Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، شامگاه امروز (دوشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «العربیه»، در ارتباط با مسائل مختلفی از جمله محدودیت تسلیحاتی ایران صحبت کرد.

طبق گزارش العربیه، وزیر خارجه روسیه در ارتباط با اعمال محدویت‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: «هیچ گونه محدودیت تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت وجود ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی لاوروف در ادامه گفت: «واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج شده است و دیگر یکی از طرف‌های آن نیست».

لاوروف ادامه داد: «اتحادیه اروپا به تدریج با طرح‌های آمریکا همگام می‌شود».

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره مسائل مختلفی در سوریه گفت: «تقابل میان دولت و معارضان سوریه به پایان رسیده است. روسیه و ترکیه گشت‌زنی‌های مشترک در جاده ام۴ را متوقف کرده‌اند. ادلب و [منطقه] شرق الفرات دو کانون گرم سوریه هستند. حضور آمریکا در شرق الفرات منطقه را متشنج می‌کند».

سرگئی لاوروف افرود: «سیطره گروه "تحریر الشام" در ادلب کاهش یافته است. [روند] کمیته قانون اساسی سوریه مطابق با سرعتی که تمایل داشتیم، پیش نمی‌رود».

او همچنین گفت: «در میان گروه‌های معارض سوری چند دستگی وجود دارد. ترکیه در ارتباط با پایبندیش به مبارزه با تروریسم در شمال سوریه به ما اطمینان خاطر داده است».

لاوروف در ادامه به مسئله یمن پرداخت و گفت: «پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل در یمن را تأیید می‌کنیم».

طبق گزارش العربیه، لاوروف همچنین گفت: «از تلاش‌های عربستان سعودی در گسترش گفت‌و‌گوها و تفاهم در جنوب یمن حمایت می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهاراتش به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: «بشدت بازگشت‌ گفت‌و‌گوهای مستقیم میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را تأیید می‌کنیم. اطمینان داریم که توافق‌های صلح فضای منطقه را بهبود خواهد بخشید. اینکه اسرائیل الحاق اراضی فلسطینی‌ را متوقف کرده است، مسئله مهمی است. می‌خواهیم که اسرائیل موضعی ثابت در ارتباط با متوقف سازی الحاق اراضی فلسطین داشته باشد».

لاوروف همچنین در بخش‌هایی از اظهاراتش به مسئله لیبی پرداخت و گفت: «تجاوز ناتو در سال ۲۰۱۱ منجر به بحران لیبی شده است. روابط خوب با تمام طرف‌های لیبی را حفظ می‌کنیم. برای بازگردانی لیبی از هر گونه روند سیاسی حمایت می‌کنیم. در راستای آتش بس در این کشور با ترکیه رایزنی کردیم. برخی از کشورها نمی‌خواهند بحران لیبی پایان یابد».

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ایران محدودیت تسلیحاتی وزیر خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، نبنزیا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سالیوان: واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سالیوان : واشنگتن تحریم های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران