Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به آمادگی دولت این کشور برای آتش‌بس، تاکید کرد ادامه جنگ در افغاستان هم‌زمان با مذاکرات برای مردم قابل درک نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، چالش بزرگ در روند مذاکرات صلح، را ادامه جنگ در این کشور همزمان با مذاکرات در دوحه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که امروز دوشنبه، سی‌ویکم شهریور، به مناسبت روز جهانی صلح در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت که ادامه جنگ در افغاستان هم‌زمان با مذاکرات برای مردم قابل درک نیست.

عبدالله عبدالله افزود که روز جهانی صلح پیامی را که می‌تواند برای مردم و طالبان داشته باشد، خواست برحق مردم برای برقراری آتش‌بس و کاهش خشونت به حدی است که مردم احساس کنند گفتگو‌های صلح با تعهد به پیش برده می‌شود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود که دولت هر زمان برای آتش‌بس آمادگی دارد و طالبان نیز باید به خواست مردم افغانستان تن دهند.

وی تأکید کرد که اگر اراده‌ا‌ی برای فراهم کردن زند‌گی صلح‌آمیز وجود داشته باشد، باید قدم ابتدایی‌اش برداشته شود.

عبدالله عبدالله همچنین خاطرنشان کرد که خواست مردم برای تأمین آتش‌بس از سوی جامعه جهانی نیز حمایت می‌شود.

خشونت‌ها هم‌زمان با مذاکرات در دوحه افزایش یافته و در پی درگیری‌های خونین در چند روز اخیر شمار زیادی از نیرو‌های دولتی کشته و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که اتحاد حوزه جمهوریت سبب تقویت موضع هیأت مذاکره‌کننده دولت می‌شود.

عبدالله عبدالله تصریح کرد که برای تأمین صلح نیاز به باورمندی به این روند است.

به گفته او، باور، اعتقاد به صلح و استفاده از زبان صلح به هیأت مذاکره‌کننده دولت کمک می‌کند که به درستی با طالبان مذاکره کند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از سوی دیگر گفت، در حالی که مذاکرات جریان دارد، در گفتار باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

با این حال، عبدالله عبدالله تأکید کرد که نباید فرصت کنونی را از دست داد. او افزود که برای حفاظت از ارزش‌ها نیاز است حوزه جمهوریت به این ارزش‌ها باورمند باشد.

در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی صلح که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، اشرف غنی رییس جمهور، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، امرالله صالح معاون اول، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و شماری از مقام‌های دولت افغانستان شرکت کرده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبدالله عبدالله صلح افغانستان افغانستان شورای عالی مصالحه افغانستان رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان عبدالله عبدالله زمان با مذاکرات ادامه جنگ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: سیاست‌های ارزی در کشور بسیار مهم است و باید برای آن تصمیم‌گیری کرد.

وی تاکید کرد: اگر با سیاست‌هایی که الان بانک مرکزی در حوزه ارز اتخاذ کرده است پیش برویم، نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: کمیسیون اقتصادی مجلس سال گذشته پیش بینی‌هایی درباره مساله ارز داشت که این پیش بینی‌ها در حال تحقق است. انتظار داریم دولتمردان بر اساس تجارب علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، مسیر حرکت ارزی کشور را مدیریت کرده و کاری کنند که التهابات در این بازار کاهش یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتماً قابل مدیریت است، گفت: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند آثار تورمی ارز بر زندگی مردم را کاهش دهند. البته کمیسیون اقتصادی مجلس هم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور راهکارهای لازم جهت بهبود بازار ارز را ارائه داده است که امیدواریم که این موارد مورد توجه قرار گیرد و عملیاتی شود.

کد خبر 6085021 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • گزینه اول عجیب بایرن: مربی اخراجی یونایتد!
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب