Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری گفت: جایزه سال سهراب با رویکرد آشنایی جامعه با اندیشه شاعر و نقاش برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رویدادهای «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری» و «جشنواره سالانه پرسبوک» با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان، میثم نمکی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،  حسین صدقی، دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری در  دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست «حسین صدقی»، دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری درباره اهداف برگزاری این رویداد هنری در شهر کاشان گفت: جایزه سال سهراب سپهری با رویکرد آشنایی بیشتر جامعه با اندیشه شاعر و نقاش نوگرای کاشان و ایران برگزار می شود. همچنین شناسایی و معرفی هنرمندان عرصه تصویرسازی و ایجاد بستر مناسب برای هنرمندان تصویرگر در استان اصفهان و کاشان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری  اظهار کرد: موضوع جایزه تصویرگری اشعار منتخب سهراب سپهری است که در صفحه اینستاگرام @sohrab.sepehri.annual.award معرفی می‌شود و تصویرسازان از آنها استفاده می‌کنند. داوری در دو مرحله انجام می‌شود، ابتدا سه داور بومی آثار را انتخاب می‌کنند، سپس محسن حسن‌پور، علی بوذری و مرتضی اسماعیلی سهی، طی ۳ روز به داوری نهایی می‌پردازند.

 

وی افزود: همزمان با این رویداد 3 ورک شاپ آموزشی با حضور اساتیدی چون کمال طباطبایی، نرگس محمدی و پژمان رحیمی زاده برگزار می شود.

 

دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری  اظهار کرد: سهراب شاعر فردگرا و شاعری با نگاه به رویدادهایی که پیرامون انسان کنونی می گذرد و در نگاه بشر امروز مغفول مانده است، دلیل اینکه امروز سهراب مورد توجه قرار گرفته  این است که آینده ما را در بازگشت به طبیعت پیش بینی می کرد، شعر سهراب جزو تصویری ترین شعرهای شعرای معاصر و گذشته است. در اولین دوره مبنای ما هم اشعار سهراب ما از شعر «اهل کاشانم» شروع کردیم و ادیبان کاشان اشعاری را انتخاب کردند که ظرفیت تصویری بسیاری داشته باشند و افق های جدیدی را برای مردم بیان می کند. آثار این جایزه قرار است در یک نمایشگاه به نمایش درآید و چاپ شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین صدقی رویکرد برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا

به گزارش خبرگزاری مهر، شصت و سومین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم kartagna که شانزدهم تا بیست و یکم آپریل (۲۸ فرودین تا ۲ اردیبهشت) در کلمبیا برگزار خواهد شد میزبان اصغر فرهادی به عنوان مهمان ویژه این فستیوال خواهد بود و در کنار نمایش منتخبی از فیلم‌های فرهادی، مراسم قدردانی و اهدای جایزه‌ای با عنوان استادان به این فیلمساز را برگزار خواهد کرد.

در سال‌های گذشته سینماگرانی چون مایکل داگلاس، دارن آرنوفسکی، آلخاندرو ایناریتوگونزالس، سوزان ساراندون، تیلدا سوینتن و گاسپار نوئه مهمان ویژه این رویداد در آمریکای جنوبی بوده و جایزه استادان را دریافت کرده‌اند.

این فستیوال که با ۱۲۰ هزار تماشاگر از پرمخاطب‌ترین فستیوال‌های آمریکای لاتین محسوب می‌شود، با اعلام رسمی خبر حضور اصغر فرهادی در کلمبیا، از برگزاری مسترکلاس فرهادی با فیلمسازان‌ جوان از آمریکای لاتین با عنوان «دیدار با استادان» خبر داد.

چندی پیش مراسم بزرگداشت این فیلمساز ایرانی در بلگراد نیز برگزار و جایزه victory به او اهدا شد.

کد خبر 6080965 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • فتح یک قرن به دست یک شعر
  • فتح یک باغ به دست یک شعر
  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال
  • «شب سعدی» در کاشان برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • عاطفه آنجا بود
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند