Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:46:42 GMT

خبرهای از دو رویداد سینمایی و تئاتری

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۵۰۷

مهلت ارائه تقاضا و ارسال طرح برای دو بخش «ایده‌های نو» و «نمایش عروسکی در فضای مجازی» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک تمدید شد و همچنین در خبری دیگر اعلام شد که مستندسازان فقط 5 روز فرصت دارند تا متقاضی جشنواره سینما حقیقت شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، طبق اعلام ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک پیرو تغییر تاریخ و شیوه برگزاری جشنواره مهلت ارسال تقاضا برای دو بخش «ایده‌های نو» و «نمایش عروسکی در فضای مجازی» تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان می‌تواننداز پنجم مهرماه با مراجعه به تارنمای جشنواره به نشانی https://tehranmobarak.theater.ir/  و بارگذاری مدارک لازم، تقاضای خود را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه‌های نمایشی و مخاطبان، بیشتر بخش‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مستندسازان برای شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» پنج روز فرصت دارند

تهیه‌کنندگان و مستندسازان سینمای ایران برای شرکت در بخش‌های ملی رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، تنها پنج روز فرصت دارند.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با اعلام این موضوع اظهار کرد: متقاضیان محترم ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ی جشنواره، تا پایان وقت اداری روز شنبه 5 مهر 1399 فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانیwww.defc.ir  و وب‌سایت جشنواره www.irandocfest.ir ثبت کنند.

شهنام صفاجو افزود: پس از تکمیل مراحل اینترنتی ثبت اثر، تهیه‌کنندگان و مستندسازان محترم حداکثر تا پانزدهم مهرماه 99 فرصت دارند که نسخه نهایی فیلم خود را از طریق ارائه‌ی لینک یا به شکل فیزیکی، به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند.

وی یادآور شد: فیلم‌های بخش‌های ملی رقابتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، در 4 گروه مسابقه ملی، جایزه شهید آوینی، مستندهای کارآفرینی و بخش ویژه کرونا انتخاب و داوری خواهند شد.

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد که امسال به دلیل پاندمی کرونا، بخش بین‌الملل جشنواره به شکل غیر رقابتی برگزار می‌شود. ضمن این که کارگاه‌های آموزشی و بازار فیلم سینماحقیقت هم بصورت مجازی برپا خواهند شد.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر عروسكي جشنواره سینما حقیقت جشنواره بین المللی نمایش عروسکی فرصت دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد.

بیشتر بخوانید: پیتر هیگز درگذشت + سوابق

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفت‌وگوی تلفنی با این هنرمند با سابقه کشورمان از سلامتی کامل او خبر داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند.

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است. آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. نخستین تجربه تصویری او، بازی در تله تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» بود که در سال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

همچنین اولین تجربه سینمایی آقاجانی بازی در فیلم سینمایی «جرس» برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در سال ۵۸ فیلمبرداری و در سال ۶۷ به نمایش درآمد. آقاجانی یکی از بازیگران منتخب‌ حمید سمندریان در تنها ساخته سینمایی‌اش «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی چون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر محمدرضا جعفری جلوه برگزار شد که آقاجانی در آن شرکت کرد و انتخاب شد و بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که این هنرمند در آن‌ها بازی کرده است، می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسرهای عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد. وی همچنین در فیلم‌های «آب‌نبات چوبی»، «دو عروس»، «میگرن»، «گواهینامه» و «به همین سادگی» نیز بازی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228057 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه» اعلام شد