Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@17:43:21 GMT

بررسی گزارش نظارتی درباره تخلفات حوزه فولاد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۵۶۴

بررسی گزارش نظارتی درباره تخلفات حوزه فولاد

خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی گزارش نظارتی درباره تخلفات حوزه فولاد در کمیسیون متبوعش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست روز یکشنبه 30 شهریور ماه کمیسیون متبوعش، گفت: دستور کار نخست کمیسیون صنایع و معادن بررسی طرح تحول بازار صنعت خودروی سبک بود که جزئیات این طرح توسط آقای ایزدخواه در کمیسیون مطرح شد و نمایندگان نقطه نظرات خود درباره آن را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد با دعوت از دستگاه‌های مربوطه طرح تحول بازار صنعت خودروی سبک مورد بررسی قرار گیرد، افزود: براساس این طرح خودرو فقط در بورس عرضه می‌شود.
وی دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن را بررسی گزارش کارگروه صنعت و راهبردهای توسعه صنعتی در حوزه فولاد برشمرد و ادامه داد: از آنجایی که در زنجیره تولید و توزیع فولاد مشکلات بسیاری وجود دارد این گزارش تدوین شد؛ براساس گزارش ارائه شده تولیدکنندگان، محصولات تولیدی را به صورت قطره چکانی در بورس عرضه می کنند و این عملکرد موجب مشکلات کنونی در حوزه فولاد شده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: براساس تبصره (1) ماده 45 قانون آیین نامه داخلی مجلس گزارش مذکور به هیات رئیسه ارجاع شد تا پیشنهاداتی که توسط کمیسیون صنایع و معادن در گزارش نظارتی درباره تخلفات حوزه فولاد مطرح شده است، به عنوان مصوبات کمیسیون در صحن علنی بررسی و در نهایت به قانون تبدیل شود.
در ماده 45 قانون آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ کمیسیون‌ها راساً یا با تقاضای حداقل ده نفر از نمایندگان می‌توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات یا سوء مدیریت، با دعوت از مسئولان ذی‌ربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه نمایند. در صورتی که درخواست بررسی از سوی نمایندگان باشد حداکثر پنج نفر از آنها می‌توانند در تهیه گزارش با کمیسیون مشارکت نمایند. هیأت رئیسه می‌تواند گزارش مذکور را در دستور کار مجلس قراردهد. دراین‌صورت سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت هرکدام به میزان پانزده دقیقه و شش‌ نفر از نمایندگان به قید قرعه از بین متقاضیان هرکدام به میزان پنج دقیقه، نظرات خود را بیان می‌نمایند.
هرگاه کمیسیون همراه با گزارش پیشنهادهایی برای تصویب به مجلس ارائه نماید با رعایت مفاد آیین‌نامه داخلی در دستور حداکثر دو هفته بعد مجلس قرارخواهد گرفت و مطابق آیین‌نامه داخلی رسیدگی می‌شود. نمایندگان می‌توانند پیشنهادهای خود را تا چهل و هشت ساعت پس از پایان قرائت گزارش به کمیسیون تحویل نمایند. کمیسیون تا یک هفته گزارش نهائی خود را به مجلس ارائه می‌دهد. درصورتی ‌که کمیسیون در گزارش خود، در مورد ناکارآمدی مسئول ذی‌ربط دلایلی ارائه نماید، مراتب توسط هیأت رئیسه به بالاترین مقام مسئول مذکور برای اقدام مقتضی اعلام می‌گردد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن صنایع با بیان اینکه بررسی لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران سومین دستور کار کمیسیون بود، گفت: موادی از این لایحه که درباره تامین مالی موردنیاز تعاونی‌ها، حمایت از تعاونی‌ها، ایجاد اشتغال در قالب تعاونی‌ها و... بود، در جلسه روز گذشته تصویب شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمیسیون صنایع و معادن آیین نامه داخلی سخنگوی کمیسیون حوزه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی

رییس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی گفت:حدود ۶ ماه است که گزارش نهایی تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده، اما متاسفانه کمیسیون آن را در دستور قرار نمی‌دهد که به صحن ارائه شود.

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی نیاسر رییس هیات تحقیق و تفحص در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی در تذکری مبنی بر در دستورکار قرار نگرفتن گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: حدود ۶ ماه است که گزارش نهایی تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به این کمیسیون ارائه شده، اما متاسفانه کمیسیون آن را در دستور قرار نمی‌دهد که به صحن ارائه شود.

وی ادامه داد: از آنجا که فرصتی تا پایان مجلس یازدهم باقی نمانده است و این گزارش باید پیش از اتمام مجلس قرائت شود از ریاست مجلس خواهش می‌کنم به کمیسیون تذکر دهد تا این گزارش هرچه زودتر در دستور قرار گیرد.

شریعتی با اشاره به اینکه گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی با رأی مثبت ۱۲ نفر از ۱۳ عضو هیات تصویب و تائید و به کمیسیون ارائه شده است، تصریح کرد: هم این گزارش و هم دیگر تحقیق و تفحص‌ها به همین ترتیب باید قرائت و تا پایان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود.

دیگر خبرها

  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • طرح مجلس درباره تقویت و توسعه نوآوری دفاعی
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد