Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@22:41:09 GMT

بیانیه کاخ سفید درباره تحریم‌های جدید علیه ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۸۹۳

بیانیه کاخ سفید درباره تحریم‌های جدید علیه ایران

رئیس‌جمهور آمریکا بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ در این بیانیه تاکید کرد که دولت او تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران وضع کرده است.

ترامپ در این بیانیه‌ای که در خروجی سایت کاخ سفید قرار گرفته است، گفت: امروز من اقدامات جدیدی را به منظور محدود کردن اهداف هسته‌ای، موشک‌های بالیستیک و تسلیحات متعارف ایران اتخاذ کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت من هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یا به خطر انداختن دنیا با ذخایر جدید موشک‌های بالیستیک و تسلیحات متعارف را نخواهم داد.

او ادامه داد: برای اطمینان از اینکه این اتفاق هرگز نمی‌افتد، امروز با صدور دستور اجرایی جدیدی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را احیا و تحریم‌های جدید و حکم کنترل صادرات را علیه اشخاص و نهادهایی که حامی فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای، تسلیحاتی و سلاح‌های متعارف هستند، اعمال می‌کند.

ترامپ گفت: مطابق با این دستور اجرایی که امروز اعمال می‌کنم اموال آمریکایی کسانی که به جابه‌جایی، ذخیره‌سازی و فروش تسلیحات متعارف از و به ایران کمک می‌کنند و همچنین کسانی که در آموزش‌های فنی، خدمات و حمایت‌های مالی و دیگر کمک‌رسانی تسلیحاتی مرتبط مشغول‌اند، بلوکه می‌شود.

او مدعی شد: این دستور اجرایی برای اعمال تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران حیاتی است. این دستور توانایی نظام ایران در صادرات تسلیحات به بازیگران خطرناک در سراسر منطقه و همچنین توانایی این کشور در تهیه تسلیحات برای قوی‌سازی نیروهایش را به طرز گسترده‌ای تضعیف می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 445580

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید تحریم علیه ایران تحریم آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تحریم های جدید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران