Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@17:12:06 GMT

ظریف: آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۸۳۷

ظریف: آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در گفت‌وگویی مجازی با فرید زکریا در شورای روابط خارجه در نیویورک اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی تبادل کامل زندانیان را با ایالات متحده دارد.

ظریف تصریح کرد: من پیشنهاد یک مبادله جهانی را داده بودم. ایرانیایی هستند که به دلیل جاسوسی نکردن برای آمریکا زندانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما حاضریم که تمام آن‌ها و کسانی که زندانی شده‌اند را مبادله کنیم.

همچنین وزیر خارجه کشورمان در خصوص مسئله نوید افکاری گفت: ما دستگاه قضایی مستقلی داریم و دولت در تصمیم‌گیری‌های دستگاه قضایی دخالت نمی‌کند. این شخص نه به خاطر شرکت در اعتراضات بلکه به دلیل انجام قتل اعدام شده است.

ظریف در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برجام همچنان زنده است. شورای امنیت نشان داد که برجام زنده است. شورای امنیت نشان داد که آمریکا در جهان منزوی شده است. دولت ترامپ از سیاست قدرت و قلدری برای نابودی توافق استفاده کرد، حال دولت بعدی می‌خواهد از زورگویی برای بازگشت به توافق استفاده کند. ما زیر بار زور نمی‌رویم.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص تحریم‌های اعمالی جدید گفت: این تحریم‌ها مسئله تازه‌ای نیستند و تاثیر مهمی بر روی ایران نخواهند گذاشت. آمریکا تمام فشاری که می‌توانست را علیه اعمال کرده است. آمریکا امیدوار بود که این فشارها مردم ما را به زانو دربیاورند اما این اتفاق نیفتاد. برای همین آن‌ها برجام را تضعیف و فشار حداکثری را اعمال کردند، برای همین قطعنامه‌ای را به شورای امنیت بردند و مکانیسم به اصلاح "بازگشت تحریم‌ها" را فعال کردند. آن‌ها شکست خوردند و حال می‌گویند هرکس که قطعنامه شورای امنیت را اجرا نکند، تنبیه می‌کنند. آمریکا تنها به این نوع دموکراسی جهانی باور دارد.

ظریف همچنین در خصوص ترور سردار سپهبد سلیمانی گفت: آمریکا اشتباهی بزرگی در ترور تروریستی شخصی انجام داد که دشمن شماره یک داعش بود. خیلی‌ها به دنبال انتقام مرگ سردار سلیمانی هستند. رئیس‌جمهور ترامپ دستور ترور یک قهرمان ملی برای ایران و قهرمانی منطقه‌ای را صادر کرد. من نمی‌خواهم تهدیدی کنم اما این مسئله بسته شده نیست.

پربیننده ترین ۱۳عضو شورای امنیت در برابر آمریکا ایستادند/ آمریکا قلدری کند با پاسخ قاطع ایران مواجه می‌شود آمریکایی‌ها می‌دانند قطعنامه‌ها علیه ایران برنمی‌گردد/ محدودیت‌های تسلیحاتی پایان ماه اکتبر برداشته می‌شود غریب آبادی: ناکامی آمریکا در نشست شورای حکام ادعای آمریکا فاقد اثر قانونی است/ به اجرای کامل قطعنامه۲۲۳۱ متعهد می‌مانیم واشنگتن: توافق اروپایی‌ها با آمریکا درباره خطر ایران برای منطقه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فرید زکریا وزیر امور خارجه وزیر خارجه محمدجواد ظریف سردار سلیمانی تبادل زندانیان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب سفرای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلونی را به دنبال رأی این کشورها به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل متحد توبیخ و احضار کرده است.

قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت جمعه گذشته به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

آمریکا با رای منفی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از این، منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالا آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه) به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • یک منبع آگاه : مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند