Web Analytics Made Easy - Statcounter

خردادماه ۱۳۹۷ بود که ۳۶۰۰۰ کولر گازی قاچاق توسط نیروی انتظامی خوزستان کشف شد، اما تاکنون رأی قطعی دادگاه بدوی و تجدیدنظر این پرونده اجرایی نشده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛ * خوزستان را با گرمای طاقت فرسای آن می‌شناسیم؛ گرمایی که تحمل‌اش برای غیر جنوبی‌ها عذاب آور است و خوزستانی‌ها هم چاره‌ای جز عادت کردن به این گرما ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه خوزستان، استانی نفت خیز است و بخش عظیمی از اقتصاد کشور در آن تامین می‌شود، اما بسیاری از مردم خوزستان وضع ماای مناسبی ندارند و حتی توان خرید یک کولر برای خانه خود را ندارند. در این شرایط، کمبود کولر و قیمت‌های سرسام آور آن باری اضافه بر دوش این مردم است.
خردادماه ۱۳۹۷ بود که خبر کشف ۳۶۰۰۰ کولر گازی قاچاق در خوزستان به ارزش ۱۴۹ میلیارد تومان توسط نیروی انتظامی استان رسانه‌ای شد. به دنبال آن امیدی در دل مردم استان زنده شد و مردم دلخوش بودند که با ورود این کولر‌ها به بازار و توزیع آن‌ها بین محرومان، گره‌ای از مشکلاتشان در زمینه خرید کولر گازی باز می‌شود، اما روند این پرونده مطابق میل مردم پیش نرفت و ورق برگشت.
پرونده این کولر‌ها در همان سال ۱۳۹۷ به اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان ارسال شد و بعد از طی مراحل قانونی این پرونده و بررسی مدارک و شواهد، رأی قطعی دادگاه بدوی و تجدید نظر پیرامون این پرونده صادر شد.  


مطابق رأی قطعی دادگاه بدوی و تجدید نظر پرونده ۳۶۰۰۰ کولر گازی قاچاق خوزستان، شرکت وارد کننده این کولر‌ها محکوم به پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط ۳۶۰۰۰ کولر گازی به نفع دولت و دو سال ممنوعیت از فعالیت شد.

بیشتر بخوانید:

دستور اجرای حکم پرونده قاچاق ۳۶۰۰۰ کولر گازی در خوزستان صادر شد


با این حال، اواسط اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ وزیر دادگستری دستور توقف عملیات اجرای حکم این پرونده به مدت ۱۰ روز از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه همان سال برای ارائه مدارک جدید از سوی شرکت را داد و همین مسئله مورد اعتراض فعالان دانشجویی و عدالتخواه استان خوزستان شد. در نهایت، جمال انصاری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اوایل تیرماه ۱۳۹۸ از صدور دستور اجرای حکم پرونده قاچاق کولر‌های گازی خبر می‌دهد و می‌گوید: این پرونده در فرآیند اجرا است و دستورات اجرایی لازم برای آن صادر شده و هیچ مانع دستوری، حقوقی و یا توجیه برای توقف وجود ندارد. 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اوایل تیرماه ۱۳۹۸ از صدور دستور اجرای حکم پرونده قاچاق کولر‌های گازی خبر داد.
به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رأی از دید ما یک رأی قطعی است و دستور توقفی برای اجرای آن وجود ندارد و به استان ابلاغ شده است؛ استان هم فرآیند اجرا اعم از تعیین و تکلیف کالا و وصول جریمه را انجام می‌دهد.  
پرونده ۳۶۰۰۰ کولر گازی قاچاق مطابق اظهارات مسئولان کشوری تعزیرات حکومتی، یکی از مهمترین کشفیات حوزه قاچاق کالا از ابتدای انقلاب اسلامی تا به کنون بوده و این پرونده بزرگترین پرونده قاچاق در خوزستان و سومین در کشور است. با اینکه رأی قطعی دادگاه تجدید نظر در این خصوص اعلام شده و حتی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از صدور دستور اجرای حکم آن در سال ۱۳۹۸ خبر داده بود، اما همچنان در روند اجرای این حکم تعلل و کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد.   نعمت الله بیرانوندی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان هم اواسط مردادماه ۱۳۹۹ در خصوص آخرین وضعیت این پرونده می‌گوید: بعد از صادر شدن رأی قطعی در رابطه با این کولرها، تعزیرات حکومتی بخشی از جریمه را وصول کرد. در اجرای ماده ۴۸ قانون مبارزه با قاچاق، شناسایی اموال نیز باید صورت بگیرد که انجام شد، اما در دی‌ماه ۱۳۹۸ با یک توقف اجرای حکم مواجه شدیم؛ به جهت اینکه جریمه‌ها توسط تعزیرات در حال وصول بود و تعیین تکلیف اموال با سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در حال انجام بود. در این سازمان اموال کارشناسی شده و پس از قیمت گذاری و مزایده به فروش می‌روند.  
بیرانوندی ادعا می‌کند: در رابطه با اینکه فروش این ۳۶۰۰۰ کولر در استان باشد یا در مزایده به فروش برود، مرجع پاسخگو، سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی خوزستان خواهد بود. من در این روند توقف پرونده ۳۶ هزار کولر، اجحاف یا امر خلاف قانون و ضابطه‌ای را ندیده‌ام. وزیر دادگستری بنا به دلایلی که وی را به این اقناع رسانده، درخواست توقف اجرا را در دی‌ماه ۱۳۹۸ از عالی‌ترین مقام قضایی کشور داشتند. اجرا از لحاظ قانونی و همچنین وصول‌ها متوقف شده که بنا به تشخیص دو نفر از معتمدین کشور یعنی وزیر دادگستری و ریاست قوه قضاییه است و من به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان به این دو تصمیم احترام می‌گذارم و تا زمانی که تصویب بعدی فرا نرسد در این توقف باقی خواهیم ماند. مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان: وزیر دادگستری بنا به دلایلی که وی را به این اقناع رسانده، درخواست توقف اجرای حکم پرونده قاچاق کولرهای گازی در دی‌ماه ۱۳۹۸ از عالی‌ترین مقام قضایی کشور داشتند؛ اجرا از لحاظ قانونی و همچنین وصول‌ها متوقف شده که بنا به تشخیص دو نفر از معتمدین کشور یعنی وزیر دادگستری و ریاست قوه قضاییه است.
این اظهارات مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان باز هم مورد اعتراض فعالان دانشجویی و عدالتخواهان و دغدغه‌مندان استان قرار گرفت و واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت تا جایی که شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان پنجم شهریوماه ۱۳۹۹ در نامه‌ای خطاب به رئیسی، رئیس قوه قضائیه نوشت: از شما تقاضا داریم با یک اقدام سریع و قاطع به حواشی پیش آمده در خصوص پرونده موسوم به ۳۶۰۰۰ کولر گازی قاچاق استان خوزستان، پایان دهید، به نحوی که عدالت اجرا شود و هزینه قاچاق برای قاچاقچیان بالا برود و سرنوشت این پرونده درس عبرتی برای دیگر قاچاقچیان شود.


بیشتر بخوانید:

آقای رئیسی؛ به حواشی پرونده ۳۶۰۰۰ کولر گازی قاچاق خوزستان پایان دهید


همچنین، ۲۰۴ نفر از دانشجویان، طلاب و فعالان رسانه‌ای ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ در نامه‌ای اعتراضی خطاب به رئیس دستگاه قضا، باز هم خواستار پایان دادن به حواشی این پرونده و برخورد با متخلفان شدند و نوشتند: تقاضا داریم با یک اقدام سریع و قاطع دستور اجرای حکم قانونی، قطعی و لازم الاجرای دادگاه تجدیدنظر در خصوص پرونده ۳۶۰۰۰ کولر قاچاق خوزستان را صادر کنید.

 

بیشتر بخوانید:

آقای رئیسی؛ سریعتر حکم ۳۶۰۰۰ کولر قاچاق خوزستان را اجرا کنید


اکنون، باید منتظر ورود جدی رئیس دستگاه قضا به پرونده ۳۶۰۰۰ کولر گازی قاچاق خوزستان و تعیین تکلیف اجرای رأی قطعی دادگاه بدوی و تجدید نظر این پرونده باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاچاق 36000 کولر در خوزستان قوه قضائیه قاچاق تعزیرات حکومتی قاچاق کولر آیت الله رئیسی وزیر دادگستری مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اجرای حکم پرونده قاچاق دستور اجرای حکم وزیر دادگستری استان خوزستان قاچاق خوزستان ماه ۱۳۹۸ تجدید نظر صادر شد کولر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد

حمیدرضا کیوانفر گفت: پس از بررسی پرونده های ارجاع شده برای یک هزارو ۸۷۰ مورد محکومیت صادر شد

وی افزود: این واحدهای متخلف در بازدید روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی ، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان شناسایی شدند.

کیوانفر اضافه کرد: بیشترین تخلفات شامل کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت ساعات مصوب پخت نان بوده است.

وی بیان کرد : اکنون طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها تشدید شده و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط ، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب نظارت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت