Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:53:09 GMT

۱۸ هزار تُن گردو از باغات کردستان برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۷۱۸۵

۱۸ هزار تُن گردو از باغات کردستان برداشت می‌شود

زاهد حاجی‌میرزایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند سال گذشته سرشاخه کاری درختان گردو به عنوان یکی از طرح‌های مهم کشاورزی در بخش تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی انجام شد که نتیجه آن امسال و رشد چشمگیر تولید محصول نسبت به سال قبل است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۱۳ هزار تُن از باغات مثمر گردوی این استان برداشت شد که میزان پیش بینی برداشت امسال حدود ۱۸ هزار تن برآورد می‌شود که کمی بیش از ۴۰ درصد بیشتر از پارسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در پاییز امسال نیز بهره‌برداران برای افزایش کیفیت و کمیت گردوی استان ۱۵۰ هکتار از باغات گردوی خود را سرشاخه کاری می‌کنند که این اقدام با توجه به بیشترین سطح باغ در شهرستان‌های سنندج، سروآباد و بانه انجام خواهد شد.

حاجی میرزایی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار بهره بردار این استان هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی خود را به باغات گردو اختصاص داده‌اند که بیشترین میزان آن در شهرستان‌های سنندج، بانه و سروآباد قرار دارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات گردوی استان بارور بوده و به صورت میانگین از هر هکتار آن بیش از سه تُن محصول برداشت می‌شود و ۱۶۰ هکتار دیگر نیز غیر بارور و نهال است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این سازمان در نظر دارد به منظور ارتقای قابلیت اقتصادی باغات گردو در ۲ سال آینده باغات این محصول را حدود ۵۰۰ هکتار با ارقام تجاری مانند فرنو، فیدلر و فرانکت افزایش دهد.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول اخبار کنکور باغات گردو هزار ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین