Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید با کمی خوش شانسی و اقبال بیشتر طرفداران فوتبال ایران، در آسیا هم شاهد تقابل تیم های سرخابی پایتخت با یکدیگر باشیم تا چهارمین دربی فصل ۹۹-۹۸ فوتبال هم برگزار شود.

جنوب نیوز: از اتفاقات جالب توجه در تورنمنت‌های مشابه با لیگ قهرمانان آسیا برگزاری دیدار دو تیم از یک کشور در مراحلی حذفی است که نوعی رقابت جذاب برای طرفداران هر دو تیم به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا در این فصل لیگ قهرمانان آسیا شرایط طوری رقم خورده که احتمال برخورد دو تیم مطرح و محبوب کشورمان بالا رفته است

اگر استقلال بتواند الاهلی را در دیدار سوم شکست بدهد و پرسپولیس به عنوان تیم دوم صعود کند بار دیگر چنین اتفاق احتمالی در انتظار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در صوزت عبور از مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود.

استقلال در گروهش قطعا اول نمی‌شود و از آن سو الهلال در گروهش به عنوان نخست دست یافته و در صورت صعود استقلال، دو تیم در یک هشتم نهایی به مصاف هم خواهند رفت. گرچه شب گذشته خبر رسید که سه تن دیگر از بازیکنان الهلال هم دچار بیماری کرونا شده اند و شاید این تیم از دور رقابتها کنار  برود و تیم دوم گروه جایگزین نماینده عربستان خواهد شد. در آن صورت اگر استقلال موفق شود صدرنشین گروه B را شکست بدهد باید با برنده دیدار تیم اول گروه D (النصر عربستان یا السدقطر) با تیم دوم گروه C (پرسپولیس و ۳ تیم دیگر شانس صعود دارند) دیدار بعدی‌اش در مرحله یک‌چهارم نهایی را برگزار کند. البته این در شرایطی است که هر دو تیم از این مرحله (یک‌هشتم نهایی) هم صعود کرده باشند. در این صورت تاریخ بازی احتمالی استقلال و صدرنشین گروه B روز شنبه ساعت ۲۱:۱۵ خواهد بود و البته تاریخ مشخص شده بازی یک‌چهارم نهایی مذکور نیز چهارشنبه ۹ مهر و از ساعت ۲۱:۱۵ به وقت تهران خواهد بود.

باید منتظر بمانیم ببینیم دربی احتمالی در آسیا رخ می‌دهد؟ گرچه سال قبل (۲۰۱۹) هم این احتمال با قوت بیشتری در گروه‌های سوم و چهارم که استقلال و پرسپولیس در آنها بودند، رخ داد که اگر هر کدام اول و دیگری دوم می‌شدند دربی آسیایی مسجل می‌شد ولی این اتفاق با حذف دو تیم هرگز رخ نداد.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در حالی در ورزشگاه کوپه داغ عشق آباد برگزار شد که کیفیت نامطلوب چمن مصنوعی این ورزشگاه آسیب های زیادی روی پای بازیکنان ایرانی رقم زد.

این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی (۵+۴۵) تک گل این بازی را برای ایران زد.

اگرچه هواداران فوتبال ایران انتظار داشتند برد پرگل ایران تکرار شود اما همین پیروزی و کسب دهمین امتیاز نیز باعث شد صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در فیفادی فروردین ماه قطعی بشود.

تیم ملی فوتبال ایراان با کسب این پیروزی با ۱۰ امتیاز در صدر گروه E دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفت تا صعود زودهنگام خود به دور نهایی را قطعی کند.

به این ترتیب امیر قلعه‌نویی می‌تواند در دو بازی پایانی با خیال راحت‌تری از بازیکنان جوان حاضر در اردو برای باتجربه‌ شدن نسل جدید استفاده کند.

دیگر خبرها

  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • صعود 6 تیم به دور بعدی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا + عکس
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی
  • بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی
  • همراه با نتایج مدعیان آسیایی: لبخند چین با برانکو
  • توقف عربستان در دوشنبه/ صعود ازبکستان با درخشش ستاره‌های پرسپولیس و استقلال
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • زنده از وضعیت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا