Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@18:07:24 GMT

کاهش ۱.۲ لیتری مصرف سوخت در نسخه بهبود یافته موتور XU

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۳۵۷

کاهش ۱.۲ لیتری مصرف سوخت در نسخه بهبود یافته موتور XU

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) با اشاره به بهبود موتور XU، اظهارداشت: رتبه آلایندگی این موتور ارتقا یافته و مصرف سوخت آن حدود ۱.۲ لیتر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایران‌خودرو، «مهدی رجبعلی» با اشاره به بهبود موتور XU، اظهارداشت: رتبه آلایندگی این موتور ارتقا یافته و مصرف سوخت آن حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ لیتر کاهش یافته است، همچنین توان گشتاور این محصول بهبود یافته و قابلیت کاهش مصرف سوخت و لذت رانندگی بیشتری ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) افزود: سال گذشته با هماهنگی همه بخش های ایران‌خودرو، نقشه راه قوای محرکه این گروه تا سال ۱۴۱۰ ترسیم شد.

وی بیان ‌داشت: در این اقدام، متناسب با محصولات تولیدی ایران‌خودرو تا سال مذکور، نیازمندی هر یک از طرح‌های محصولی به قوای محرکه مورد بررسی قرار گرفت و طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در راستای این نقشه راه آغاز شده است.

رجبعلی افزود: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ارتقای موتور XU است که از موتورهای پرسابقه ایران‌خودرو به شمار می‌رود که به‌روزآوری آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل ایپکو خاطرنشان‌کرد: پس از طی کردن آزمون‌های مختلف و مراحل نمونه‌سازی، پنج نمونه از این موتور در خطوط ایران‌خودرو تولید و برای آزمون‌های نهایی آماده شد.

وی گفت: تا اواخر مهر ماه، حدود ۵۰ دستگاه از این موتور در خطوط ایران خودرو مونتاژ خواهد شد و در صورت تکمیل خطوط توسط سازندگان، تا پایان امسال این پروژه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

رجبعلی خاطرنشان‌کرد:‌ همچنین بهبودهایی در نسخه گازسوز این موتور انجام و مشکلات آن رفع شده تا هر چه بیشتر به موتورهای پایه گازسوز نزدیک شود.

مدیرعامل ایپکو بیان‌داشت: این موتور در محصولاتی مانند پژو پارس، سمند و سورن نصب خواهد شد.

پیشتر مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرده بود: مطابق با نقشه‌راه موتور و قوای محرکه ایران خودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سه سیلندر و عرضه خودرو با گیربکس‌های جدید در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنعت خودروسازی ایران خودرو خودرو ایران خودرو مصرف سوخت موتور XU

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشستی خبری اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

وی افزود: برای تابستان امسال 47 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی