Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@23:06:49 GMT

گفت‌وگوی بن‌زاید و راب درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۹۷۲

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات روز دوشنبه با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در لندن دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری امارات، دو طرف در این دیدار درباره روابط راهبردی میان دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه امارات و انگلیس آخرین تحولات در منطقه از جمله موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم نظیر ایران، یمن و لیبی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله بن زاید و راب همچنین درباره اقدام اخیر ابوظبی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده و ادعا کردند که این توافق نقش مهمی در تقویت امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

در این دیدار «جیمز کلیورلی» معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه و شمال آمریکا و همچنین «منصور عبدالله بالهول» سفیر امارات در انگلیس و «عمر سیف غباش» معاون وزیر خارجه امارات در امور فرهنگی نیز حضور داشتند.

امارات متحده عربی و بحرین چند روز پیش از تصمیم خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند و روز سه‌شنبه گذشته وزرای خارجه این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس با حضور در کاخ سفید توافق سازش را با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.

این توافق در حالی امضا شد که این دو کشور عربی سال‌ها بود که روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: امارات انگلیس انگلیس ایران لندن یمن امارات رژیم صهیونیستی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان

به گزارش همشهری آنلاین «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در کنفرانس «فردا» مدعی شد این رژیم قدرت بالایی دارد و بزرگترین فاجعه‌ها را پشت سر کار گذاشته است اما اگر برای آینده برنامه‌ای نداشته باشد، این همه قدرت کافی نخواهد بود.

گانتس راجع به آینده غزه به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت جنبش حماس نباید در آینده بر غزه کنترل داشته باشد و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی آزادی عمل خود را در این منطقه حفظ کرده و آن را اعمال کند و مدیریت مدنی باید از طریق یک نهاد فلسطینی که بخشی از حماس نیست، انجام شود.

وی افزود: برای تامین آینده باید کودتای استراتژیک و بزرگی در منطقه انجام دهیم و تحرک سیاسی صورت گیرد و به دنبال عادی سازی روابط با عربستان، تقویت اتحاد میانه‌روها در منطقه و ایجاد یک جبهه متحد در برابر محور رادیکال باشیم و این مهم تر از هر اقدا دیگری است.

ابتدای ماه آوریل، یک مقام آمریکایی تایید کرد «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی این کشور، قرار است برای ادامه گفتگو با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان درباره توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان به ریاض سفر کند.

یک مقام آمریکایی دیگر به «سی‌ان‌ان» گفت: «این توافق بالقوه، که برخی آن را دارای چالش‌های دشوار می‌دانند، شامل عناصر بسیاری از جمله توافق نظامی آمریکا با عربستان سعودی است که از توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن حمایت کند».

همچنین آکسیوس گزارش داد سالیوان به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و با شاهزاده محمد بن سلمان یک «توافق بزرگ» که شامل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و یک معاهده دفاعی است، گفتگو خواهد کرد.

شایان ذکر است که عربستان سعودی پیش از این تایید کرده بود که قبل از توقف تجاوزات خود، عقب نشینی از غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین، هیچ رابطه‌ای با تل‌آویو نخواهد داشت.

کد خبر 845047 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دبی سفر کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه