Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:29:06 GMT

۷۵ درصد نمونه گیری کرونا درقم مثبت است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۷۵۱

۷۵ درصد نمونه گیری کرونا درقم مثبت است

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در جلسه هیات مدیره سازمان نظام پزشکی قم اظهار داشت: شاهد پیک سوم و شدید ویروس کرونا در قم هستیم و تعداد بستری ها روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: متاسفانه رعایت پروتکل ها کم شده و امروزه شاهد هستیم که فقط ۶۰ درصد مردم قم دستورهای بهداشتی را رعایت می کنند که البته بخشی به علت کلافگی و خستگی مردم است اما باید بدانند که اگر دستورهای بهداشتی رعایت نشود شاهد مشکل های بسیاری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  تصریح کرد: نباید کادر درمان احساس بی‌انگیزگی کنند زمانی که یک پرستار و یا پزشک در خیابان مشاهده کند مردم دستورهای بهداشتی را رعایت نکرده و یا از ماسک استفاده نمی کنند بی انگیزه شده و خستگی در تَن آن می ماند.

قدیر گفت:‌به هیچ عنوان به دنبال کرونا هراسی نیستیم و فقط تاکید می کنیم که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و به مسائل بهداشتی توجه نکنیم شاهد وضعیت  نگران کننده تری خواهیم بود.

وی بیان کرد: اقدام هایی نظیر دورکاری، کم‌کردن‌حجم کاری اداره ها و تعطیلی صنوف پرخطر را پیشنهاد داده‌ایم و در راستای اجرای دستورهای بهداشتی با هیچ نهادی تعارف نداریم و هر مجموعه و یا صنفی که مقررات را رعایت نکند قطعا پلمب خواهد شد.

قدیر افزود: متاسفانه بستنی‌فروشی ها، نانوایی ها و مجتمع های تجاری کمترین رعایت دستورهای بهداشتی را دارند از این رو تذکرهای لازم ارائه و در صورت توجه نکردن برخورد خواهد شد.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها قم بیماری های ویروسی تست کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بیماری های ویروسی تست کرونا بهداشت و سلامت قم بیماری های ویروسی تست کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی برادران در مراسم آغاز به کار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمبود برخی از کالا‌های اساسی به ویژه شوینده در روز‌های پایانی سال در بازار بود افزود: در صنایع عمومی مثل شوینده با فراوانی کالا مواجه ایم که البته کیفیت و رقابت کالا مد نظر است.   وی افزود: مجموعه کار‌هایی که در حوزه مواد شوینده و سلولزی انجام شده ارزشمند است و در آینده‌ای نزدیک جشن خوداتکایی برگزار خواهیم کرد.   برادران با بیان اینکه حجم بازار مواد شوینده در کشور حدود ۱۳۰ همت، است گفت: در سال گذشته مواد اولیه‌ای که برای شوینده و بهداشتی آرایشی تامین شد ۴۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر، (۱۴۰۱) دو درصد کاهش داشت که البته به سمت عمق بخشی در تولید هم رفته ایم.   برادران گفت: تولید اسانس از پایه مولکول برای نخستین بار در ایران انجام شده و ایران هفتمین تولید کننده در دانش فنی این محصول در دنیاست، همچنین تا سه سال قبل، ما وارد کننده گلیسیرین بودیم، اما امروز در این بخش به خوداتکایی رسیده ایم و نیاز‌های داخلی را تامین می‌کنیم البته در پی ایی جی- ام پی جی، فسفات و ... تولید بازار را در دست گرفته ایم و در حال عمق بخشی به کالا‌های داخلی هستیم ضمن اینکه همزمان با طرح‌هایی که در حال اجراست رونق بازار‌های قاچاق و تقلبی کم شده بطوریکه هم اکنون حدود ۹۵ درصد کل بازار را در دست داریم.   معاون وزیر صمت گفت: سال ۱۴۰۲، به موازات واردات چهل و پنج میلیون دلاری مواد اولیه، ۱۶۱ میلیون دلار صادارت داشتم که در مقایسه با مدت مشابه قبل‌تر (۱۴۰۱) هجده درصد رشد داشته است.    برادران به حوزه فعال سازی ظرفیت‌های خالی این صنعت اشاره کرد و گفت: طرح تولید بدون کارخانه که شاه بیت فعالیت وزارت صنعت در سال جهش تولید با مشارکت مردم است اقداماتی صورت گرفته به طوریکه ما بیش از ۲ میلیون تن هم اکنون در این ظرفیت به سمت صدور پروانه رفتیم که کار بسیار اصولی است که باید انجام شود.   وی ادامه داد: هدفگذاری‌هایی که مجموع صاحبان صنعت، تولید کنندگان و حامیان دولتی انجام داده اند هدفگذری جهشی در قالب تولید بوده بطوریکه برای امسال ۲۵ درصد رشد تولید را پیش بینی کرده اند.   برادران گفت:‌بر اساس اعلام آمار رسمی کشور، میزان تولید در سال ۱۴۰۲، ۱۸۲۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.   معاون وزیر صمت افزود: هم اکنون صنعت شوینده کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به بلوغی رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف گیری کرده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیوندی که با شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد در مجموع شاه بیت اقتصاد جهش تولید، مدیریت قیمت تمام شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ۲۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد
  • دریافت ۱۵ درصد حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی منصفانه نیست