Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@06:44:14 GMT

تولید تخم مرغ در تایباد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۷۵۹۳

تولید تخم مرغ در تایباد افزایش یافت

رییس اداره دامپزشکی تایباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن آذریان افزود: در حال حاضر تنها واحد مرغ تخم گذار این شهرستان ۲۴ هزار قطعه ظرفیت دارد و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد مرغ های تخم گذار در مرحله تولید تخم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این میزان تخم مرغ تولید شده با صدور گواهی بهداشتی و نظارت دستگاه های متولی انجام شده است.

رییس اداره دامپزشکی تایباد گفت: پنج درصد از تخم مرغ تولید شده در این شهرستان به مصرف داخلی می رسد و مابقی آن به شهرستان های همجوار ارسال می گردد.

وی افزود: طول دوره پرورش مرغ تخم گذار ۱۸ ماه می باشد و سرمایه اولیه برای هر دوره افزون بر ۱۲ میلیارد ریال است.

آذریان افزایش قیمت نهاده‌ها، دارو و واکسن را از مهمترین مشکلات واحدهای مرغ تخم گذار این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد نهاده های مورد نیاز مرغداران این منطقه یارانه ای و ۴۰ درصد دیگر از بازار آزاد تامین می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۹۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در این شهرستان فعالیت دارد.

رییس اداره دامپزشکی تایباد افزود: در هر دوره ۴۵ روزه هزار و ۲۵۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود و هر سال چهار دوره جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان انجام می شود.

وی به اشتغالزایی واحدهای مرغداری این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اینک این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخم مرغ تایباد تخم گذار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند

به گزارش قدس خراسان، یاسر زنگنه روز یکشنبه در دیدار با فرماندار تایباد اظهار کرد: هم اکنون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در محورهای فرهنگی، تبلیغ، تعلیم و تربیت، سلامت، عمران، اشتغال و اقتصاد در روستاهای هدف خود در شهرستان‌های، سرخس، کلات، زاوه، خواف، تربت جام و تایباد فعال است.

مسوول اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام‌رضا (ع) استان خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در سطح مناطق محروم و مرزی از مهمترین اولویت‌های این قرارگاه است که امسال با استفاده از تجربه‌های به دست آمده سال‌های گذشته به دنبال کاهش موانع پیش روی آن هستیم.

وی بیان کرد: با هدف حمایت از پرورش دهندگان دام سبک، امسال برای دامداران ۶ دهستان استان خراسان رضوی توزیع انواع نهاده‌های دامی با تعرفه‌های مصوب پیش بینی شده که طی چند روز آینده در بین آنان قرار خواهد گرفت.

زنگنه ادامه داد: در راستای پیشرفت و شکوفایی مناطق مرزی و محروم، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در ۸۸ روستا و برای افزون بر ۸۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند.

مسوول اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام‌رضا (ع) استان خراسان رضوی افزود: احیا و مرمت قنوات، احداث و بازسازی خانه‌های عالم، احداث و لایروبی بندهای خاکی و سنگی ملاتی، محوطه سازی و ساخت سرویس‌های بهداشتی از دیگر اقدامات این قرارگاه در مناطق مرزی است.

رونق اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی و محروم اهمیت دارد

فرماندار تایباد در این نشست گفت: برای رونق اشتغال و پایداری آن باید از همه ظرفیتهای موجود هر منطقه در بخش‌های مختلف استفاده کرد که بدون شک نقش زیادی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی و محروم در روستاها دارد.

مهدی شیردل افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال " جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، می‌طلبد که مسوولان استانی و کشوری برای محقق شدن شعار سال همت و تلاش داشته باشند که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی تایباد جمعیت بیش از هفت هزار نفری را شامل می‌شود، حمایت دولت از این قشر زحمت کش می‌تواند منجر به شکوفایی این حوزه شود.

فرماندار تایباد به کمبود منابع آبی در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره و بیان کرد: تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی و علمی شدن آن می‌تواند نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی تایباد داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد