Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه ۳۱ شهریورماه در شورای روابط خارجی آمریکا آغاز شد.

در حال تکمیل...

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاندن بایدن پشت میز روزولت برای سخنرانی، تهران را تحریک می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه پولیتیکو در گزارشی به غیبت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از انظار پس از عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی علیه تل‌آویو اشاره کرد و نوشت که بایدن امیدوار است تا با دوری از کانون توجهات، از منطقه تنش‌زدایی شود!

پولیتیکو نوشت: پس از آنکه اسراییل با همکاری آمریکا عمده (!) موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده از سوی ایران را رهگیری کرد، مشاوران کاخ سفید یکشنبه درباره طرح نطق ملی بایدن بحث کردند.

این در حالی است که ای‌بی‌سی پیش‌تر به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که «پنج موشک بالستیک ایران، به پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد که در پی آن، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی سی -۱۳۰، یک باند فرود و چندین انبار خسارت دیده است. همچنین چهار موشک دیگر نیز به پایگاه هوایی «نقب» اصابت کرده و خساراتی به این پایگاه نیز وارد شده است.»

به گفته ۶ مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، هرچند زمان این سخنرانی قابل تغییر است اما هیچ برنامه‌ای برای سخنرانی شتابزده بایدن وجود ندارد. دو تن از این مقامات گفته‌اند که مشاوران کاخ سفید بر این باورند که برگزاری یک رویداد بزرگ همچون نطق تلویزیونی رییس جمهور درباره شرایط و تحولات خاورمیانه، احتمالاً به تشدید تنش منجر شده و احتمالاً «تهران» را تحریک خواهد کرد. یکی از این مقامات به پولیتیکو گفت: نشاندن رییس جمهور پشت «میز روزولت»، تنش را تشدید می‌کند و بهتر از آن اجتناب شود.

به نوشته پولیتیکو، چنین رویکردی با عملکرد بایدن در طول جنگ خاورمیانه که پس از عملیات حماس علیه اسراییل در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شد، منطبق است؛ هرچند گاهی اوقات اینطور به نظر می‌رسد که او به‌جای استفاده از قدرت و اختیاراتش برای سروسامان دادن به اوضاع، مسحور تحولات (خاورمیانه) شده است.

مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره روابط واشنگتن-تل‌آویو گفته است: نباید بین ما فاصله و اختلاف باشد. ناکامی بایدن در برحذر داشتن ایران از حمله، دلیل این اتفاق است.

پولیتیکو نوشت: بایدن بلافاصله پس از عملیات «طوفان‌الاقصی»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل را در آغوش گرفت و سپس برای سخنرانی پشت میز روزولت قرار گرفت؛ نطقی که به زعم بسیاری یکی از دوآتشه‌ترین سخنرانی‌های او در حمایت از اسراییل از زمان روی کار آمدن بود. اما از آن پس، او تا حد زیادی از ورود به تنش خودداری و به‌رغم اعلام حمایت از اسراییل، در محافل خصوصی از رفتار تل‌آویو در جنگ انتقاد کرده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: حمله اخیر ایران شرایط را بیش از پیش پیچیده کرد و بایدن به گفته مشاورانش، حالا روی پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک است تا علاوه بر مهار پاسخ گسترده‌تر اسراییل، ایران را نیز برای همکاری با متحدان، زیر نظر داشته باشد.

پولیتیکو همچنین اضافه کرد یکی از مقامات ارشد دولت بایدن پیش‌تر اعلام کرده است که «اسراییلی‌ها گفته‌اند به‌دنبال تشدید چشمگیر تنش با ایران نیستند.» این مقام که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو با پولیتیکو شد، در پاسخ به اینکه آیا آمریکا از اسراییل خواسته تا پاسخ ندهد، گفت که تصمیم عدم تشدید تنش با ایران را خود اسراییلی‌ها گرفته‌اند.

کد خبر 6080998

دیگر خبرها

  • فیلم/ سخنرانی امیر عبداللهیان در نشست شورای امنیت
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • دیدار مردمی رئیس‌جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • نشاندن بایدن پشت میز روزولت برای سخنرانی، تهران را تحریک می‌کند
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان