نظامی و سه انبار مهمات خود را از دست دادند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۲۵۱ پهپاد اوکراینی، دو موشک تاکتیکی توچکا-یو و ۳۳ موشک ومپایر را در یک روز سرنگون کردند.»

کد خبر 6081998

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟