Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مرتضوی, فرماندار سنقر و کلیایی مشکلات کشاورزی، صنایع و واحدهای تولیدی در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، غلامرضا مرتضوی امشب در ارتباط ویدئو کنفرانسی با کارگروه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: در زمینه سند اشتغال شهرستان و شاخص هایی که مشخص شده است این شهرستان به لحاظ آماری جزو شهرستان های اول تا سوم در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار سنقر افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید بنا داریم تا گام مهمی در حوزه اشتغال شهرستان برداریم.

این مسئول موضوع آب را یکی از بزرگترین موانع ایجاد شده در این شهرستان دانست و ادامه داد:

شهرستان سنقر پتانسیل های خوبی در این زمینه دارد که از جمله آن وجود دو سد در این شهرستان است که ظرفیت ذخیره بالغ بر ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارند و در حال حاضر دارای ذخیره آبی ۶۰ میلیون متر مکعب آب هستند.

مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه از منابع آبی هیچ تخصیصی به این شهرستان نداریم، ادامه داد: فرصت های شغلی بسیاری در حوزه های کشاورزی، باغداری و صنعتی وجود دارد که در گرو تامین آب است و چند سرمایه گذار خوب در زمینه آبی وجود دارد که معطل تامین منابع آبی هستند.

فرماندار سنقر خاطر نشان کرد: ۱۲۰ هزار هکتار مزارع کشاورزی در استان داریم که که ۲۰ هزار هکتار آن آبی است و مابقی نیز استعداد تبدیل شدن به اراضی آبی را دارند.

فرماندار سنقر گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در این شهرستان وجود دارد، توسعه بخش شیلات در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول افزود: استعداد خوبی در زمینه دامپروری داریم و در این راستا ایجاد شهرک های دامپروری در دستور کار قرار داشته که تا کنون عملی نشده است و در این زمینه نیازمند مساعدت هستیم.

مرتضوی بیان داشت: ۳۰۰ فقره پرونده در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای سنتی دامداری تشکیل شده که تا کنون هیچ تسهیلاتی به این واحدها ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه ۳۷ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۰ واحد راکد، ۲ واحد در تملک بانک ها، ۲ واحد نیمه فعال و سایر واحدها فعال هستند که همگی نیازمند تسهیلات هستند که ۳۰ درصد این واحدها نیازمند سرمایه ثابت و ۷۰ درصد نیازمند سرمایه در گردش هستند.

فرماندار سنقر خاطر نشان کرد: ۵ واحد جدید از جمله واحد تولید ادوات کشاورزی در دستور کار قرار دارند که به طور کلی نیازمند ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار هستند.

مرتضوی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری این شهرستان گفت: در این زمینه فعالیت های زیادی می تواند شکل بگیرد که به دلیل عدم وجود زیرساخت نمی توانیم انجام دهیم.

مرتضوی بیان داشت: متقاضیان سرمایه گذاری گرفتار بروکراسی اداری می شوند که در صورت امکان با صدور پروانه موقت فعالیت زمینه را برای فعالیت آنها ایجاد کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۱۴ متقاضی سرمایه گذاری در شهرستان داریم که ۷ نفر از آنها موافقت اصولی را کسب کردند اما به دلیل عدم آماده بودن مجموعه فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار سنقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی استان، اظهار داشت: طبق قانون پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیستی، جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی شده و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم، برای تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی نیز برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، در این راستا سال گذشته 3 هزار و 170 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خود اظهاری قرار گرفته‌اند و 708 فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌ زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضایی معرفی شدند، در ایام نوروز پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران و دارا بودن رتبه چهارم صنعت کشور، دارای 37 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و باید همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • انجام ۶۵۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری در زهک
  • انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • تشریح اولویت‌های سال ۱۴۰۳
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی