Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرمانده‌ دوران دفاع مقدس ناگفته‌هایی از ‌جنگ ۸ ساله و چگونگی سرنگونی ۷۰ هواپیمای دشمن در عملیات‌های مختلف توسط رزمندگان ایران تشریح کرد. - اخبار استانها -

امیر حمیدرضا رحمت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ ایران و عراق ریشه‌های تاریخی دارد و دشمن به دنبال فرصتی برای انتقام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که مردم از پیروزی انقلاب اسلامی خوشحال بودند، دشمن نابکار با تجدید قوا و تبانی با شرق و غرب به‌فکر انتقام از ایران و ملت ایران و اینکه یک جنگ تمام عیار بر علیه کشور ما به راه اندازد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان با بیان اینکه منافقین خودشان را در نظام جا داده بودند، تصریح کرد: در حالی که دشمن در حال تجهیز خود بود ما در داخل نظام نیز با بحران نیروهای ضدانقلاب درگیر بودیم.

وی با بیان اینکه بنی صدر خائن اهمیتی به این تحرکات نمی‌داد و از این طرف ارتش را دلسرد می‌کرد، گفت: امام به میدان آمد و با نام‌گذاری 29 فروردین به روز ارتش جمهوری اسلامی، تودهنی به منافقین زده و بر ماندگاری ارتش تأکید کرد.

امیر رحمت‌پور با ذکر اینکه در مقابل دشمنی که از سوی کشورهای دیگر حمایت می‌شود، توانستیم مقاومت کرده و پیروز شویم، ادامه داد: اصحاب رسانه نتوانستند آنگونه که بایسته و شایسته است جانفشانی‌های ارتش را به خصوص در یک سال اول جنگ به تصویر بکشند.

وی با گریز به رشادت جانانه نیروهای ارتشی جهت صیانت از اسلام، انقلاب و مرزهای کشور، خاطرنشان کرد: نیروهای زمینی، هوایی و پدافند با تمام قوا در مقابل دشمن ایستاده و جانفشانی کردند و گاهاً یک لشکر در مقابل چند لشکر قرار می‌گرفتند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه در بسیاری از عملیات‌ها نیروهای زیادی شهید شده و یا به اسارت در می‌آمدند، یادآور شد: به عنوان مثال شهید سرهنگ نیکخواه در حفاظت از منطقه گیلانغرب جانش را تقدیم کرد اما یک وجب از این خاک را به دشمن واگذار نکردند.

مراسم آئین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شدنمایشگاه دستاوردهای 40 ساله دفاع مقدس در استان گلستان افتتاح شد

وی با اذعان به اسارت و فداکاری شهیدای نیروی هوایی همچون شهید بابایی و شهید عباس دوران در خصوص جلوگیری از برگزاری نشست کشورهای عضو عدم تعهد، توضیح داد: ایشان با اصابت هواپیما به مقر و تقدیم جانش، برخلاف آنچه صدام در خصوص امنیت بغداد ادعا می‌کرد که بغداد ناامن است، قاطعانه در برابر دشمنان ایستاد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان با یادآوری ذکر و یاد نیروهای دریایی ناوچه پیکان و سبلان نیز گفت: شهدای نیروی دریایی همچون منفرد نیاکی و دیگر عزیزان توانستند با رشادت‌هایشان و با تقدیم خونشان، حافظ و نگهبان فرزندان این سرزمین باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم خونشان دَین‌شان را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند، ادامه داد: آنها با تقدیم جانشان به عهدی که با مردم بستند وفادار بودند و تا پای جان از آن تخطی نکردند.

امیر رحمت‌پور، درباره شهید آب‌شناسان ایشان را عظمت توصیف کرد و گفت: زمانی که پیکر شهید را دیدیم به وجود چنین شهیدی به خود بالیدیم که در ارتفاعاتی شهید شد که دسترسی به این قله برای هر کسی میسر نیست و زمانی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر قله برافراشتند به شهادت رسیدند.

وی با یاری‌جویی از خداوند برای ادامه راه شهدا، خاطرنشان کرد: بیش از هفتاد هواپیمای دشمن در عملیات‌ها سرنگون و با تاکتیک‌های جدید هواپیماهای دشمن زمین‌گیر شد، امید است ما به‌یاد داشته باشیم که در طول جنگ تحریم بودیم و ابرقدرت‌های جهان با پول، اسلحه و نفرات پشتیبان عراق بودند، به همین خاطر خدمت و ایثارگری این عزیزان را بیش از پیش ارج نهاده و قدردان آن باشیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه مرزهای ما هنوز آتش بس کامل در آن اجرا نشده است، درباره خدمات ارتش جمهوری اسلامی توضیح داد: تمام توطئه‌ها و خواسته‌های دشمن از جمله جداسازی استان خوزستان ناکام ماند و جمهوری اسلامی کماکان با تمام قدرت به‌عنوان قدرتی نوظهور در حال ورود به عرصه‌های جهانی است و این در حالی محقق می‌شود که نام و نشانی از صدام وجود ندارد.

امیر رحمت‌پور با تأکید بر اینکه به خدمت خود افتخار کرده و از اینکه ارتش سهم خود را در این پیروزی به بهترین شکل ادا کرده، با افتخار یاد می‌کنیم، یادآور شد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی هنوز در جدار مرزی حضور داشته و در غرب و جنوب کشور و در دریاها نیز تا خلیج عدن در حال دفاع از کشور هستند و امنیت صادرات و واردات را از طریق دریا تأمین می‌کنند و این در حالی‌ست که ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق نیز امنیت بیش از 700 کیلومتر از مرزهای شرقی را با افتخار تأمین و در کنار آن در آسمان و دریا نیز، علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌های دشمن، امنیت کامل برقرار است.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی دوران دفاع مقدس عملیات ها رحمت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است