Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@22:30:37 GMT

معتادان به الکل و مواد مخدر کرونای شدیدتری خواهند داشت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۴۹۶۶

معتادان به الکل و مواد مخدر کرونای شدیدتری خواهند داشت

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وب دا، دکتر محمدرضا تقوی روز دوشنبه اظهار داشت: افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر در معرض نارسایی های تنفسی و عفونت های بیشتری نسبت به افراد عادی قرار دارند و بر این اساس خطر عوارض و مرگ و میر در آنان به مراتب بیشتر است.

وی افزود: با توجه به قرارگیری در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ و نداشتن واکسن و درمان اختصاصی، هیچ راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به جز رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع به پزشک وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر تقوی با اشاره به اهمیت ۶ گام کلیدی و موثر در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: دست ندادن، روبوسی نکردن، زدن ماسک، رعایت فاصله بیش از ۲ متر، استراحت در منزل، مراجعه به پزشک و خوردن مایعات گرم جزو مهم ترین اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است که رعایت آن می تواند از شیوع آنفلوانزا و اپیدمی آن نیز جلوگیری کند.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه آنفلوانزا هم واکسن و هم درمان دارد، خاطرنشان کرد: استراحت و مصرف فراوان مایعات گرم (سوپی که نیاز به جویدن نداشته باشد) برای بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا بسیار مفید و موثر است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی از ۲ ماه پیش گرفتار شرایط قرمز همه‌گیری کرونا شده و تاکنون نتوانسته تغییری در این وضعیت ایجاد کند.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هرگونه اظهار نظر در خصوص وضعیت استان از نظر شیوع کرونا، تنگناهای حوزه درمان، مناطق پرخطر استان و انتظارات خود از مردم طفره رفته و به ارائه همان آمار کشوری که هر روز از سوی سخنگوی وزارت بهداشت صورت می گیرد، بسنده کرده اند.

استاندار خراسان شمالی، هفته پیش در آخرین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بر ضرورت شناسایی علل بالا بودن ابتلای استان به کووید ۱۹ و تلاش برای کاهش فوتی‌های این بیماری تاکید کرده بود.

محمدعلی شجاعی، خواستار مشخص شدن دقیق ضعف های حوزه پیشگیری و درمان شده بود تا زمینه کاهش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در استان فراهم شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان شمالی اعتیاد ویروس کرونا خراسان شمالی اعتیاد اخبار کنکور خراسان شمالی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشمر گفت :‌مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی کاشمر در حین کنترل یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه سواری سایپا ۱۴۱ مشکوک شدند و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.   سرهنگ حسن مشهدی اظهار کرد:  مأموران پس از بازرسی دقیق خودرو موفق شدند ۵ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد افیونی از نوع تریاک  رال که در داخل خودرو جاسازی شده بود کشف کنند.   وی بیان کرد: دو  متهم در این رابطه دستگیر و به  مراجع قضائی تحویل  شدند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان داورزن
  • تقدیر از ورود شهرداری به موضوع معتادان متجاهر
  • کشف ۹۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مخدر تریاک در شهرستان داورزن
  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • بیش از ۲۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان‌شمالی
  • کشف و امحای ۷ تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی
  • امحای بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در خراسان شمالی
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی