Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، وزیر خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران از جمله علیه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی کشورمان خبر داد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری به همراه چند تن دیگر از مقامات ارشد آمریکا گفت که آمریکا در اولین گام برای اجرای فرمان جدید دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران از جمله وزارت دفاع وضع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم که در این کنفرانس حاضر بود اعلام کرد که این وزارتخانه نهادهایی را که از برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک ایران حمایت می‌کنند و مقامات ارشد ناظر بر قدرت هسته‌ای ایران و توسعه موشک‌های بالیستیک را هدف قرار داده است.

منوچین همچنین مدعی شد که برخی از اهداف مرتبط با سازمان انرژی اتمی ایران هستند. سازمان صنایع دفاعی و برخی از معاونان سازمان انرژی اتمی کشورمان هم در این فهرست هستند.

همچنین الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا از تحریم 5 دانشمند هسته‌ای ایرانی برای فراهم کردن و کمک‌رسانی در برنامه توسعه هسته‌ای ایران تحریم کرده است.

 

بیانیه کاخ سفید درباره تحریم‌های جدید علیه ایران

رئیس‌جمهور آمریکا بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

دونالد ترامپ در این بیانیه تاکید کرد که دولت او تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با برنامه های موشکی و هسته‌ای ایران وضع کرده‌ است.

ترامپ در این بیانیه‌ای که در خروجی سایت کاخ سفید قرار گرفته است، گفت: امروز من اقدامات جدیدی را به منظور محدود کردن اهداف هسته‌ای، موشک‌های بالیستیک و تسلیحات متعارف ایران اتخاذ کرده‌ام. دولت من هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یا به خطر انداختن دنیا با ذخایر جدید موشک‌های بالیستیک و تسلیحات متعارف را نخواهم داد.

او ادامه داد: برای اطمینان از اینکه این اتفاق هرگز نمی‌افتد، امروز با صدور دستور اجرایی جدیدی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را احیا و تحریم‌های جدید و حکم کنترل صادرات را علیه اشخاص و نهادهایی که حامی فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای، تسلیحاتی و سلاح‌های متعارف هستند، اعمال می‌کند.

ترامپ گفت: مطابق با این دستور اجرایی که امروز اعمال می‌کنم اموال آمریکایی کسانی که به جابه‌جایی، ذخیره‌سازی و فروش تسلیحات متعارف از و به ایران کمک می‌کنند و همچنین کسانی که در آموزش‌های فنی، خدمات و حمایت‌های مالی و دیگر کمک‌رسانی تسلیحاتی مرتبط مشعول‌اند، بلوکه می‌شود.

او مدعی شد: این دستور اجرایی برای اعمال تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران حیاتی است. این دستور توانایی نظام ایران در صادرات تسلیحات به بازیگران خطرناک در سراسر منطقه و همچنین توانایی این کشور در تهیه تسلیحات برای قوی‌سازی نیروهایش را به طرز گسترده‌ای تضعیف می‌کند.

 

اخبار مرتبط چین: ادعای بازگرداندن تحریم‌های ایران توسط آمریکا بی‌اساس است مزایای برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران از زبان فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اولیانوف: ادعای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها، اشتباه محاسباتی است ​الجزیره انگلیسی: جهان با ادعای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است واکنش ظریف به ادعای آمریکا در مورد بازگشت تحریم ها با کنایه به پامپئو روحانی: اگر آمریکا بخواهد برای بازگرداندن تحریم ها اقدامی انجام دهد، با پاسخ قاطع ایران مواجه می شود/ هر زمان 1+4 به تعهدات برجامی بازگردند ایران به تعهدات برجامی خود برمی گردد آمریکا مدعی بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شد/ ایران: ادعای آمریکا فاقد اثر حقوقی است/ روسیه: ادعای آمریکا غیرقانونی است دبیرکل سازمان ملل ادعای مقامات آمریکا را رد کرد: تصمیم‌گیری درباره قطعنامه تحریم‌ ایران برعهده شورای امنیت است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا دونالد ترامپ موشک های بالستیک تحریم های جدید ایران مایک پمپئو سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی موشک های بالیستیک تحریم های جدید هسته ای ایران ادعای آمریکا اعمال تحریم علیه ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، احتمال تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، داد نخست وزیر این رژیم را درآورد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال تحریم یک گردان نظامی رژیم صهیونیستی متشکل از یهودیان افراطی ارتدوکس از سوی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد. این گردان متهم به نقض حقوق بشر علیه فلسطینی ها تحت بازجویی هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد که در خصوص این تصمیم با مقامات آمریکایی در تماس است. نتانیاهو مدعی شد که مدامی که ارتش این رژیم با تروریست ها می‌جنگد، چنین تصمیماتی پوچ خواهد بود.

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس روز شنبه به نقل از سه منبع ناشناس آمریکایی اعلام کرد که انتظار می رود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تحریم هایی را علیه این واحد به دلیل تخلفات انجام شده علیه فلسطینیان کرانه باختری اعلام کند.

این ادعاها از سوی دولت آمریکا در حالی بیان شده که دیروز بسته کمکی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی به تصویب نمایندگان کنگره رسید.

کد خبر 6084754

دیگر خبرها

  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است