Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@18:30:06 GMT

بی‌اعتمادی اکثر آمریکایی‌ها به ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۵۹۷

طبق نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور به وعده‌های رئیس‌جمهورشان درخصوص تولید واکسن کرونا اعتمادی ندارند. ناطقان: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها نسبت به وعده‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص تولید و توزیع واکسن کرونا بی‌اعتماد هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌ان»، نظرسنجی مشترک موسسه «ایپسوس» و شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور حرف‌های ترامپ درباره واکسن کرونا را باور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تنها ۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درخصوص ایمن بودن این واکسن که ترامپ قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار کند، اطمینان کامل دارند و ۱۸ درصد نیز در این خصوص اطمینان خوبی دارند.

از سوی دیگر ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هیچ اعتمادی به واکسن مورد تأیید ترامپ و نحوه توزیع آن نداشته و ۱۶ درصد نیز می‌گویند اعتماد چندانی به آن ندارند.

ترامپ روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: «صدها میلیون دوز [واکسن] هر ماه آماده خواهد بود و اننظار داریم که تا ماه آوریل سال آینده همه آمریکایی‌ها به واکسن کافی دسترسی داشته باشند».

این در حالی است که «رابرت ردفورد» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور گفت، موارد محدودی از شهروندان از جمله کادر درمانی ممکن است تا ماه نوامبر یا دسامبر (آبان و آذر) این واکسن را دریافت کنند.

این مقام آمریکایی افزود، در مرحله بعدی، در سه ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۱ میلادی واکسن کرونا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ادعاهای غلط ترامپ درباره کرونا در حالی مطرح می‌شوند که تا حدود ۷ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۰۴ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. منبع: مشرق برچسب ها: بی‌اعتمادی ، اکثر آمریکایی‌ها ، ترامپ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بی اعتمادی اکثر آمریکایی ها ترامپ آمریکایی ها واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود

به گزارش خبرآنلاین، درحالی‌که نشانه‌هایی مبنی بر اینکه پایگاه دموکرات‌ها تردیدهایی درباره جهت‌گیری کشور، اقتصاد و سن او داشت، هم‌اینک به نظر می‌رسد که آنها پشت سر رئیس‌جمهورشان جمع شده‌اند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، بایدن و ترامپ اکنون تقریبا برابر هستند و ترامپ ۴۶درصدی نسبت به بایدن ۴۵درصدی، برتری اندک دارد.

دنیای اقتصاد نوشت: این یک پیشرفت برای بایدن از اواخر فوریه است؛ زمانی که ترامپ درست قبل از اینکه نامزد احتمالی جمهوری‌خواه شود، برتری قابل توجهی داشت و درصد آرای ترامپ ۴۸درصد بود؛ درحالی‌که این رقم برای بایدن، ۴۳درصد بود. به نظر می‌رسد روند صعودی بایدن تا حد زیادی از وضعیت بهبود یافته او در میان رای‌دهندگان سنتی دموکرات نشات می‌گیرد. بایدن در این ماه توانست رای بیشتری از پایگاه سنتی سال۲۰۲۰ خود نسبت به ماه گذشته به‌دست آورد. ماه پیش او شاهد یک سقوط بود؛ درحالی‌که ترامپ در این زمینه از رئیس‌جمهور فعلی بهتر عمل کرده بود. در آن ماه ترامپ حمایت بسیار بیشتری از رای‌دهندگان گذشته خود در مقایسه با رئیس‌جمهور به دست آورده بود؛ «۹۷ درصد به ۸۳ درصد».

اما حالا این حاشیه کمتر شده است. بایدن اکنون رای ۸۹درصد از حامیان خود در سال۲۰۲۰ را به دست آورده است؛ درحالی‌که این رقم برای ترامپ ۹۴درصد شد. نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رقابت شدیدی در سال۲۰۲۴ بین این دو برقرار است و احتمالا باید شاهد یک بازی طاقت‌فرسا از سوی هر دو باشیم. دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته به‌گونه‌ای پیش رفت که با اختلاف آرای چند ده هزاری در ایالت‌های خاکستری رقم خورد. به نظر می‌رسد رقابت در این ایالت‌ها نیز به همان اندازه طاقت‌فرسا و پایاپای باشد. به نظر می‌رسد آمریکا به دو قسمت مساوی تقسیم شده است و کوچک‌ترین تغییر در این تعادل می‌تواند برنده انتخابات را در سال۲۰۲۴ تعیین کند. تحت لوای این رقابت نزدیک، بسیاری از اصول این مسابقه تا حد زیادی بدون تغییر به نظر می‌رسد. سهم رای‌دهندگانی که کشور را در مسیر اشتباهی می‌بینند، بالای ۶۴درصد است. تقریبا ۸۰درصد از رای‌دهندگان، از جمله اکثریت دموکرات‌ها، هنوز شرایط اقتصادی کشور را عادلانه یا ضعیف ارزیابی می‌کنند. همچنین و هم بایدن و هم ترامپ، به دلایلی آشنا محبوب نیستند. اکثر رای‌دهندگان فکر می‌کنند که بایدن خیلی پیر است. اکثریت بر این باورند که ترامپ مرتکب جرایم جدی فدرالی شده است. بت پریوست، آرایشگر ۵۹ساله و رای‌دهنده مستقل در ویندزور لاکس گفت: «هر دو مزخرف، فقط بایدن شر کوچک‌تری نسبت به ترامپ است و برای همین در رای دادن به او تمایل دارد.» خانم پریوست گفت: «شما می‌توانید از سیاست‌های بد بهبود پیدا کنید، اما نمی‌توانید از یک قلب بد نجات پیدا کنید و دونالد ترامپ قلب بدی دارد.» این نظرسنجی درست قبل از محاکمه کیفری تاریخ‌سازِ ترامپ در شهر نیویورک انجام شد که اولین پرونده برای یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود. او با اتهامات مربوط به جعل سوابق مربوط به پرداخت پول به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این پرونده یکی از چهار کیفرخواست اصلی علیه ترامپ است، اما تاکنون تنها پرونده‌ای است که محاکمه آن قبل از انتخابات آغاز شده است. با این حال، به‌رغم احتمال زندانی شدن نامزد جمهوری‌خواه، تنها از هر چهار رای‌دهنده، یک نفر می‌گوید که هنوز به مشکلات حقوقی رئیس‌جمهور سابق توجه زیادی دارد.

کارزار بایدن که تبلیغات خود را از قبل در ایالت‌های موسوم به میدان نبرد آغاز کرده است، امیدوار است واقعیت دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ، دموکرات‌های بی‌میل را به سمت موضع حزبی معمول خود بازگرداند. شواهد اولیه‌ای از این اتفاق وجود دارد. در ماه گذشته، حمایت بایدن در میان رای‌دهندگان سفیدپوست ثابت ماند؛ اما در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار افزایش یافته است، حتی اگر هنوز از سطح حمایت سنتی دموکرات‌ها عقب باشد. بایدن در حومه شهرها و در میان زنان وضعیت بهتری نسبت به یک ماه پیش داشت؛ هرچند در بین مردان ضعیف‌تر بود. رای‌دهندگان جوان‌تر به‌عنوان یک ضعف دائمی باقی می‌مانند؛ درحالی‌که رای‌دهندگان مسن منبع قدرت نسبی برای رئیس‌جمهور دموکرات هستند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895304

دیگر خبرها

  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • همدستی در جنایت در غزه برای بایدن گران تمام شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد