Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@16:55:19 GMT

آب بدنتان را با مصرف این میوه تامین کنید

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۷۱۹۲

آب بدنتان را با مصرف این میوه تامین کنید

مصرف ملون به علت دارا بودن آب فراوان و فواید درمانی برای جلوگیری از بروز بسیاری بیماری‌ها توصیه می‌شود.

به گزارش شریان نیوز،ملون میوه‌ای با طبع گرم است. این میوه حاوی فواید درمانی زیاد از جمله جلوگیری از حملات قبلی و عروقی، کاهش حالت تهوع، تسکین کننده درد دستگاه گوارش و تامین کننده بخشی از آب بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

میزان کافی بودن آب بدن یکی از نکاتی است که همواره مورد توجه و تاکید پزشکان قرار دارد. از طرفی مصرف میوه‌های تابستانه از جمله ملون یکی از گزینه‌های تامین این نیاز بوده است.

ملون دارای پوست زرد کم رنگ و یا زرد مایل به سبز، صاف و گوشتی آبدار است. اگر ملون در نواحی ابری و بارانی کاشته شود، مزه و کیفیت بدی می‌گیرد. این میوه باید در مناطق گرم و دارای نور زیاد کاشته و نگه داری شود.

 خواص شگفت انگیز ملون 

۱_ملون به دلیل ویتامین A و کارتنوئید‌ها که به فراوانی در آن وجود دارد، نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات بینایی دارد.

۲_کلسترول مضر در بدن انسان از طریق فیبر موجود در ملون کاهش می‌یابد.

۳_ملون از حملات قلبی و عروقی، بیماری کرونر قلب جلوگیری کرده و فشار خون را کنترل می‌کند.

۴_این میوه به دلیل تنظیم جریان خون از قند‌ها و کربوهیدرات‌ها از ابتلا به دیابت جلوگیری خواهد کرد.

۵_پکتین که نوعی فیبر خوراکی به حساب می‌آید به رفع مشکلات گوارشی و دفع مدفوع کمک فراوانی کرده و در این میوه به مقدار بسیار زیاد موجود است.

۶_ملون به دلیل ترکیبات ارگانیک فراوان، ویتامین A و ویتامین C که دارد موجب حفاظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها می‌شود.

۷_ملون نقش مهمی در کمک به مشکلات کلیوی دارد و میوه‌ای ادرار آور است.

علل مصرف ملون برای زنان باردار چیست؟

این میوه به درمان بی اشتهایی مادران و کمک به آبرسانی بدن پس از ایجاد حالت تهوع بسیار برای زنان باردار تاکید می‌شود.

طبق گفته محققان، مادران باردار از خوردن میوه به صورت نشسته و مصرف میوه‌هایی با پوست‌های آسیب دیده پرهیز کنند در غیر این صورت به احتمال زیاد دچار مسمومیت غذایی خواهند شد.

بر اساس نظر پزشکان، مصرف این میوه قبل از میل کردن غذا بهتر است، زیرا خوردن ملون همراه غذا موجب بروز سوءهاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود.

استفاده مداوم از این میوه برای مبتلایان به دیابت باعث ایجاد نفخ روده، مشکلات گوارشی، ورم روده و سوءهاضمه می‌شود.

مواد مغذی موجود در یک فنجان ملون شامل ۵۳ کالری، ۱۲ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر غذایی، ۲۳ میلی گرم سدیم، ۳۳ میکروگرم اسید فولیک، ۱ میلی گرم نیاسین، ۱۴ میلی گرم کلسیم، ۱۱ میلی گرم منیزیم، ۴۱۷ میلی گرم پتاسیم وذ ۳۲۱۹ میکروگرم کارتنوئید‌ها است.

منبع: شریان

کلیدواژه: میلی گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر