Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@09:27:44 GMT

مبتلایان به اگزما در دوران کرونا چه کنند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۸۵۳

مبتلایان به اگزما در دوران کرونا چه کنند؟

این روزها که ویروس کرونا شایع شده است و بهترین راه پیشگیری شستن مکرر دست هاست بهترین اقداماتی که افراد دارای مشکلات پوستی می توانند برای جلوگیری از خشکی زیاد پوست انجام دهند:پس از پاک کردنِ دست‌ها، دستکش بپوشید و....

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی از قبیل اگزما، شستشوی مرتب دست‌ها منجر به خشکی، خارش، ترک برداشتن پوست، درد و حتی گاهی بروز عفونت در بیمار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاناتان سیلوربرگ، متخصص پوست از دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا به افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ و لزوم شستشوی مرتب دست‌ها توصیه‌هایی کرده و سایت تخصصی "هلث دی نیوز" به برخی از این نکات اشاره کرده است:

شستشوی مرتب دست‌ها بهتر از استفاده از ضدعفونی کننده است،زمانی که دست ها با آب و صابون پاک شود می‌توان به سرعت از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کرد و اثرات خشکی ناشی از شستن دست‌ها را متعادل ساخت.

از مصرف صابون های آنتی باکتریال و حاوی ضدعفونی کننده خودداری شود، تا زمانیکه این امکان فراهم باشد که حداقل برای مدت ۲۰ ثانیه دست ها را با صابون شستشو دهید و آبکشی کنید به استفاده از این صابون ها نیازی نیست.

از کرم‌های مرطوب کننده به درستی استفاده کنید، پس از شستشوی دست ها، اجازه دهید تا خشک شوند هرچند لازم است میزان ناچیزی از رطوبت روی دست‌ها باقی بماند. در این شرایط سطح پوست دست‌ها و انگشت‌ها را به کرم مرطوب کننده آغشته کنید.

استفاده از دستکش در کنار ضدعفونی کننده توصیه نمی‌شود،برخی افراد به منظور کاهش حساسیت ناشی از شستشو از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کرده و سپس روی آنها از مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌کنند. این روش توصیه نمی‌شود چرا که هنگام استفاده از ضدعفونی کننده های دست روی پوست، تمامی سطح دست ها و انگشت ها به مواد ضدعفونی کننده آغشته می‌شود اما هنگام استفاده از دستکش ممکن است ضدعفونی کردنِ برخی قسمت‌های دستکش به درستی انجام نشود و به میکروب آلوده بماند.

پس از پاک کردنِ دست‌ها، دستکش بپوشید،محصولات پاک کننده احساس زبری روی پوست ایجاد می‌کنند و بنابراین افراد همیشه باید پس از تمیز کردن دست‌ها از این مواد، از دستکش استفاده کنند.

ظروف حاوی صابون و کرم مرطوب کننده را استریل کنید، در صورت به همراه داشتن ظروف حاوی صابون و کرم مرطوب کننده، آنها را به منظور پاک ساختن از میکروب‌های مضر استریل کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اگزما کرونا ویروس کرونا ضدعفونی کننده مرطوب کننده دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴۰۱ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

شهنام عرشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آمار بیماری وبا در کشور در سال گذشته اظهار کرد: در سال 1402 به دنبال افزایش موارد وبا در برخی از کشورهای همجوار از جمله عراق، افغانستان و پاکستان، مواردی از این بیماری در کشور ما نیز گزارش شد و در مجموع 79 مورد وبا در 14 استان کشور شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: این موارد طی ماه‌های خرداد تا آبان و عمدتاً در مناطق روستایی بروز پیدا کرده است.

عرشی درباره سن بیماران مبتلا بیان کرد: پراکندگی سنی در مبتلایان، از کمتر از یک سال تا بالاتر از 80 سال متغیر بوده ولی حدود 42 درصد مبتلایان در گروه سنی 30 تا 45 سال قرار داشتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: 56 درصد موارد ابتلا مونث و 44 درصد مذکر بودند. در بررسی از نظر ملیت نیز 90 درصد ملیت ایرانی و 10 درصد از اتباع سایر کشورها بوده‌اند. 

علائم "وبا" و 10 روش برای پیشگیری از بیماری

به گفته وی، حدود 69 درصد از مبتلایان به صورت سرپایی درمان شدند و سایر موارد نیاز به بستری داشته‌اند.

وی از کاهش بسیار چشمگیر میزان شیوع وبا در سال گذشته نسبت به سال 1401 خبر داد و یادآور شد:‌ در سال 1401 به دلیل طغیان بیماری در برخی کشورهای همجوار، درمجموع 366 مورد ابتلا به وبا در کشور ما نیز شناسایی شده بود.

عرشی خاطرنشان کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت از سال 2021 میلادی تعداد موارد ابتلا به بیماری وبا و پراکندگی جغرافیایی آن در سطح جهان افزایش یافته است. در سال 2023  نیز موارد وبا از حداقل 30 کشور در دنیا گزارش شده است که بیشترین موارد مربوط به منطقه آفریقاست. نظام مراقبت بیماری وبا در کشور ما مبتنی بر شناسایی دقیق و به هنگام موارد اسهال حاد آبکی، نمونه گیری از موارد مشکوک و انجام بررسی‌های آزمایشگاهی موردنیاز جهت تشخیص قطعی ابتلاست.

به گزارش تسنیم، وبا یک بیماری عفونی است که توسط نوعی باکتری به نام "ویبریوکلرا" ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت مسری است و به دنبال مصرف آب و غذای آلوده (مصرف غذاهای دریایی نپخته و خام،‌ شست‌وشوی نامناسب سبزیجات، استفاده از یخ‌های غیربهداشتی و ...) بروز پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • این اشتباهات را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • بیش از ٣۴هزار متر مکعب از مخازن آب شرب کرمان ضدعفونی شد
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری