Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:21:49 GMT

اصفهانی‌ها، مرغ‌های سنگین را می‌پسندند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۶۲۲

اصفهانی‌ها، مرغ‌های سنگین را می‌پسندند

حسین ایران دوست روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان مصرف گوشت مرغ در این استان خوب است اما اشکالی در این زمینه وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: استاندارد تولید و مصرف مرغ با وزن بین ۱۴۰۰ تا۱۸۰۰ گرم است و به ازای هر کیلوگرم وزن، هزینه تولید افزایش و کیفیت گوشت آن کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: باید فرهنگ مصرف گوشت مرغ به سمت وزن‌ استاندارد سوق پیدا کند زیرا تولید و مصرف مرغ با وزن‌ ۲ تا ۳ کیلوگرم غیراستاندارد است.

وی گفت: مردم جامعه ما نگاه خوبی به مرغ منجمد ندارند و بیشتر بدنبال مرغ گرم هستند در صورتی که کیفیت مرغ منجمد و گرم با هم تفاوتی ندارد و تنها مرغ‌های مازاد منجمد شده‌اند.

ایران دوست با اشاره به صادراتی بودن  مرغ منجمد اضافه کرد: کشتارگاه‌های استان اصفهان از استاندارد بالایی برخوردارند و مرغ‌ها در دمای مناسبی نگهداری می‌شوند در حالی که دمای بیشتر فریزرهای خانگی منهای ۱۸ درجه است .

وی خاطرنشان کرد: مقدار زیادی مرغ همزمان با آغاز شیوع کرونا با نظارت شرکت پشتیبانی امور دام در استان اصفهان منجمد شده است.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، برای کنترل بازار مرغ در طول سال باید در کنار برنامه‌ریزی برای تولید، فرهنگ سازی در زمینه مصرف مرغ منجمد نیز انجام شود.

ایران دوست تصریح کرد: تشکل‌های تولیدی باید تلاش کنند تا فرایند جوجه‌ریزی در طول سال آهنگ منظم و یکنواخت داشته باشد تا با مازاد تولید و کمبود تولید مواجه نشویم.

سرانه مصرف تخم مرغ در ایران ۱۹۵ عدد است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان همچنین گفت: اکنون سرانه مصرف تخم مرغ در ایران برای ۱۹۵ عدد است که حدود ۵۵ عدد کمتر از میانگین مصرف جهانی است.

میانگین سرانه مصرف تخم مرغ در جهان ۲۵۰ عدد است.

ایران دوست با بیان‌اینکه اکنون سرانه مصرف تخم مرغ برخی از کشورهای پیشرفته حتی به ۳۵۰ عدد هم می‌رسد، اظهار داشت: تخم مرغ، غذایی کامل است و ارزش پروتئینی بالایی دارد.

وی افزود: مردم، توجه کافی به ارزش غذایی این فرآورده پروتئینی ندارند و در صورتی که به این امر توجه کنند دیگر مازاد تولید تخم مرغ در استان وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این استان را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

 استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته بندی و فرآورده‌های خام دامی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اصفهان گوشت مرغ تخم مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اصفهان گوشت مرغ تخم مرغ وزارت جهاد کشاورزی اصفهان گوشت مرغ تخم مرغ اخبار کنکور جهاد کشاورزی اصفهان سرانه مصرف تخم مرغ ایران دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه در گازرسانی سبز است

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : شرکت گاز استان کرمانشاه طی سال گذشته توانستیم با حمایت‌های استاندار کرمانشاه پروژه‌های مهمی را انجام دهد که آن توانستیم پوشش گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: با گازرسانی به شهر ازگله پوشش گازرسانی به شهر‌های استان کرمانشاه به ۱۰۰ درصد رسید و همچنین طی سال گذشته ۲۳۱ روستا نیز گازرسانی شدند که پوشش گازدار شدن این روستا‌ها به ۹۸ درصد رسیده است.

حسینی بیان کرد: برنامه داریم امسال با انجام اقدامات گازرسانی خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم و بتوانیم پوشش گازرسانی استان کرمانشاه را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: دو درصد عملیات گازرسانی روستایی مربوط به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار است که گازرسانی به آنها نیازمند اخذ مجوز‌های لازم است، زیرا این پروژه‌ها باید تأمین اعتبار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که در حوزه گازرسانی نیازمند حمایت مردم برای مدیریت مصرف بهینه انرژی و رعایت الگوی مصرف هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تولید، مدیریت مصرف انرژی می‌تواند منجر به تأمین پایدار سوخت واحد‌های صنعتی شود که جهش تولید را نیز به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه بیش از ۷۰۲ هزار مشترک در بخش خانگی و صنعتی دارد که ۵۰ درصد آنها در شهرستان کرمانشاه واقع شده‌اند و سال گذشته ۲۳۵ واحد صنعت گازرسانی شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۳ هزار افطاری در اصفهان توسط خیران
  • اصفهانی‌ها نمی‌پذیرند که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود/ شهرداری خانه بزرگ مردم است
  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • سفره کرم به وسعت ایران زمین / اصفهانی‌ها «روزه اولی» و تهرانی‌ها «سلام فرمانده» را خواندند
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست