Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت:‌ نباید اجازه دهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود؛ چراکه اگر یک واحد تولیدی زمین بخورد، احیا، حرکت‌دادن و جلو بردن آن کار سختی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در نشست کارگروه اقتصادی استان که غروب امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هر مدیری که که امروز در حوزه تولید مسئولیت دارد، نباید کاری کند که یک واحد تولیدی نتواند حرکت کند؛ چرا که امروز در شرایطی هستیم که با یک اشتباه ما 100 تا 200 کارگر گرفتار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حتی اگر مسئولان ما از مدیر یک کارخانه خوششان نمی‌آید، حق ندارند به مملکت و تولید ملی خیانت کنند و به افرادی که در این مجموعه‌ها کار می‌کنند، نمی‌توانیم بی‌توجهی کنیم.

جمالی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های قانونی موجود برای حمایت از تولید گفت: به‌هرحال در قوانین ما این‌قدر ظرفیت وجود دارد که هر بند آن می‌تواند گر‌ه‌ای را باز کرده و بند دیگرش می‌تواند قفلی بر تولید بزند. هنر ما باید گره بازکردن از تولید با استفاده از همین قوانین باشد و اگر بر تولید اگر قفل بزنیم، ضمن اینکه کشور را دچار مشکل کنیم، خودمان را هم نابود می‌کنیم.

سرمایه‌گذاران باید تکریم شوند

‌استاندار قزوین تکریم سرمایه‌گذاران را یکی از وظایف مهم دستگاه‌های اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: رسالت و ماموریت شرعی ما امروز توسعه و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است. مدیران ما باید سرمایه‌گذاران را خیلی تکریم کنند و نگران این نباشند که دیگران درباره آنها چه می‌گویند.

جمالی‌پور ادامه داد: مدیران اقتصادی و صنعتی ما باید در حوزه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری به صورت دقیق و جدی ورود پیدا کرده و به واحدهای اشتغال‌زا کمک کنند؛ چرا که اشتغال زیرشاخه تولید و سرمایه‌گذاری است و اگر 2 بخش تولید و سرمایه‌گذاری را اصلاح کنیم، بحران بیکاری و اشتغال حل می‌شود.

استاندار قزوین در گفت‌وگو با ‌تسنیم: ‌تحت فشار تن به هیچ سازشی نمی‌دهیم/ برای خدمتگزاری شایسته‌‌ به مردم بسیج شده‌ایم+ فیلماستاندار قزوین: عملکرد مدیران استان در حال ارزیابی است/ برخورد قاطع با غیرمتعهدان به اقتصاد مقاومتیمعاون استاندار قزوین: بانک‌ها تعامل بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشند

سنگ‌اندازی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونا

معاون اقتصادی استاندار هم در ادامه این نشست با بیان اینکه قزوین در حوزه جذب تسهیلات کرونا رتبه 6 کشور را کسب کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه فرصت ثبت‌ نام برای دریافت وام کرونا تمام شده، باید از امروز به بعد بانک‌ها را هشیار کنیم که تمام تسهیلات جذب‌شده و کارسازی شده در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

قبادی با ذکر اینکه «بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کرونا خیلی مردم را اذیت کردند» تصریح کرد: البته مدیر بانک ملی را مامور کردیم که با بانک‌ها دیگر صحبت کند که خوشبختانه مدیران بانک‌ها در نهایت سرعقل آمدند و روند پرداخت تسهیلات کرونایی سرعت گرفته است.

تا آخر مهر باید همه تسهیلات جذب‌شده به متقاضیان پرداخت شود

 معاون استاندار افزود: بنابراین باید در یک ماهی که فرصت داریم تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای همه افراد و پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها را جذب کنیم.

قبادی با اشاره به مشکلات آیین‌نامه‌ای و مقرراتی که در پرداخت تسهیلات کرونا وجود داشت، ادامه داد: با همه موانعی که در جذب اعتبارات وجود داشت، معتقدم می‌توانستیم بهتر کار کنیم؛ یعنی دستگاه‌های اجرایی این فرصت را در اختیار داشتند؛ اما اطلاع‌رسانی برای مردم کافی نبود و دستگاه‌ها هم که می‌توانستند همت مضاعفی انجام دهند، این کار را انجام ندادند.

وی یکی از علت‌های جذب نشدن بخش زیادی از سهم استان قزوین در حوزه تسهیلات کرونا را محدودیت رسته‌های تعریف‌شده برای دریافت این وام دانست و یادآور شد: داخل هر مرکز تجاری ده‌ها نوع فعالیت تجاری انجام می‌شود و بسیاری از مراکز تجاری را داشتیم که در این ایام تعطیل شدند؛ ولی وام کرونا به هیچ‌کدام از آنها تعلق نگرفت.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ملی بحران بیکاری و اشتغال استانداری قزوین تولید ملی بحران بیکاری و اشتغال استانداری قزوین پرداخت تسهیلات کرونا تولید و سرمایه گذاری استاندار قزوین یک واحد تولیدی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: فرصت یک ماهه واحد‌های تولیدی متقاضی شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد از خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و واحد‌ها می‌توانند مدارک و مستندات خود را در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بارگذاری کنند.
علی داودی افزود: متقاضیان برای آگاهی از شرایط انتخاب و شرکت در این فرآیند به سایت اداره کل استاندارد استان به آدرس khz.inso.gov.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم به تشویق و تقدیر از واحد‌های نمونه استاندارد در راستای رشد تولید پویا مطابق با بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی اشاره کرد و اظهار کرد:  واحد‌های نمونه استانی تا زمان عدم دریافت گزارش محصول نامنطبق، صرفاً یک بار نمونه برداری و دو مرتبه بازرسی جامع سالیانه از فرایند تولید آنها انجام می‌شود که کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی