Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-29@07:47:38 GMT

چرا نباید با "دنده مُرده" حرکت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۷۰۶۶

چرا نباید با 'دنده مُرده' حرکت کنیم؟

یکی از این عادت نادرست کار کردن با دنده مرده است که باعث آسیب به خودرو می‌شود.

به گزارش شریان نیوز، عیب یابی خودرو می‌تواند مثل یک "هنر سیاه" مرموز به نظر برسد که فقط توسط مکانیک‌های حرفه‌ای و با تجربه انجام می‌شود البته این موضوع زمانی درست است که فرد نداند قطعات در ماشین چگونه کار می‌کنند.

 


درک مسئله از قطعه و راه حل تعمیر آن صرفاً نتیجه داشتن دانش درست همراه با یک رویکرد هوشمندانه و منظم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر افراد بتوانند به روشی کاربردی قطعات خودرو را بشناسند، می‌توانند در زمان وقوع مشکل به تعمیر قطعه بپردازند. بیشتر ما می‌خواهیم از خودروی خود خوب مراقبت کنیم و تا جایی که امکان دارد از آن استفاده کنیم. اما بعضی از عادات غلط ما دشمن خودروهایمان هستند یکی از این عادت نادرست کار کردن با دنده مرده است که باعث آسیب به خودرو می‌شود.

برخی افراد عادت دارند که به موقع دنده ماشین را تعویض نکنند و با همان دنده‌ای که با سرعت بالا حرکت می‌کردند، با سرعت کم هم حرکت می‌کنند. به طور مثال فرد به سرعت ۸۰ رسیده و دنده ۳ است، با ترمزی به سرعت ۵۰ می‌رسد، اما همچنان با دنده ۳ حر کت می‌کند که این حرکت باعث آسیب به خودرو می‌شود.

مضرات دنده مُرده چیست؟
دنده مرده رفتن یا راه رفتن پیرمردی اصطلاحی است که برای حرکت با دور موتور پایین که متناسب با دند ه نباشد گفته می‌شود. در موارد خیلی شدید، به این نوع رانندگی اصطلاح سگ مرده هم نسبت داده می‌شود مثل حرکت با دنده ۴ و سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت.

برخی افراد در این شرایط تصور می‌کنند که حتی ممکن است کم استهلاک و به صرفه رانندگی می‌کنند در صورتی که اینگونه نیست و این روش رانندگی باعث آسیب‌های جدی به خودرو می‌شد. زمانی که با دنده مرده حرکت می‌کنیم در آینده نه چندان دور باید منتظر روغن سوزی، خرابی رینگ و پیستون و همینطور خط افتادن دیوار بوش‌ها باشیم و نباید فکر کنیم که اقتصادی رانندگی می‌کنیم.

منبع: شریان

کلیدواژه: باعث آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات شهری در آذربایجان شرقی ۶ فوتی به جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فریدون قنبرزاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: از اول طرح نوروزی تا امروز ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند و روزانه حدود ۲۲ نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به علل تصادفات و تجزیه و تحلیل آن، گفت: ۲ عامل تخطی از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو (صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی) از مهمترین علل وقوع تصادفات در استان است.

وی با اعلام اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی ۲ تخلف سرعت غیر مجاز و صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی را به شدت اعمال قانون می‌کند، از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از صحبت کردن با تلفن همراه، خود و خانواده را از وقوع تصادفات ایمن کنند و شادی نوروزی خود را عزا تبدیل نکنند.

کد خبر 6064434

دیگر خبرها

  • تصادفات شهری در آذربایجان شرقی ۶ فوتی به جا گذاشت
  • ◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قیمت دنا چند؟
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • ۵ مصدوم در حادثه رانندگی در جاده سربیشه - بیرجند
  • حادثه رانندگی بر اثر سرعت غیرمجاز و کنترل نکردن خودرو، در ورودی اردبیل
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟
  • رانندگان درجاده های استان بوشهر باسرعت مطمئن حرکت کنند
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ خودرو جدید سایپا چقدر فروخته می‌شود؟