Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بار خوسف میزبان نصف جهانی ها در کاروان نذر آب است، این کاروان با نذر مهربانی و سلامتی، غبار بی آبی را از چهره های محنت کشیده از آفتاب داغ کویر زدود و لبخندی از نوع شادمانی و رضایت را بر لبان خشکیده مردم این دیار نشاند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: جاده خشک و بی آب و علف جلگه‌ی ماژان تا روستای علی آباد زارعین را طی می‌کنم تا در خوشحالی مردمان این سرزمین که میزبان نصف جهانی ها هستند شریک شوم؛ در اولین نگاه به روستا؛ محرومیت و فقر خودنمایی می کند، آفتاب هم همچون شلاقی می تازد و زمین انگار سال ها رنگ باران به خود ندیده است، باد می زند و پلک‌های چشمان ناخودآگاه بر روی هم قرار می‌گیرند؛ تنها رنگ و لعاب روستا همان هلال قرمز هلال احمر است که مردم در سایه آن سکنی گزیده اند تا خدمات مهربانی را به نوبت دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

علی‌آباد زارعین میزبان کاوران نذر آب 3 از استان اصفهان است. این کاروان سال هاست به همت جمعیت هلال احمر کشور در استان‌ها و شهرهای کم برخوردار و درگیر با خشکسالی کشور حضور می‌یابد و این بار نوبت به شهرستان خوسف رسیده است. پیش از این کاروان نذر آب با هدف آبرسانی به نقاط محروم استان‌های جنوب شرقی کشور همچون کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و یاری رساندن به مردم منطقه به راه افتاد و طی سه سال اخیر نیز با کمک خیرین توانسته گره‌های کوچک و بزرگی را از مردم  باز کند.

 

«صابری» پیرزنی است که دستان لرزانش را بر زانوان ناتوانش گذاشته و در صف خدمت کاروان نذر آب، منتظر دریافت خدمات است، با صدای لرزان می‌گوید: پادردم و یک دنیا ممنونم که این کاروان به به این روستا آمده است. خدا کند که همه شان (همه عوامل کاروان) ثواب خدمت به ما را در زندگی‌شان ببینند.

 

رنج مردم شهرستان خوسف از نبود بیمارستان

«علی غلامی» که 40 سال از سنش می گذرد و از روستای باغ حصار دار برای دریافت خدمت به این روستا آ‌مده است، به خبرنگار شبستان افزود: «پزشکان کاروان نذر آب به منطقه ای محروم آمده اند، مردم اینجا دستشان از زمین و آسمان قطع است، همه ما فقیر هستیم؛ الان فقط احساس خوشحالی داریم؛ دستشان درد نکند که زحکمت می کشند و مسیرهای طولانی را برای خدمت رسانی تا اینجا طی کرده اند.»

 

 

وی با بیان اینکه سه سال است که پا درد و کلیه درد دارم ولی توان مالی ندارم تا به دکتر بروم، گفت: چهار بچه دارم که همه آن ها کارگری می کنند خدا را شکر که پزشکان نذر آب ما را از رنج هایمان نجات می دهند.

 

من ایثارگرم؛ زمانی که جنگ بود 24 ماه در جبهه خدمت کردم و دو مرتبه برای تکمیل پرونده ام عازم اهواز شده و مدارکم را به تهران ارسال کردم، ولی تا الان هیچ کمکی به من نشده، از مسئولان انتظار دارم در این موقعیت گرانی ها که دستمان تنگ است، خدمات رسانی کنند.

 

آن طرف تر در آفتاب داغ و سوزان ظهر کویر مردی نشسته و چفیه جبهه را بر سر انداخته بود تا کمتر شلاق گرما را بر جان و بدنش احساس کند، تا مرا می بیند؛ بلند می گوید پزشکان در هوای گرم ما را خوشحال کردند؛ ممنونیم. پزشکان از راه دور آمده اند و تمام همت و تلاششان را هم می کنند. از مسئولان می خواهیم چون مستضعفان آدم های درمانده ای هستند؛ به آن ها توجه ویژه داشته باشند؛ درآمد ما کفاف دارو و درمان ما را نمی‌دهد چون درآمد نداریم؛ مسیر طولانی خوسف را تا مرکز استان «بیرجند» را برای درمان باید طی کنیم تا به پزشک خوبی برسیم.

 

آن طرف تر مدرسه بازی های فکری و اجتماعی برای تخلیه انرژی بچه ها؛ برپا بود، در بحث روانی هم پزشکانی بودند که بچه ها را مشاوره می دادند و گروهی هم اقلام و وسایل آموزشی در اختیار بچه ها قرار می دادند.

 

۱۵ سال خدمت بی منت به مناطق محروم

«رضا مدهنی» دندانپزشکی که از استان اصفهان به همراه کاروان نذر آب به خوسف آمده است، به خبرنگار شبستان گفت: مناطق محروم با توجه به کمبودها و پراکندگی جمعیت، محدودیت هایی دارند لذا از طریق هلال احمر به آن ها خدمت رسانی می کنیم.

 

 

این متخصص که 15 سال است که در کاروان های مهربانی، همراه هلال احمر به روستاهای کم برخوردار استان های سیستان و بلوچستان و سمنان رفته است، بیان کرد: متاسفانه امکانات دندانپزشکی شهرستان خوسف در حد صفر است، اگر مرکزی با تجهیزات می بود 10 روز هم مستقر می شدیم و خدمت بهتر و بیشتری ارائه می دادیم.

 

توزیع ۲۰ میلیون داروی رایگان در خوسف

«محمد نوید متقی»، معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان که کاروان نذر آب 3 را مدیریت می کند به خبرنگار  شبستان گفت: در راستای خدمات بهتر و اثربخش کاروان نذر آب، به همراه تیمی پیشرو و ارزیاب به خراسان جنوبی سفر کرده‌ایم. با شناسایی این منطقه یکی از پزشکان را حذف و یک خانم پزشک آورده ایم تا صرفا بانوان را ویزیت کند.

 

وی با بیان اینکه کاروان نذر آب تیمی خدمت رسان است، بیان کرد: اطلاع رسانی به روستاها، بسترسازی و نظارت بر روند کار کاروان در شرایط کرونایی بر عهده مرکز بهداشت خوسف و هلال احمر استان است.

 

متقی از همراه داشتن حدود 20 میلیون تومان دارو در این کاروان خبر و ادامه می‌دهد: روز گذشته 12 میلیون تومان دارو برای ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه خریداری شده است، همچنین برای ادامه درمان مباحث توانبخشی، سمعک و عینک خریداری و افراد طی معرفی نامه هایی به پزشک مربوطه معرفی می شوند تا رایگان درمان شوند.

 

وی از راه‌اندازی سامانه «سخا» به‌منظور حمایت از بیماران نیازمند در کشور خبر داد و افزود: افراد نیازمند منطقه با مراجعه به بانک اطلاعاتی بهره وران، خدمات هزینه دارویی- درمانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر (سامانه سخا) می توانند از خدمات این سامانه هم بهره مند شوند.

 

معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نبود اپتومتریست در خراسان جنوبی را نشانی از محرومیت این استان عنوان کرد و گفت: خیلی تلاش کردیم که پزشک اپتومتریست از استان تهیه کنیم ولی موفق نشدیم، و هم اکنون برای تعیین نمره چشم کودکان سه سال تا 6 سال با مشکل مواجه شده ایم، عینک را در برنامه نداشتیم ولی عینک هایی توسط خیرین تهیه شد تا با توجه به بادخیز بودن منطقه، چشم مردم منطقه معاینه شود؛ این عینک ها در اختیار هلال احمر استان قرار می گیرد تا بعد از تعیین نمره چشم به افراد اهداء شود.

 

متقی از توزیع 60 جفت کفش طبی به مبلغ هر کدام بین 300 تا 500 هزار تومان خبر داد و گفت: همچنین 200 جفت کفش برای دانش آموزان، آقایان و بانوان بعد از معاینه پای افراد توسط پزشکان در اختیار مردم قرار داده می شود.

 

بهره مندی ۲۰۰۰ نفر از خدمات کاروان نذر آّ ب در خوسف

«محمدرضا رضایی»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم با اشاره به فعالیت های دومین کاروان نذر آب ۳ در روستاهای مختلف خوسف بیان کرد: این کاروان تا سه روز خدمات رایگان بهداشتی، معیشتی و فرهنگی به مردم روستاهای کم برخوردار خوسف ارائه کردند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات مختلف بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی کارون نذر آب 3 بهره مند شده اند، افزود: در قالب این کاروان، ۲۰۰ بسته لوازم التحریر و ۱۲۰ عدد کیف مدرسه،۵۵۰ بسته بهداشتی، ۱۰۰ ثوب البسه و لباس فرم مدارس بین نیازمندان توزیع شد.

 

رضایی از ویزیت ۷۰۶ بیمار و توزیع داروی رایگان توسط این تیم خبر داد و گفت: همچنین ۲۰۰ جفت کفش طبی و ۲۰۰ جفت کفش معمولی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

تامین ۸ تانکر آب برای روستاهای خوسف

گفتنی است، دومین کاروان نذر آب ۳، متشکل از ۱۵ پزشک، پیراپزشک، دندان پزشک و نیروهای داوطلب اصفهان به همراه ۳۰ نفر از نیروهای داوطلب هلال احمر خراسان جنوبی در 35 روستای خوسف به ارائه خدمت پرداخت.

 

تیم های کاروان نذر آب در این مدت ۲ هزار بروشور کمک آموزشی را توزیع و چهار کمک هزینه جهیزیه را شامل چهار تخته فرش، سرویس چینی، سرویس خواب را به نوعروسان نیازمند اهدا و یک راس گوسفند را ذبح و بین محرومان منطقه خوسف توزیع کردند.

 

به همت کاروان نذر آب هشت عدد تانکر آب با حجم 16 هزار و 500 لیتر برای روستاهای محروم خوسف تهیه شد که بعد از شناسایی روستاها در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح نذر آب جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبی هلال احمر استان جمعیت هلال احمر کاروان نذر آب هلال احمر خراسان جنوبی استان اصفهان جفت کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶‌ هزار خانوار سیل‌زده +فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، سجادی مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان داشت: ۱۵۹ روستا در سیستان و بلوچستان با همکاری هلال‌احمر استان‌های فارس، یزد و کرمان ارزیابی شد و با همه توان، بارگیری و ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد.

وی افزود: با تلاش امدادگران تاکنون به ۶۳۷۷ خانواده متأثر از سیل کمک‌رسانی شده است.

کد خبر 6084309

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس
  • خیل عظیم مردم بر سر مزار شهیدی در دل کویر بردسکن
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • امدادرسانی به بیش از ۶‌ هزار خانوار سیل‌زده +فیلم
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه