Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@08:52:35 GMT

کاهش وزن با کمک یک چای تند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۶۶۵۰

کاهش وزن با کمک یک چای تند

زمانی که درباره خواص دارویی ادویه ها صحبت می کنیم، فراموش کردن  فلفل سیاه  به واقع دشوار است. فلفل سیاه یکی از نخستین ادویه های است که توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، فلفل سیاه به منظور بهبود عطر و طعم غذاهای مختلف به صورت گسترده در نقاط مختلف جهان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، از این ادویه برای آماده کرده روغن اساسی فلفل سیاه استفاده می شود که می تواند برای افراد مبتلا به  آرتریت  و روماتیسم مفید باشد.

فلفل سیاه برای کاهش وزن

فلفل سیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که آن را به یک ابرماده غذایی تبدیل کرده که به درمان بیماری ها و مشکلات سلامت مختلف و تسریع روند کاهش وزن از طریق تقویت  متابولیسم بدن  کمک می کند.

فلفل سیاه منع خوبی برای ویتامین های A، C، و K و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و سدیم است. افزون بر این، فلفل سیاه سرشار از فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده اند که مواد غذایی تند به واسطه اثر ترموژنیک یا گرمازایی خود به متابولیسم بهتر غذای مصرفی کمک می کنند. اثر تروموژنیک یا اثر گرمایی غذا (TEF) به جهش در سرعت کالری سوزی بدن که پس از گوارش غذا رخ می دهد، گفته می شود. باور بر این است که اثر ترموژنیک می تواند بر میزان کالری سوزی تاثیر گذاشته و به تحقق هدف کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه‌تر کمک کند. افزون بر این، مواد غذایی تند احساس سیری را تقویت کرده و هوس های غذایی برای خوراکی های ناسالم را کاهش می دهند.

فلفل سیاه حاوی پایپرین (Piperine) است که این ترکیب گوارش و عملکرد متابولیک را تقویت می کند. در واقع، پایپرین انباشت چربی در بدن را کاهش داده و به حفظ وزن سالم کمک می کند.

دیگر فواید فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از قدرت پیشگیری یا به تاخیر انداختن آثار مخرب رادیکال های آزاد برخوردار هستند. رادیکال های آزاد مولکول های مضری هستند که به سلول های سالم بدن آسیب وارد می کنند.

همچنین، فلفل سیاه به جذب مواد مغذی در بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

خواص ضد التهاب فلفل سیاه می تواند برای افرادی که از آرتریت، آلرژی های فصلی و آسم رنج می برند نیز مفید باشد.

پایپرین ممکن است به بهبود عملکرد مغز و متابولیسم قند خون نیز کمک کند.

چای فلفل سیاه

افزودن فلفل سیاه به غذاهای مختلف ساده‌ترین روش برای افزودن این ادویه به رژیم غذایی روزانه است. اما مقدار این ادویه در غذا به طور معمول کم است. از این رو، شاید از تمام فوایدی که فلفل سیاه ارائه می کند، برخوردار نشوید. برای تسریع روند کاهش وزن خود می توانید نوشیدن چای فلفل سیاه را امتحان کنید که این نوشیدنی نیز از فواید سلامت جالب توجهی برخوردار است.

مواد تشکیل دهنده:

یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه

یک اینچ (2.5 سانتیمتر) ریشه زنجبیل

یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق غذاخوری آبلیمو

یک فنجان آب

روش آماده سازی:

آب، فلفل سیاه و ریشه زنجبیل رنده شده را در یک ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب برای پنج دقیقه بجوشد و سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. چای را از یک صافی عبور داده و درون یک فنجان بریزید. در نهایت، آبلیمو و عسل را به آن اضافه کنید. از نوشیدن چای فلفل سیاه لذت ببرید.

موارد احتیاطی که باید مد نظر قرار دهید

فلفل سیاه یک ماده غذایی سالم است اما مصرف دوز زیاد از آن در یک روز ممکن است به مشکلات گوارشی منجر شود. بیش از نصف یک قاشق چایخوری فلفل سیاه در روز مصرف نکنید. همچنین، چای فلفل سیاه ممکن است برای همه مناسب نباشد. اگر پس از نوشیدن این چای با تحریک در مری و معده خود مواجه شدید از مصرف آن پرهیز کنید.

پربیننده ترین تهران وارد موج سوم کرونا شد چرا ویتامین « دی» و « ای» خطرناک است؟ راز جوان ماندن ژاپنی‌ها کشف شد +عکس توصیه‌هایی برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر چند پیشنهاد تغذیه‌ای برای پیشگیری از آلزایمر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چای درمان بیماری کاهش وزن ویتامین ادویه فلفل سیاه روماتیسم قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت چای فلفل سیاه کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

با مصرف برخی میوه و سبزیجات مفید احساس جوانی کنید و از خود در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن محافظت کنید.

به گزارش همشهری، عوامل زیادی وجود دارد که بر روی سن شما تأثیر می گذارد: ژنتیک، محیط، استرس، مصرف دخانیات و رژیم غذایی شما. در حالی که برخی از عوامل خارج از کنترل شما هستند، می توانید روی غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید به عنوان راهی برای بهبود طول عمر خود تمرکز کنید.

در حالی که غذاهای مختلفی مانند آجیل، ماهی، روغن، گیاهان و ادویه‌ها وجود دارند که می‌توانند به پیری کمک کنند، اما ما می‌خواهیم به طور خاص بر روی میوه‌ها و سبزیجاتی تمرکز کنیم که تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند به کند کردن پیری و بهبود طول عمر کلی شما کمک کند.

اما ابتدا، چگونه میوه ها و سبزیجات دقیقاً می توانند بر روند پیری شما تأثیر بگذارند؟ این غذاها حاوی مواد مغذی مختلف، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال هستند که می توانند به بدن شما کمک کنند تا از بیماری ها و عوارض مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی، زوال شناختی، التهاب، یا آسیب استرس اکسیداتیو جلوگیری کند، یا می تواند به کاهش خطر ابتلا به مواردی مانند فشار خون کمک کند. و کلسترول، که مستقیماً بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تأثیر می گذارد. اما کدام میوه ها و سبزیجات خاص از نظر این مواد مغذی ضد پیری غنی ترند؟

ما با متخصصان تغذیه صحبت کردیم و آخرین مطالعات تحقیقاتی را بررسی کردیم تا برخی از بهترین میوه ها و سبزیجات برای طول عمر را پیدا کنیم. ادامه دهید، سپس عادات غذایی که پیری را کند می کنند را بررسی کنید.

کلم قرمز/بنفش

کلم قرمز و بنفش یکی از بهترین سبزیجات برای مصرف طولانی مدت است.

این کلم از خانواده چلیپایی است، به این معنی که منبع قوی از آنتی اکسیدان های حاوی گوگرد به نام گلوکوزینولات است که تحقیقات نشان داده است، همراه با آنتوسیانین، ترکیب قدرتمند دیگری در کلم، به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و آرتریت کمک می کند. و بیماری های عصبی.

کلم علاوه بر فواید محافظت از قلب، منبع خوبی از فیتوسترول ها و فیبر است که به کاهش کلسترول کمک می کند. فیتواسترول‌ها و فیبر نه تنها برای قلب مفید هستند، بلکه نقش‌های کلیدی در سلامت گوارشی دارند و به منظم نگه داشتن شما کمک می‌کنند و در عین حال به باکتری‌های خوب موجود در میکروبیوم کمک می‌کنند. این فقط یک دلیل دیگر است که کلم باعث پیری سالم می شود.

قارچ

همه طعم قارچ را دوست ندارند، اما اگر از طرفداران آشپزی با قارچ هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید این قارچ فواید ضدپیری دارد.

انواع گونه هایی مانند شیتاکه، ریشی و میتاکه به دلیل داشتن محتوای بالای بتا گلوکان - قندهای پیچیده ای که سیستم ایمنی را تحریک می کنند، به ویژه به دلیل پتانسیل آنها برای حمایت از سلامت ایمنی مورد توجه قرار گرفته اند.

قارچ همچنین منبع آنتی اکسیدان های قوی مانند سلنیوم و ارگوتیونئین است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک می کند.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که قارچ ها در برابر اختلالات شناختی خفیف (MCI) محافظت می کنند، در حالی که مطالعات دیگری نشان داده اند که پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در قارچ از بیماری آلزایمر و سایر بیماری های عصبی محافظت می کنند.

قارچ ها می توانند به سلامت روده نیز کمک کنند. آنها حاوی پلی ساکاریدهایی هستند که یک فیبر پری بیوتیک هستند و به باکتری های خوب (پروبیوتیک ها) اجازه رشد می دهند. یک میکروبیوم سالم بر همه چیز تأثیر می گذارد، از خلق و خو گرفته تا خودایمنی گرفته تا چاقی و همه چیز در این بین.

بلوبری

بلوبری فواید سلامتی را به هر شکلی که بتوان تصور کرد ارائه می کند، یکی از مزایای اصلی آن کمک به پیری سالم است.

بلوبری که اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود، سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنتوسیانین ها است که ممکن است به طول عمر کمک کند. این ترکیبات قدرتمند با استرس اکسیداتیو و التهاب مبارزه می کنند، شرایطی که با بیماری های مزمن و پیری مرتبط است. گنجاندن بلوبری در رژیم غذایی شما می تواند سلامت شما را در کوتاه مدت بهبود بخشد و همچنین ممکن است زندگی طولانی تر و سالم تر را افزایش دهد.

تحقیقات منتشر شده در Gerontology همچنین نشان داد که مصرف بلوبری می تواند به کاهش خطر اختلالات عصبی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر، زوال عقل و بیماری پارکینسون کمک کند.

کلم بروکلی

اگر کلم بروکلی دوست دارید، مقداری از آن را به عنوان غذای جانبی در وعده غذایی بعدی خود بریزید زیرا این سبزی با طول عمر بیشتر مرتبط است.

بروکلی سرشار از فیبر، ویتامین C و K، آهن و مجموعه ای از آنتی اکسیدان های دیگر است که نشان داده شده است خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

یکی از اجزای کلیدی آن، سولفورافان، به ویژه به دلیل پتانسیل آن برای تقویت فرآیندهای سم زدایی بدن و محافظت در برابر آسیب سلولی قابل توجه است.

چغندر

چغندر اغلب نادیده گرفته می شود، اما ریشه‌ای خاکی و سرزنده، گنجینه‌ای از مواد مغذی از جمله فیبر، فولات (ویتامین B۹)، منگنز، پتاسیم، آهن و ویتامین C است. چغندر و آب آن به دلیل محتوای بالای نیترات با فواید سلامتی متعددی مانند بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و افزایش عملکرد ورزشی مرتبط است. منجر به گردش خون و اکسیژن رسانی بهتر در سراسر بدن می شود.

رنگدانه‌های رنگی موجود در چغندر مزایایی نیز دارند. این رنگدانه ها که به نام بتالین شناخته می شوند، به چغندر رنگ غنی می بخشند و دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند و از استرس اکسیداتیو و بیماری های مزمن محافظت می کنند.

انبه

انبه با طعم شیرین و گرمسیری خود، نه تنها یک لذت برای جوانه‌های چشایی است، بلکه یک موهبت برای طول عمر است. اما چه چیزی باعث می شود که این میوه های تابستانی برای روند پیری شما مفید باشند؟

این میوه‌های آبدار مملو از ویتامین‌های A و C هستند که نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست ایفا می‌کنند، و سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انبه مانند مانگیفرین، کورستین و اسید گالیک به آن کمک می‌کند. توانایی آنها برای مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب، دو عامل مهم مرتبط با پیری و بیماری های مزمن است.

فیبر موجود در انبه می تواند از سلامت دستگاه گوارش حمایت کند و به حفظ میکروبیوم روده سالم کمک کند، یک جزء ضروری برای سلامت کلی و طول عمر.

آووکادو

آووکادو ابرغذای قدرتمندی است که با فواید بی شماری برای سلامتی مرتبط است که بسیاری از آنها به طور خاص می توانند به پیری سالم و طول عمر کمک کنند.

به عنوان مثال، آووکادو سرشار از فیبر است که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود سلامت روده کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که آووکادو می تواند به کاهش کلسترول LDL (نوع "بد") کمک کند، که می تواند به طور مستقیم به کاهش خطر بیماری قلبی و همچنین کاهش التهاب مزمن کمک کند. و در آخر، آووکادو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش خطر بیماری های عصبی مانند پارکینسون، آلزایمر و زوال عقل کمک کند.

اسفناج

وقتی به دنبال غذاهای غنی از مواد مغذی هستید، سبزیجات برگدار (فکر کنید اسفناج، کلم پیچ، آرگولا و غیره) همیشه پاسخ خوبی هستند.

برای شروع، سبزی های برگ دار به طور کلی به دلیل مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی مانند لوتئین، بتاکاروتن، نیترات و فولات با کاهش سرعت شناختی مرتبط هستند. اما مشخص شده است که اسفناج به دلیل سطوح بالای پتاسیم، احتمالاً به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. علاوه بر آن، یک مطالعه همچنین نشان داد که مصرف روزانه اسفناج به افزایش سطح لوتئین کمک می‌کند، که می‌تواند مستقیماً به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا (یک بیماری وابسته به سن چشم) کمک کند.

کلم‌پیچ

در مورد سبزیجات برگدار، کلم پیچ یکی دیگر از گزینه های عالی برای سبزیجاتی است که می تواند به پیری سالم کمک کند. همانطور که در مورد اسفناج ذکر کردیم، سبزی های برگ دار (که شامل کلم پیچ نیز می شود) به دلیل محتوای مغذی قدرتمندشان به کاهش و کند کردن زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می کنند.

سبزی‌های برگ‌دار مانند کلم پیچ نیز به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند و یک مطالعه نشان داد که آب کلم پیچ می‌تواند به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب کمک کند.

توت‌فرنگی

ما قبلاً در مورد بلوبری و توانایی آن برای کمک به پیری سالم صحبت کرده ایم، اما شما همچنین می توانید توت فرنگی را در ترکیب میوه های با طول عمر قرار دهید. بر اساس تحقیقات مجله بریتانیایی تغذیه، افزودن توت فرنگی به رژیم غذایی شما ممکن است بتواند به مناطقی از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن مانند حافظه کمک کند.

مطالعه دیگری نشان داد که توت فرنگی می تواند به بهبود حافظه و علائم افسردگی در برخی از مردان و زنان میانسال کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می شود نه می‌ریزد!
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید