Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سهام عدالت که پس از سال‌ها تلاش، در اردیبهشت ماه سال جاری با دستور رهبر معظم انقلاب آزادسازی شد، راه‌های مختلفی را برای انتخاب روش مدیریت این سهام در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.
از روز دهم خردادماه سال جاری، سهام ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشمولان سهام عدالت آزادسازی شد و برگ دیگری در تاریخ اقتصاد و بازار سرمایه ایران رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ابتدا و در کنار تصمیم‌گیری مشمولان سهام عدالت برای روش مدیریت سهام خود، مسوولان تصمیماتی را برای سهام عدالت متوفیان اتخاذ و اعلام کردند وراث سهام عدالت باید منتظر باشند تا در زمان مناسب‌تری برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اقدام شود.

در اردیبهشت ماه معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که تا یک ‌ماه آینده فرآیند تعیین تکلیف سهامداران در سامانه سهام‌عدالت انجام می‌شود و بعد از ارسال اسامی سهامداران عدالت به شرکت سپرده‌گذاری، وراث می‌توانند باگواهی فوت و وکالت، کارهای قانونی انتقال سهام را انجام دهند اما در وضعیت فعلی که مرحله انتخاب روش مدیریت سهام عدالت توسط سهامداران است، نیازی نیست وراث سهامداران عدالت اقدامی انجام دهند.

پیگیری‌ها نشان می دهد با وجود گذشت پنج ماه از آزادسازی سهام عدالت همچنان خبری از انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها نیست.

«حسین فهیمی»، سخنگوی آزادسازی سهام عدالت در این باره گفت: ‌ارائه سهام عدالت متوفیان به وراث در آیین‌نامه سهام عدالت مصوب شده اما در ابتدا باید مشخص شود که واگذاری سهام عدالت به وراث نیازمند کدام یک زیرساخت‌های اجرایی و نرم‌افزاری است؟

وی ادامه داد: براساس آخرین آمارها، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه‌های این شرکت در خصوص انتقال سهام عدالت اموات باشند.

فهیمی اظهار داشت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در تلاش است تا در گام سوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق الکترونیکی فراهم کند. در همین رابطه، کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام آزمایش‌های نهایی روی میز خدمت یکی از سامانه‌های این شرکت هستند تا همه فرایندهای انتقال سهام عدالت متوفیان غیرحضوری انجام شود.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اظهار داشت: تا فراهم شدن زیرساخت های لازم برای این اقدام وراث باید اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام دهند، همچنین در سامانه سجام نیز اقدامات مربوط به احراز هویت باید انجام شود.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بازار سرمایه سهام عدالت سهام عدالت متوفیان به وراث انتقال سهام عدالت متوفیان آزادسازی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، محاکمه قریب الوقوع منچسترسیتی در مورد 115 اتهام فرپلی مالی (FFP) ممکن است تحت تأثیر اطلاعات جدید از حامیان مالی این باشگاه قرار بگیرد.

دارندگان سه گانه 2023 در موارد متعددی با اتهامات نقض فرپلی مالی روبرو هستند و تصور می‌شود که اتحاد ایرویز نقش بزرگی در این نقض‌ها ایفا کند.

نشریه آلمانی اشپیگل مدعی شده که شرکت هواپیمایی اماراتی تنها 10.1 میلیون دلار از تعهدات 85.3 میلیون دلاری خود به سیتی را پرداخت کرده و مابقی آن توسط سرمایه پنهان مالکان این باشگاه پرداخت شده است!

با این حال، تصمیم اخیر مبنی بر عرضه سهام هواپیمایی اتحاد در بورس اوراق بهادار ممکن است که این ادعا را شود. بر اساس این گزارش، تصمیم این شرکت هواپیمایی برای عرضه در بورس اوراق بهادار نیازمند عرضه اولیه عمومی است. این امر مستلزم این است که این هواپیمایی اجازه افشای کامل حساب‌هایشان، از جمله کلیه امور مالی و اقدامات شرکتی را بدهند.

آگاهان بازار سهام بر این باورند که اگر اتحاد ایرویز -و در نتیجه مالکان سیتی- چیزی برای پنهان کردن داشته باشند، این دسترسی نامحدود فراهم نخواهد شد. به عبارت دیگر، اگر تقلب صورت گرفته باشد، آن‌ها دست به چنین اقدامی نخواهند زد.

با این وجود اگر کوچکترین عدم مغایرتی بین مدارک باشگاه انگلیسی و اتحاد ایرویز وجود داشته باشد، عرضه سهام این هواپیمایی می‌تواند به ضرر پپ گواردیولا و تیمش که برای قهرمانی لیگ برتر انگلیس برنامه ریزی می‌کنند، تمام شود.

در مقاله میرر به نقل از یکی از مقامات ارشد صنعت بانکداری آمده است:"اگر مشخص شود که مدیران اتحاد ایرویز واقعاً در دستکاری قرارداد حمایت مالی با سیتی دست داشته‌اند، می‌تواند به اعتبار شرکت در چشم سرمایه گذاران بالقوه آسیب جدی وارد کند. اتحاد همچنین موظف به افشای هرگونه تحقیقات جاری در مورد حساب‌های شرکت است. آنچه لیگ برتر ادعا می کند بسیار جدی است، نه فقط از نظر قوانین و مقررات فوتبال. اتهام این است که مدیران سیتی با مسئولان اتحاد تبانی کرده‌اند و نه تنها به حسابرسان مستقل باشگاه بلکه به دادگاه حکمیت ورزش نیز دروغ گفته‌اند."

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو