Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:52:59 GMT

خبری از اجرای شهر سنگ کرمانشاه نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۴۰۴

خبری از اجرای شهر سنگ کرمانشاه نیست

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی عزیزی عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌های قابل توجه سنگ تزیینی استان کرمانشاه و طرح‌هایی که برای استفاده بهینه از این ظرفیت پیشنهاد شده بود، گفت : یکی از مهمترین این برنامه‌ها ایجاد شهر سنگ کرمانشاه بود که متاسفانه به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره اهدافی که برای ایجاد شهر سنگ ترسیم شده بود، گفت : هدف از راه‌اندازی این مرکز تکمیل زنجیره ارزش سنگ تزیینی در آخرین حلقه که قسمت بازرگانی و بازریابی است بود تا بتوان از ارزش افزوده این محصولات به میزان بیشتری استفاده کرد.

عزیزی افزود: قرار بود در قالب شهر سنگ هم بر فرآوری مناسب سنگ تزیینی تمرکز شود و هم به بعد فروش داخلی و خارجی و صادرات آن توجه شود.

او ادامه داد: شهر سنگ می‌توانست به مرکزی برای بازرگانی سنگ تزیینی در غرب کشور تبدیل شود و حتی شرایط صادرات سنگ از این منطقه به کشور‌هایی مانند عراق و سوریه برای تامین نیاز‌های بازسازی آن‌ها را فراهم کند.

عزیزی گفت: سال ۱۳۹۶ طرح احداث شهر سنگ را در نظام مهندسی معدن با جدیت پیگیری کردیم و مطالعات و کار‌های میدانی خوبی با هزینه قابل توجه انجام شد و حتی تا مرحله معرفی مشاور هم پیش رفتیم، اما از آن زمان تا کنون کار‌ها بلاتکلیف مانده است.

او همکاری بخش دولتی برای اجرای طرح‌هایی از این دست را ضروری دانست و افزود: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که با تغییر متولیان مربوط به حوزه معدن، این طرح‌های خوب نیز به حاشیه می‌رود.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه درباره مشکلاتی که اکنون در حوزه سنگ تزئینی کرمانشاه وجود دارد، افزود: هم اکنون آنچه که در زمینه فراوری سنگ تزیینی کرمانشاه صورت می‌گیرد بسیار ضعیف است و عمده این محصول به استان‌های دیگر می‌رود و پس از فراوری از آنجا با قیمت چند برابر به داخل و یا خارج از ایران ارسال و ارزش افزوده آن عاید استان‌های دیگر می‌شود.

عزیزی از تعداد کم واحد‌های سنگ بری استان هم یاد کرد و با بیان اینکه به ازاء هر معدن سنگ تزیینی با حداقل پنج واحد سنگ بری داشته باشیم، گفت: تعداد معادن خوب و قابل توجه سنگ تزئینی استان اکنون ۱۵ تا ۲۰ معدن است و بر این اساس اکنون باید بیش از ۷۰ واحد سنگ بری داشته باشیم، اما کل سنگ‌بری‌های فعال کرمانشاه اکنون به ۳۰ واحد می‌رسد که البته بسیاری از آن‌ها زیر ظرفیت کار می‌کنند.

او ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از این سنگ بری‌ها تجهیزات قدیمی و فرسوده دارند که نیازمند نوسازی است.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه مشکلات مدیریتی و همچنین نداشتن نیروی آموزش دیده و توانمند در واحد‌های سنگ بری را از دیگر مسائل پیش روی سنگ‌بری‌های کرمانشاه دانست.

عزیزی با بیان اینکه برخی اظهارنظر‌های غیرکارشناسی هم گاهی شرایط واحد‌های سنگ تزیینی را بدتر می‌کند، گفت: گاهی صبحت از آن می‌شود که به جای واحد‌های کنونی چند واحد سنگ بری مدرن احداث شود. در حالیکه با احداث واحد مدرن، واحد‌های موجود از دست می‌روند و ۳۰ سنگ بری تعطیل خواهند شد.

او گفت: اگر قرار است کاری برای واحد‌های سنگ بری انجام شود بهتر است واحد‌هایی که داریم را توسعه و تجهیز کنیم تا بتوان از ظرفیت آن‌ها بهتر استفاده کرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن معدن و تجارت واحدهای صنعتی واحد صنعتی نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه واحد های سنگ سنگ تزیینی شهر سنگ سنگ بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در همایش سفیران سلامت کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، گفت : امسال ۹۵ هزار دانش آموز، معادل ۲۵ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت ارتقا سلامت دانش آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان سفیر سلامت پیام‌های سلامتی که از معلمان و مربیان خود دریافت می‌کنند را به سایر دانش آموزان انتقال می‌دهند، گفت: هر دانش‌آموزی که سفیر سلامت باشد، موظف است پیام‌های سلامتی که دریافت کرده را به گوش چهار نفر از همکلاسی‌های خود برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان نیز با انتقال پیام‌های سلامتی به خانواده‌های خود آنها را در جریان این پیام‌ها گذاشته و از این طریق بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه با پیام‌های سلامت آشنا می‌شوند و این مسئله می‌تواند تا حد زیادی سبب ارتقای سلامت جامعه شود.

محمدی اشاره‌ای هم به شرکت حدود چهار هزار نفر از دانش آموزان سفیر سلامت استان در جشنواره استانی سفیران سلامت داشت و گفت: این دانش‌آموزان در رشته‌های نقاشی، تئاتر، عکاسی و ... در این جشنواره شرکت کرده بودند که برگزیدگان آنها راهی مرحله کشوری جشنواره سفیران سلامت خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌