Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@16:39:17 GMT

افشای روابط رئیس‌جمهوری پیشین یمن با القاعده

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۰۷۹

افشای روابط رئیس‌جمهوری پیشین یمن با القاعده

یک عضو سابق القاعده از رابطه میان علی عبدالله صالح و این گروه تروریستی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، ایمن دین، عضو سابق القاعده در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که علی عبداللّه صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن از القاعده می‌خواست عملیات‌های تروریستی در کشور را بیشتر کند تا مبالغ بیشتری را برای مبارزه با تروریسم در یمن به دست آورد، چراکه آمریکا بودجه بسیاری را برای مبارزه با تروریسم در یمن در نظر گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمن دین گفت که صالح بخشی از پول‌هایی را که به دست می‌آورد برای القاعده می‌فرستاد و در واقع این کار، یک تجارت میان طرفین بود.

وی همچنین از روابط چند نظام منطقه‌ای و عربی با القاعده همچون قطر، پاکستان پرده برداشت.

دین در سال ۱۹۹۷ به القاعده پیوست و سپس به سازمان اطلاعات انگلیس ملحق شد و علیه القاعده طی سال‌ها جاسوسی می‌کرد.

این عضو سابق القاعده همچنین مدعی روابط بین سازمان اطلاعات نظامی چین با طالبان و نه "القاعده" شد و گفت که این امر در دو مناسبت عینیت یافت یکی در زمان سقوط موشک‌های کروز در یکی از دریاچه‌ها و دیگری در زمان فرود هواپیمای آپاچی در سال ۲۰۰۱ به طوری‌که چینی‌ها برای خرید این تجهیزات از طالبان تمایل نشان دادند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: القاعده رئیس جمهوری پیشین یمن علی عبدالله صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا

به گزارش "ورزش سه"، ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن و اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA)، اعلام کرد که چند روز پیش با خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا ملاقات کرد و از او پرسید:"چه زمانی می‌خواهید از ایده احمقانه سوپرلیگ اروپا دست بردارید؟"

الخلیفی در نشستی با رسانه‌ها به مناسبت نشست شورای ECA در مادرید به میزبانی ورزشگاه متروپولیتانو گفت:"برای من سوپرلیگ وجود ندارد. لیگ قهرمانان بهترین رقابت باشگاهی در جهان است. بارسا در لیگ قهرمانان بازی می‌کند، ما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار گرفتیم. مطمئنم که آن‌ها به زودی سوپرلیگ را متوقف خواهند کرد، چون این کار بی معنی است. من همیشه گفته‌ام که درهای بازگشت باز است."

الخلیفی گفت که او همچنین به داشتن دو عضو اسپانیایی در شورای ECA "مفتخر" است و "لیگ اسپانیا و باشگاه‌های آن برای این اتحادیه بسیار مهم هستند. درگیری باشگاه‌های اسپانیایی به نفع هیچ‌کس نیست، همه آسیب خواهند دید. امیدوارم بین طرف‌های علاقه‌مند به فوتبال اسپانیا اتحاد ایجاد شود. این برای فوتبال اروپا نیز خوب خواهد بود."

دیگر خبرها

  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی