Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از بیانیه مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد، همایش وحدت اسلامی به ریاست «عارف علوی» رییس جمهوری این کشور روز دوشنبه با حضور شخصیت‌های نام آشنای مذهبی، علمای شیعه و اهل تسنن، وزیر امور مذهبی و سایر مقامات ارشد پاکستانی در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش ترویج اتحاد و رواداری میان فرق اسلامی در پاکستان، لزوم شناسایی عوامل تفرقه و همگرایی بیشتر روحانیون برای جلوگیری از تفرقه در کشور و پیروی از مشترکات اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری پاکستان طی سخنرانی در این مراسم گفت که صرف نظر از اختلافات علمی و عقیدتی، نفرت پراکنی از روی جهل و نادانی تهدید بزرگی به نام تفرقه را برای مسلمانان به وجود می‌آورد که به ضرر همه تمام می‌شود.

وی با اشاره به طرح قدرت‌های بزرگ برای پاشیدن بذر نفاق میان بلاد اسلامی و ایجاد درگیری میان آنان اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ میان ایران و عراق یک توطئه بود که قدرت‌های بزرگ از آن سود بردند. اوضاع فعلی عراق و سوریه نیز نتیجه تفرقه و سوء رواداری توسط مسلمانان است.

عارف علوی تاکید کرد که تکفیر نباید جایگاهی در میان ما داشته باشد. باید بدانیم که هیچ کس حق ندارد مسلمانی را تکفیر کند یا به عقاید و مقدسات آنان توهین کند.

رییس جمهوری پاکستان افزود که مکه مکرمه و مدینه منوره باید محور وحدت و مشترک همه مسلمانان باشد و نباید مشترکات خود را فدای برخی از اختلافات کنیم. لذا مطابق قرآن کتاب آسمانی مسلمین، همگی به ریسمان الهی چنگ زده و نباید پراکنده شویم.

شرکت کنندگان در همایش ملی وحدت اسلامی در کاخ ریاست جمهوری پاکستان در پایان با صدور اعلامیه مشترک تاکید کردند که تمام فرق اسلامی و رهبران مذهبی آنان از هرگونه افراط گرایی، خشونت، فرقه گرایی، تروریسم و غارتگری به نام اسلام و مذهب اعلام برائت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: هیچ فرقه‌ای حق اهانت به ساحت نورانی اهل بیت اطهار علیهم السلام، اصحاب رسول الله (ص) و حضرت امام مهدی (عج) را ندارد و در صورت هرگونه تکفیر و توهین تمام فرق اسلامی ضمن برائت از عوامل آن، باید علیه تمام مجرمان مطابق با قانون قاطعانه برخورد شود.

اعضای همایش وحدت اسلامی در پاکستان همچنین بر واکنش مشترک علیه فتواهای خودساخته و مغایر با قرآن و منویات اسلام، احترام به حقوق اقلیت‌ها و پیروان سایر ادیان و شناسایی و برخورد قانونی با عوامل تکفیر به ویژه در ایام محرم تاکید کردند.

برچسب‌ها گروه های تکفیری پاکستان وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه های تکفیری پاکستان وحدت اسلامی گروه های تکفیری پاکستان وحدت اسلامی اخبار کنکور جمهوری پاکستان وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، 5 سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم