Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@16:51:40 GMT

تحلیل موج فضای مجازی در سامانه دیتاک

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۸۲۳

تحلیل موج فضای مجازی در سامانه دیتاک

تحلیل موج فضای مجازی در سامانه دیتاک یکی از خدمات حرفه ­ای و کاربردی شرکت دانش بنیان دیتاک است که با تکیه بر نیروهای متخصص و تجارب 9 ساله خود در زمینه تحلیل داده ­های شبکه­‌ های اجتماعی، می­تواند به سازمان‌ ها و گروه ­های سیاسی در زمینه تحلیل موج فضای مجازی کمک نماید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا گروه­ های سیاسی، کسب وکارها و سازمان­های دولتی همواره به دنبال این هستند که با درک درستی از افکار مردم با آن­ها همراه و همگام شوند و با مدیریت بر قلب­هایشان، توجه، رأی و کیف پول آن­ها را تصاحب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر تحلیل موج فضای مجازی و خلق دانش کاملاً کاربردی از بین داده­های شبکه­های اجتماعی تصمیمی خردمندانه است که در دست­یابی به اهدافِ این گروه­ها، می­تواند اثری مثبت، متمایز و کاملاً کلیدی از خود به جای بگذارد.

هوشمندی و درک فرصت­­های ارزشمند در جامعه الزاماً برای همگان مشخص، شفاف و قابل درک نیست. زمانی می­توان به تمایز و قدرت نفوذ در افکار عمومی دست پیدا کرد که زودتر از رقبای کسب و کاری یا سیاسی حرکات و جریانات گروه­های مختلف مردم را درک و موضع درست و متناسب با احساسات آن‌ها اتخاذ نمود. برای مردم نیز علاوه بر کسب آگاهی در مورد موضع گیرنده، احتمال اینکه تحت تاثیر افکار و برنامه­های او قرار ­گیرند و رهبری وی را به رسمیت بشناسند، بسیار است.

در این مقاله به تفصیل در مورد موج شناسی و اثری که شبکه­های اجتماعی بر روی آن گذاشته است و همچنین روش­هایی که به وسیله آن می­توان حداکثر استفاده را از این مسئله کرد صحبت می­شود، چرا که درک موج شناسی و داشتن برنامه جدی برای استفاده از آن می­تواند منجر به دستیابی به اهداف و توسعه قدرت اجرایی سازمان­­ها و گروه­های مختلف شود.

 

موج شناسی چیست؟

گروه­های سیاسی و برندهای متوسط و بزرگ که دامنه نفوذ بالایی در جامعه دارند و با مخاطبان میلیونی در ارتباط هستند می­دانند که مدیریت افکار عمومی و نبود موج مخالف و متخاصم از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که در سازمان­ها و حتی احزاب سیاسی به موج‌ها و ترندهای فعال جامعه توجه نشود احتمال به نابودی کشیده شدن آن‌ها بسیار بالاست .

بسیاری از تحولات و اتفاقات جامعه گاهاً در اثر ایجاد موج‌های فراگیر و پی­در­پی بوده و اثرات متعدد و عمیقی از خود به جای گذاشته‌اند.

به همین خاطر است که در کشورها و سازمان­های پیشرفته معمولاً واحدها یا افراد متخصصی وجود دارند که به صورت تخصصصی با مانیتورینگ رفتار مخاطبان در تمامی کانال­های آنلاین و آفلاین به صورت مستمر موج­ها و اثرات آن‌ها را را مورد سنجش و ارزیابی قرار می­دهند.

از طرفی نیز به کمک واحد روابط عمومی سازمان، موضعی کاملاً به جا، به موقع و مخاطب پسند را از خود به نمایش می­گذارند و از دل همین تحلیل موج‌­ها و اتفاقات، فرصت­های طلایی خلق می­کنند.

در اصطلاح رایج، موج‌شناسی در پی بررسی و تبیین قله‌های خبری و رسانه‌ای پس از وقوع اتفاقات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. این مسئله به گروه­های بررسی کننده کمک می­کند درک عمیق و شفافی از انتظارات و رفتار­های مردم در مواجه با اتفاقات جامعه بدست آورند.

در این بین شبکه­های اجتماعی یکی از مهم­ترین منابع تحلیل، مانیتورینگ و بازتاب موج‌های مهم و کلیدی جامعه است که می­تواند به درک درست از مخاطبان، افکار آن‌ها و واکنشی که نسبت به موج های مهم دارند کمک کند. در واقع موج‌های فضای مجازی امروز بخش مهمی از زندگی مردم هستند و نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

آگاهی به موقع و جامع بر موج‌های ایجاد شده در بسترهای شبکه‌های اجتماعی، ما را قادر می‌سازد بدون اتلاف زمان نسبت به این موج‌ها واکنش داشته باشیم. برای اقدام صحیح و هوشمندانه در مقابل یک موج، بایستی ابعاد دقیق آن موج را شناخت و متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد.

تحلیل موج فضای مجازی

شبکه های اجتماعی روزانه حجم عظیمی از داده‌های مختلف را تولید و بازنشر می­کنند که عمدتاً توسط افرادی تولید می­شود که در این داده­ها و محتواها، دیدگاه، واکنش و اعتقادات خود را گنجانده­اند و در شبکه­های اجتماعی منتشر کرده­اند.

به همین خاطر شبکه­های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام و ... به بستری قدرتمند برای درک موج ها و اتفاقاتی که در جامعه رخ می­دهد تبدیل شده است.

سازمان­های سیاسی و انتفاعی به این درک رسیده‌اند که هرگاه بخواهند به تصویری شفاف از افکار و اعتقادات مردم دست پیدا کنند، شبکه­های اجتماعی یکی از بهترین گزینه­ها و راه‌حل‌هاست. به کمک این بسترها می­توانند پاسخ چالش­ها و سوالات خود را پیدا کنند، تبادل نظر کنند و موضع مناسبی در مقابل مخاطبان خود اتخاذ نمایند.

در هنگام بررسی یک موج در فضای مجازی موارد و نکات مهمی وجود دارد که معمولا سازمان­ها و گروهای مختلف به آن توجه می­کنند. این موارد شامل:

چهره‌های تاثیر­گذار یا اینلوئنسرها چگونه به این اتفاق واکنش نشان داده­اند و دامنه تاثیر آن‌ها در شبکه­های اجتماعی به چه میزان بوده است؟ سهم جناح‌ها، گروه­­ها و ذی نفعان در این جریان به چه صورت بوده و در فرآیند تولید محتوا چه بخشی از محتوا را تولید کرده‌اند؟ موج ها و اتفاقات چه تاثیری بر روی کاربران و واکنش­هایی که انجام داده­اند گذاشته است؟ احساسات کاربران و تحلیل این احساسات به چه صورت بوده و چگونه باید موضعی موافق با احساسات و افکار عمومی اتخاذ نمود؟ پشت پرده و اهداف اساسی ایجاد این موج چه مواردی بوده و کابران چه موضوعات و محتواهایی را تولیده کرده‌اند؟ موج‌ها از کدام شبکه اجتماعی شروع شده و الگوی توزیع و رشد موج به چه صورت ادامه پیدا کرده است؟ فرآیند تولد، رشد، بلوغ و افول یک موج چگونه بوده و در هر مرحله چه اتفاقاتی صورت گرفته است؟

موارد فوق، سوالات مهمی در فرآیند تحلیل موج فضای مجازی است که می­توان با بهره­گیری از تکنولوژی روز و استفاده از هوش مصنوعی برای آن‌ها پاسخ­های درست و دقیق پیدا کرد و همه داده‌های موجود در این فضاها مانند پیامدها، احساسات و افکار عموم مخاطبان هدف را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد.

تحلیل موج فضای مجازی در دیتاک

تحلیل موج فضای مجازی در سامانه دیتاک یکی از خدمات حرفه­ای و کاربردی شرکت دانش بنیان دیتاک است که با تکیه بر نیروهای متخصص و تجارب 9 ساله خود در زمینه تحلیل داده­های شبکه­ های اجتماعی، می­تواند به سازمان‌ها و گروه ­های سیاسی در زمینه تحلیل موج فضای مجازی کمک نماید.

سازمان‌ها و احزاب سیاسی که قصد رهبری افکار مردم و انعطاف‌پذیری کامل در مواجه با اتفاقات جامعه را دارند می­توانند به وسیله سامانه دیتاک گزارش ­­های فضای مجازی را به صورت مستمر آنالیز و ارزیابی کنند.

این امر باعث می­شود که دائما و با دقت بالا تمامی موج‌ها، روندها و اتفاقات شبکه ­های اجتماعی را رصد کرده و با ارائه گزارش­های حرفه‌ای به مدیران، آن‌ها را در سوار شدن بر این موج­ها و تصمیم­گیری بهینه‌تر یاری نمود.

جهت تحلیل موج­های فضای مجازی می ­توانید از سامانه دیتاک که با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی عمل می‌کند، استفاده نمایید. متخصصین حرفه‌ای دیتاک نیز شما را در ترسیم مسیر درست تحلیل موج یاری خواهند کرد.

اخد مشاوره از تیم دیتاک

سامانه تحلیل موج دیتاک برای سازمان­ها و احزاب سیاسی است که می­خواهند زودتر از رقبا با آگاهی از موج­های حاکم بر جامعه به اهداف خود دست پیدا کنند و با ارائه واکنش­های به هنگام، دقیق و مخاطب پسند، رهبری و حمایت جامعه را به دست بیاورند. هم اکنون می­توانید از طریق لینک زیر با سامانه تحلیل موج دیتاک بیشتر آشنا شوید.

سامانه تحلیل موج دیتاک

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: موج فضای مجازی شبکه های اجتماعی زمینه تحلیل سازمان ها موج شناسی موج ها داده ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟

درباره تهدیدات فضای مجازی و بحث معلم بلاگری صحبت می‌کنیم که فضای مجازی هم تهدیده هم فرصت و آثار تخریب‌کننده‌ای دارد که باید اصلاح شود.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073084 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • دنیای کوچک ایتا
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم