Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه جشن ترامپ برای اعلام عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل واقعیت‌ها را به همه مردم منطقه نشان داد، تأکید کرد: اقدامات سعودی، امارات و متحدان آنها در منطقه در راستای خدمت به آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالملک الحوثی روز دوشنبه به مناسبت ششمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۱۳۹۳)، گفت: آمریکایی‌ها به یمن به دلیل موقعیت راهبردی و ثروت‌های ملی‌اش چشم دوخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می‌دانند که آزادی مردم یمن نقش مهمی برای جایگاه این کشور در میان امت اسلامی دارد. به همین جهت مردم یمن هرگز راضی نمی‌شوند که آزادی و استقلال‌شان مصادره شود.

وی افزود: مداخله آمریکا در یمن بعد از حادثه ۱۱سپتامبر بیشتر شده و هدف از آن، تنها تحقق اهداف استعماری است.

الحوثی بیان کرد: سفیر آمریکا به دنبال ساخت پایگاه‌های نظامی بیشتر در اطراف صنعا و سایر مناطق است.  

رهبر انصار الله اظهار کرد: دولت صنعا امروز تسلطی بر نفت ملی و گذرگاه‌های زمینی و هوایی و کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی ندارد. وضع وخیم معیشتی امروز یمن نتیجه تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره یمن است. ائتلاف سعودی با توطئه‌چینی علیه بانک مرکزی یمن تلاش کرد که ارز ملی را در مقابل دلار تضعیف کند.

وی همچنین از وجود هماهنگی مخفیانه میان مقامات سابق یمنی با اسرائیلی‌ها قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر برای عادی‌سازی روابط خبر داد.

الحوثی درباره تلاش مقامات سابق یمنی برای برقراری روابط دوستانه با صهیونیست، یادآور شد: مسؤولان اسرائیلی به صنعا آمدند و دیدارهایی با مقامات سابق داشتند و توافق‌هایی برای تقویت روابط میان نظام سابق و رژیم صهیونیستی منعقد شده بود.

رهبر انصار الله تصریح کرد: هدف دشمن، اشغال یمن است. بعد از تلاش عربستان برای سیطره بر المهره، برخی پرده از این واقعیت برداشتند. نظام سعودی گاو شیردهی است که آمریکایی‌ها سعی دارند هزینه سیطره‌ خود بر یمن را از آن بدوشند.

الحوثی درباره عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل گفت: مراسم جشن ترامپ برای اعلام عادی‌سازی با اسرائیل و اقدامات سعودی در این راستا، پرده از واقعیت برای همه مردم منطقه برداشت. همه اقدامات سعودی و امارات و متحدان آنها در منطقه تنها در راستای خدمت به آمریکا و اسرائیل است.

وی ضمن آنکه از مردم یمن و فلسطین خواست که از این توطئه‌ها وحشت به دل راه ندهند، ادامه داد: کسانی که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل رفتند، دشمنی شدید خود را در قبال ملت‌های منطقه نشان دادند. در حالی که همان‌ها در برابر آمریکا و اسرائیل خوار و ذلیل هستند.  

الحوثی اضافه کرد: وظیفه ما به عنوان امت اسلامی مقابله با آمریکا و اسرائیل و ایستادگی در کنار محور مقاومت است؛ واگذاری قدس و حقوق مردم فلسطین به معنای صلح واقعی نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران دلار کشتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمریکا و اسرائیل عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟