Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:15:15 GMT

دردسرهای ناتمام شادی اتباع خارجی در قم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۹۹۴

دردسرهای ناتمام شادی اتباع خارجی در قم

ایسنا/قم مشکلات مرتبط به ثبت نام خط تلفن و استفاده از برنامه شاد در قم دردسرهایی برای اتباع خارجی در زمینه ادامه تحصیل ایجاد کرده است.

حضور مهاجرین افغانستانی در ایران همواره آن‌هارا به مسائل فراوانی دست به گریبان کرده‌است.با وجود تلاش مسئولین در ارگان‌ها و نهادهای مربوط به ساماندهی امور اتباع، با وجود پیگیری همه جانبه خود اتباع،همچنان برخی از مشکلات لاینحل باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه ترین مشکلی که پیش آمده مربوط به قطعی سیم‌کارت‌های مهاجرین و بازماندن فرزندان خانواده از تحصیل است. چرا که با مسدودیت سیم‌کارت، عملا امکان استفاده از اپلیکیشن‌های درسی مثل شاد برای دانش‌آموزان افغانستانی وجود ندارد و ضربه‌ای که به رویه تحصیلشان وارد می‌شود دو برابر محصلین عادی کشور است:چرا که علاوه بر آنکه بواسطه شیوع کرونا نمی‌توانند به صورت منظم در مدارس حضور داشته باشند، از استفاده اپلیکیشن‌های درسی همچون شاد نیز محروم اند.در همین راستا ما با یکی از مهاجرین افغان که سالهای زیادیست در ایران زندگی می‌کند گفت‌وگو کردیم.
گله‌های بسیاری از اتباع شنیده‌ام!
محمد عبادی از مهاجرین ساکن شهر قم است. او از افراد فعال در حوزه فرهنگی مذهبی شهر قم هست و تلاش بسیاری در جهت نمایش و افزایش اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان انجام داده‌است. او ضمن تشکر از تلاش مسئولین برای رفع یکسری مشکلات مربوط به افغان ها گلایه‌هایی را نیز ابراز کرد: "من در دیدارهای متعددی که با مهاجرین در مراسمات عزاداری هیئت داشتم گله‌های بسیاری شنیده‌ام. از جمله این گله‌ها مسدود شدن بی دلیل سیم‌کارت‌ها،عدم همکاری مدارس در ثبت‌نام،عدم به رسمیت شناختن برگه‌های سرشماری و مسدودیت کارت‌های عابربانک است. خب این روزها که کلاس‌های آموزشی دانش‌آموزان شروع شده است پیگیری این مسئله ضرورت بیشتری دارد. بسیاری از کودکان افغانستانی دارای مدرک سرشماری برای تحصیل به مشکل خورده‌اند: زیرا مدارس برای ثبت‌نام همکاری لازم را با آن‌ها نمی‌کند و بین دفتر کفالت و مدارس سرگردانند در حالی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که تمام کودکان حق تحصیل دارند و هیچ فرزند مهاجری از تحصیل باز نماند. از طرفی مسدودیت سیم‌کارت‌های برخی از خانواده‌های دارای دانش‌آموز ایشان را از دسترسی به شاد و سایر کلاس‌های آنلاین آموزشی محروم کرده‌اند. برخی از خانواده‌هایی که پس از مراجعات پی‌درپی نتیجه نگرفتند از فرستادن فرزندانشان به مدرسه و ادامه تحصیل ناامید شده و دیگر قصد ندارند به آنها فرصت سواددار شدن بدهند."
چرخه ارجاعات تمامی ندارد!
پس از شنیدن این مشکل برای پیگیری موضوع به دفتر خدمات مشترکین اپراتور تلفن همراه رجوع کردم و دلیل مسدودیت سیم کارت ها را جویا شدم. یکی از متصدیان گفت که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد و چون سیستم‌ها قطع بود مرا به شماره 195 ارجاع داد و خواست که موضوع را با ثبت شکایت در این سامانه پیگیری کنم. پس از ثبت شکایت حدود یک هفته بعد نظری که اعلام شده بود بسیار مبهم و غیرقابل‌پیگیری بود.

پیامی با محتوای شماره‌های فلان به دستور مراجع ذی صلاح مسدود شده است و پیگیری و رفع مشکل خارج از حیطه اختیارات شرکت خدمات ارتباطی این اپراتور می باشد. ناامید و کلافه از هدر رفتن یک هفته و دریافت چنین پیامی با عباس شیرمحمدی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم تماس برقرار کردم. ایشان هم دلیل این اتفاق را نمی‌دانست و قرار بود با تهران مکاتبه کنند که آن هم به نتیجه نرسید.پس از آن به این فکر افتادم که جریان را با استانداری در میان بگذارم که مسئول روابط عمومی استانداری دوباره مرا به اداره کل امور اتباع ارجاع دادند.این چرخه به مدت دوهفته یعنی از زمانی که پیگیری این مسئله را شروع کردم ادامه داشت و دارد.
از طرفی مهاجرین هم از طریق برگزاری جلسه با نماینده استان قم، رییس کل اداره امور اتباع، استانداری و سایر ارگان‌ها این جریان را پیگیری کرده و نتیجه نگرفته اند. به زودی قرار جلسه ای با فرمانداری استان و قول پیگیری از طرف ایشان داده شده است.باشد که با همکاری و اولویت قرار دادن چنین مسئله مهمی توسط مسئولین مربوطه دانش‌آموزان بیش از این از مراحل تحصیل باز نمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم شبکه شاد اتباع خارجی سیم کارت ها امور اتباع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت

منصور انبیاء٬ رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت برای تمام دانشجویان خود خوابگاه تامین کرده و در اختیار آن ها قرار داده است.

او بیان کرد: کلنگ زنی زمینی را برای ساخت خوابگاه متاهلی برای ۷۰ زوج دانشجو در داخل دانشگاه انجام شده و کار ساخت این پروژه شروع شده است. این احتمال وجود دارد که تعداد واحدهای خوابگاه متاهلی در حال ساخت افزایش پیدا کند.

انبیاء تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت به دلیل جایگاهش هزینه های بیشتری از سایر مراکز آموزش عالی دارد. تامین هزینه های دانشگاه از طریق درآمدهای اختصاصی انجام می شود. دانشگاه علم و صنعت با گرفتن پروژه های مختلف با صنعت درآمد هایی را کسب می کند.

وی تاکید کرد:دانشگاه علم و صنعت ارتباط خوبی با دانشگاه های هم تراز بین المللی دارد و  معتقدم که جایگاه موضوع دیپلماسی علمی بهتر از گذشته باید باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: در حال خاضر ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت در حال تحصیل هستند و این دانشگاه اولین مرکز آموزش عالی از نظر زیر ساخت های مجازی و الکترونیکی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت خوابگاه های خود را باز سازی می کند و خدمات رفاهی بهتری در خصوص تغذیه به دانشجویان ارائه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است