Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@13:52:49 GMT

۷۱ تن کره درمسیر ترخیص است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۶۷۷۲

۷۱ تن کره درمسیر ترخیص است

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان واردات کره امسال بیان کرد: میزان واردات کره در ۵ ماه نخست امسال حدود ۶ هزار و ۴۴ و به ارزش ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با کاهش واردات مواجه بوده ایم و امیدواریم این کاهش، با تولید داخلی جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کره، کاهش ورود این کالا به کشور را همراه داشت، گفت: تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ورود این کالا وجود داشت روند عادی و به شیوه سابق ادامه داشت، اما با تغییر محاسبه ارز برای تنها ۵ قلم کالا ۴۲۰۰ و تخصیص ارز نیمایی برای ورود دیگر کالا‌ها شاهد کاهش واردات این محصول نسبت به سال‌های قبل بوده ایم.

لطیفی تصریح کرد: با توجه به اینکه ورادات کره در سال ۹۸ نسبت به سال قبل افزایش داشته، اکنون از ذخایر سال قبل خود برای تامین نیاز بازار استفاده می‌کنیم چرا که این محصول به زودی فاسد نمی‌شود.

کاهش ۸۵ درصدی ورادات کره

سخنگوی گمرک بیان کرد: روند واردات این محصول تا اردیبهشت ماه به صورت عادی بود اما بعد از آن کاهش ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خود را به همراه داشته است، اما کاهش واردات حدود ۵ میلیون تن کالای اساسی نسبت به سال قبل که کره هم جزو دسته آن‌ها بوده، سبب شده تا اکنون کمبودی در بازار احساس نشود و اکنون آنچه در مسیر ترخیص قرار دارد حدود ۷۱ تن است.

او با اشاره به سیاست‌های آتی دولت در زمینه تامین کره داخلی تصریح کرد: اکنون سیاست کشور بر این است تا علاوه بر تنظیم بازار به سمتی پیش رود که کالا‌های مورد نیاز را بر پایه اقتصاد مقاومتی از طریق توان داخلی تولید شوند و بدنه تولید کشور نیاز داخل را تامین کند.

لطیفی اذعان داشت: قیمت کره وارداتی با احتساب ارز ۴۲۰۰ حدود ۲۲ هزار تومان می‌شد، اما اکنون با تغییر تخصیص ارز نیمایی به جای دولتی کیلویی ۱۳۰ هزار تومان محاسبه می‌شود پس منطقی است از چربی شیر مازاد کشور برای تولید بیشتر کره و با قیمت معقول‌تر استفاده کنیم.

تخصیص ارز نیمایی به واردات کره افزایش تولید داخل را به همراه دارد

سخنگوی گمرک با بیان اینکه امیدواریم از این پس بازار داخل را کره ایرانی پر کند، گفت: در گذشته به دلیل قیمت پایین کره وارداتی، تولید کننده‌های داخلی توان رقابت با آن را نداشتند، اما اکنون با فرصتی مهیا شده تا با رقم کمتری به جای تبدیل شیر مازاد به شیر خشک صنعتی و صادرات آن، در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار گیرد و محصولات ایرانی جایگزین محصولات پیشین در فروشگاه‌ها و سبد خانوار‌ها شوند.

او در پایان با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد تنظیم بازار بیان کرد: وقتی به این نتیجه رسیدند که تنها به واردات ۵ قلم کالا ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یابد یعنی باید ظرفیت داخلی افزایش پیدا کند و پیام کلی این جلسه منتج به الویت ظرفیت داخل، اصلاح روند واردات و مصرف ارز بوده است و به واسطه همین تصمیمات است که شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران واردات کره اقلام اساسی واردات کره ارز ۴۲۰۰ سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیرو‌های امدادی، نجات داده شدند.
وی افزود: این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر چابهار - نیکشهر در حال تردد بودند که به‌دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند وبلافاصله بعد از رها‌سازی از سیلاب توسط نیرو‌های راهداری اسکان اضطراری یافتند.

 

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با صدور دو هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر باران گزارش شد.
 حیدری بیان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا شب در سطح استان با شدت کمتر تداوم دارد.
وی توصیه کرد: از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز واز اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری شود، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

دیگر خبرها

  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت