Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@22:12:00 GMT

خبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۹۳۶

خبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا

اخبار مهم امروز دوشنبه 31 شهریور گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به این شرح است.

«مردن در آب مطهر» روی دایو پرش

«مردن در آب مطهر» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی در میان شش فیلم دریافت جایزه کیم جوسئوک جشنواره جهانی فیلم بوسان قرار گرفت.

کیومرث پوراحمد: ارتقای سینمای کودک نیازمند اراده است/ سینمای متفکر در تقابل با پول‌سالاری

کیومرث پوراحمد گفت: در دهه ۶۰ و ۷۰ برای توسعه و گسترش سینمای کودک و نوجوان اراده وجود داشت و امروز باید تصمیمات درجهت ایجاد یک سینمای متفکر و درست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاثیرات هنر نمایش بر درون شناسی انسانی

احمد مایل فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران و دانشکده هنرهای زیبا، کارشناسی ارشد کارگردانی دانشگاه تربیت مدرس که پیش‌تر مدیر تِئاتر و مدرس تِئاتر در دانشگاه شهید بهشتی بخش فوق برنامه جهاد دانشگاهی، مدیر تئاتر و مدرس تئاتر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدرس تئاتر استان های کشور از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی به تأثیرات هنر نمایش بر درون‌شناسی انسانی پرداخته است.

درگذشت خواننده پاپ بر اثر ابتلا به کرونا

بهرام نازمهر، خواننده موسیقی پاپ که آثارش بیشتر از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد، در سن ۴۳ سالگی بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

خاطره بازی در «چهل تیکه»ی آخر هفته

سعید راد و احمد نجفی چهارشنبه ۲ مهرماه و جمعه ۴ مهرماه مهمان برنامه تلویزیونی چهل تیکه خواهند بود.

جیمزباند جدید سینما معرفی شد

سایتی به نام ولکان گزارش داده که قرار است هم زمان با اکران فیلم جیمزباند «زمانی برای مردن نیست» تام هاردی به عنوان دهمین جیمز باند به طور رسمی معرفی شود.

«افرا» با روزبه حصاری کلید خورد

سریال «افرا» با پیوستن مینا وحید و روزبه حصاری کلید خورد.

گفت و گویی برای علاقه مندان به بازیگری؛ با کمترین هزینه بازیگر شوید!/ویژگی های یک آموزشگاه بازیگری استاندارد چیست؟

حرفه بازیگری جزو رشته های جذاب هنری است که علاقه مندان زیادی در سنین مختلف خواهان این هستند که در این رشته هنری فعالیت داشته باشند نکته جالب اینکه آموزش گاه های مختلف بازیگری در سال های اخیر دکانی برای سو استفاده اقتصادی از این افراد بوده است.اگرچه در کشور ما آموزشگاه های استاندارد و اساتید نامداری در این حوزه فعالیت می کنند اما با این حال آموزشگاه هایی با رعایت آیتم های موثر در رسیدن هنرجویان این حرفه به اندازه انگشتان دو دست نیستند.

تاثیر کرونا بر دستمزدها در سینما و تلویزیون

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها و پروژه‌های تولید تقریباً همه سینماگران بیکار شده و در حال حاضر قشر عظیمی حدود 7 ماه است که حقوق نداشته و این وضعیت می‌تواند بر میزان دستمزد عوامل مختلف سینما تأثیرگذار باشد.

محمد متوسلانی: توقیف «رستاخیز» تولید فیلم تاریخی- مذهبی را متوقف کرد / حمایت از سانسور عملکردی علیه مردم است

محمد متوسلانی معتقد است سانسور نه تنها سرنوشت یک فیلم را تغییر می‌دهد بلکه موجب تغییر سرنوشت سینمای کشور می‌شود. او تأکید دارد که با توقیف «رستاخیز» ساخت فیلم تاریخی-مذهبی با ریسک بالایی همراه شد و به همین دلیل تولید این گونه آثار در کشور متوقف شد.

 

رضا بهبودی بازیگر سینما،تاتر،تلویزیون: کار آموزشگاه های استاندارد بازیگری فقط آموزش است!/شهرت عامل دعوت برخی به تدریس بازیگری است!

رضا بهبودی بازیگر سینما و تلویزیون درمورد نحوه آموزش کلاس های بازیگری گفت : مسئولیت استاندارد این کلاس ها را فقط آموزش صحیح دانست و بیان کرد اگر آموزش درست به ثمر بنشیند و کادر آموزشی مجرب باشند حتما سودی هم برای هنرجو به همراه خواهد داشت.

برنامه تلویزیونی «شهر امن» با محوریت فرهنگ و کاهش ترافیک روی آنتن شبکه 5

مدیر شبکه پنج سیما، قائم مقام و مدیر گروه اجتماعی و مدیر گروه تهران و شهروندی این شبکه با سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دیدار کردند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کیومرث پوراحمد سینما هنر نمایش فیلم رستاخیز سعید راد دانشگاه شهید بهشتی خواننده پاپ رضا بهبودی شبکه پنج سیما نوید محمودی جیمزباند آموزشگاه بازیگری احمد نجفی تام هاردی جمشید محمودی محمد متوسلانی کرونا روزبه حصاری سریال افرا برنامه چهل تیکه مدیر شبکه پنج سیما مردن در آب مطهر جشنواره جهانی فیلم بوسان ولکان حرفه بازیگری شهر امن فرهنگ و کاهش ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ کسری حاجی‌زاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقه‌مند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.

او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکه‌های مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفت‌وگویی انجام دادیم از نظرتان می‌گذرد:

کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.

مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروه‌های کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروه‌های کر و ارکستر‌ها است. مگر می‌شود از هیچ سمت حمایتی از این گروه‌ها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروه‌های کُر و ارکستر‌ها شده است که بیشتر آنها تعطیل شده‌اند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح می‌دهند یا در گروه‌های پاپ فعالیت کنند یا به کار‌های غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت می‌گیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروه‌ها می‌شود در نتیجه انگیزه‌ای برای اعضای این گروه‌ها نمی‌ماند.

مخاطب امروز با کنسرت‌های گروه کُر ارتباط برقرار می‌کند؟

مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمی‌شود. تمام تبلیغات، تمام سالن‌ها و تمامی رسانه‌ها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروه‌ها ندارند، چون سال‌های سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروه‌های کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجرا‌های سنتی، گروه‌های بانوان و دیگر گروه‌ها هم نمی‌بینیم.

چه مخاطبانی جذب این کنسرت‌ها می‌شود؟

متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروه‌ها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرت‌ها هستند. مشکل ما ریشه‌ای است و زمان می‌برد تا حل شود. آموزش‌هایی که در فضای مجازی داده می‌شود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عده‌ای با آموزش‌های تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.

در کشور‌های دیگر به چه صورت است؟

بر خلاف ایران در کشور‌های اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیسا‌ها گروه‌های کر فعالیت داشتند و آواز‌های مذهبی اجرا می‌کردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس می‌شود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص می‌دهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا می‌کنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه می‌شوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم می‌گیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.

آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟

هنر همیشه راه خودش را پیدا می‌کند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقی‌های بی سر و ته هم تمام می‌شود، اما با سیاست‌های گرفته شده در ارتباط با ارکستر‌ها و گروه‌های کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • واکنش سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم