Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عبدالله‌ زاده ثانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین آسیب ناشی از ویروس کرونا به اقامتگاه‌های بومگردی، واحدهای اقامتی و پذیرایی، مجتمع و رستوران‌های بین راهی و تاسیسات گردشگری این شهرستان وارد شده است.
وی ادامه داد: طی نیمه نخست امسال بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان داورزن به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: این شهرستان با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.
وی افزود: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد تاریخی، یخدانهای قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار جذاب تاریخی و طبیعی داورزن هستند.
داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  
شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا میراث فرهنگی داورزن جهانگردی پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا میراث فرهنگی داورزن جهانگردی کرونا میراث فرهنگی داورزن جهانگردی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

 محمد امین هوت   در بازدید از بخش های کشاورزی آسیب دیده از سیلاب زرآباد  گفت: بارندگی های شدید رگباری در جنوب استان علاوه بر خسارت به موزستان ها به ۱۲۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع، ۶۰۰ حلقه چاه و دینام و ۳۰۰ کیلومتر لوله انتقال آب این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین به ۵۰۰ هزار متر مکعب بندسار و دامداری ها این شهرستان در اثر بارندگی های شدید اخیر خسارات سنگینی وارد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیر جهادکشاورزی زرآباد گفت: این شهرستان به عنوان پایتخت موز کشور دارای پنج هزار هکتار باغ موز هست که از این سطح چهار هزار هکتار آن بارور است و سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن موز در شهرستان زرآباد برداشت و روانه بازارهای مصرف سطح کشور می‌شود.

هوت گفت: برآورد خسارت بخش کشاورزی این شهرستان در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد