Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

زیبا کرمعلی با انتشار این عکس نوشت: دیروز که نتایج کنکور اعلام شد و چندین خبر تلخ درمورد خودکشی چند جوان کنکوری بعد از اعلام نتایج دیدم، دلم نیومد در مورد این عکس و تایتلی که چند وقتیه مدام در صفحات مختلف منتشر میشه صحبت نکنم.

این متن و خبر دروغ نیست. صحت داره اما چیزی که میخوام در موردش حرف بزنم، این نظام ارزشگذاری احمقانه‌ایه که بر اساس رتبه، رشته و دانشگاه هویت یک جوان هجده نوزده ساله رو تعیین می‌کنه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میخوام بگم بعد از ۵ سال که از کنکور و اون سال پر از استرس و اضطراب گذشته، وقتی برمیگردم و به عقب نگاه میکنم معتقدم اون میزان از استرس و نگرانی که به خودم و اطرافیانم تحمیل کردم تا حتما رتبه تک رقمی کشوری بیارم، هیچ ارزشی نداشتن. امروز معتقدم که ارزش لحظه لحظه‌ای که با معده درد ناشی از تحمل اضطراب گذروندم خیلی بیشتر از یک کارنامه‌ایه که بعدها توی زندگی هیچ اثری نداره.

رتبه خوب و دانشگاه خوب به خودی خود چیز بدی نیستن. زمانی بد میشن که تمام زیست و آرامش شما رو تحت سیطره بگیرن و شما با اسم رشته و رتبه و دانشگاهتون سنجیده بشید.

شما، تفکرتون، احساساتتون، علایقتون و آرامشتون به خودی خود انقدر ارزنده و ناب و شکوهمندن که هیچ چیز بیرونی نمیتونه اونهارو لگدمال کنه.

این عکس رو که دیدم، اونم در آستانه ثبت نام آموزشگاه های کنکور برای سال آینده، دوست داشتم بگم شما گول این تبلیغات رو نخورید. وقتی وارد فضای کار میشید تازه متوجه پوچ بودن رتبه و اسم دانشگاهتون میشید. شما در جهان واقعی فقط با یک چیز سنجیده میشید. میزان پشتکار و تلاش شما در کسب مهارت در زمینه مورد نظرتون نه هیچ چیز دیگه.

اگر رتبه‌تون خوب نشده، اگر سال بعد کنکور دارید و نگرانشید، اگر والدینی هستید که فرزند کنکوری دارید فقط بدونید هیچ چیزی تکرار میکنم هیچ چیزی به اندازه سال‌های پرنشاط جوانی ارزنده نیست. وقتی آگاه باشید که سیستم کنکور یک سیستم غلط و ناعادلانه‌ست که جز نابودی روحیه و سرمایه شما دستاورد دیگه‌ای نداره، اون موقع نه از رتبه خوبتون مغرور خواهید شد و نه از رتبه بد سرافکنده. شما فقط ازش گذرخواهید کرد و از این به بعد با فراغ بال بیشتر و پرانگیزه به دنبال چیزی خواهید رفت که حقیقتا دوستش دارید و از تک تک لحظاتش لذت میبرید. این زیستنه، " برای خود زیستنه". زندگی کوتاه‌تر از اینه که این دقایق ناب رو برای " دیگران و انتظاراتشون" زندگی کنیم. کنکور و رتبه رو فراموش کنید. برای کیفیت زندگی و حال خوب خودتون تلاش کنید

دوستتون دارم

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کنکور بازیگر ایرانی نتایج کنکور زیبا کرمعلی هیچ چیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روز‌های ایران را هم بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید؛

* دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.
* این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

* اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود

* به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی به انسانیت اتفاق افتاد.

* چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

* این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده، اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

* خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشور‌های منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب در کنکور سراسری در قم
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • کنکور سراسری سال۱۴۰۳ در قم آغاز شد
  • کنکور ۱۴۰۳ در قم با حضور بیش از ۱۷ هزار داوطلب
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله اول کنکور از فردا
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور