Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:33:55 GMT

چین بار دیگر در خصوص تایوان به آمریکا هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۷۰۵۳

چین بار دیگر در خصوص تایوان به آمریکا هشدار داد

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه ای تاکید کرد که تایوان بخش غیرقابل انکار و تجزیه نشدنی از چین است و طرح مسایلی چون وجود «خط میانی» در تنگه تایوان که آمریکا از آن دم می زند،  محلی از اعراب ندارد.

«وانگ ونبین» در مورد این ادعا که تمرین نظامی شبه جنگی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در نزدیکی تنگه تایوان به معنای عبور از این مرز میانی است، گفت : چنین موضوعی در حین تنش ها و ارتباطات فزاینده آمریکا با مقام های تایوان مطرح شده است و اعتباری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان سفر «کیت کراچ»  معاون وزیر خارجه آمریکا به تایوان، رزمایش هایی از سوی ارتش چین در تنگه تایوان در هشدار به این اقدام آمریکا انجام شد و بارها جنگنده های چین به پرواز درامدند. کراچ بعد از وزیر بهداشت آمریکا،  بالاترین مقام آمریکایی است که از سال ۱۹۷۹ میلادی به تایوان سفر می کند.

وانگ گفت که سفرهای متوالی مقامات ارشد آمریکا به شدت مورد مخالفت و محکومیت چین قرار گرفته است و هشدار داد که این اقدامات نقض آشکار اصل یک چین و بیانیه های مشترک آمریکا و چین است.

وی تحرکات آمریکا را تحریکات سیاسی علیه چین دانست و گفت: چنین کاری به صلح و ثبات تنگه تایوان و مناسبات چین و آمریکا آسیب می رساند.

او هشدار داد که چین در صورت لزوم اقداماتی برای توقف این تحرکات انجام خواهد داد زیرا مسئله تایوان مربوط به حاکمیت و تمامیت ارضی چین و مهمترین و حساس ترین مسئله در روابط چین و ایالات متحده است.  

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد : هیچکس نباید عزم راسخ چین در مخالفت با مداخلات خارجی و تحقق وحدت ملی را دست کم بگیرد آمریکا نیز باید به تعهداتش پایبند بوده و به هرگونه تماس رسمی با تایوان پایان دهد.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا تایوان پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا تایوان پکن ایالات متحده آمریکا تایوان پکن اخبار کنکور تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد

پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از تایید این بسته گفت به محض رسیدن آن به میز کارش فورا آن را تایید می‌کند تا رسما اجرایی شود.

این لایحه کمک امنیتی از جمله شامل کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است. این بسته که مجموع ارزش آن ۹۵ میلیارد دلار است، با رای ۷۹ به ۱۸ به تایید سناتور‌های آمریکایی رسید.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا