Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوکا واحد داستان‌های کودک و نوجوان نشر بوی کاغذ در تلاش است با شناخت، معرفی، تولید، مناسب‌سازی، ارائه و ترویج آثار مناسب برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه گامی موثر در تسهیل ارتباطِ والدین، معلمان و گروه همسالان با کودک و نوجوان دارای نیازهای ویژه بردارد. منظور از کودک با نیازهای ویژه کودکی است که در روند آموزش، به توجه، امکانات و یا تدابیر ویژه‌ای – علاوه بر آنچه برای همۀ کودکان موجود است – نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان همچون تمام کودکان دیگر و اهمیت حضورشان در جامعه کنار دیگران؛ و پذیرش و احترام به تفاوت‌های آنان – مانند سایر تفاوت‌های انسانی – است.

از مرداد ۱۳۹۹ با تعاملاتی که بین نشر بوی کاغذ (بوکا) با کتابخوان‌های طاقچه و کتابراه صورت گرفت، نسخه الکترونیک کتاب‌های ردۀ کودک و نوجوان این انتشارات با تخفیفات ویژه دوره ای در این دو کتابخوان الکترونیک قرار گرفت.

کتاب‌های ما هشت پا را قرمز می‌کنیم نوشته استفانی بودن با ترجمه احمد رمضانی؛ به من نگو استثنایی نوشته پت توماس و دوست من ایزابل نوشته الیزا ولوسون و ترجمه پیوند میهن‌دوست؛ همینه که هست و گاهی نوشته ربه‌کا الیوت و ترجمه شیرین محمدزاده؛ وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود! نوشته کاری دان بارون با ترجمه آیناز محمدی‌زاده؛ خرگوشی با دماغ قرمز نوشته هلمه هاینه، من لارا هستم نوشته فلورانس کادیه، فیلی با گوش‎های صورتی نوشته ولف هارانت و داستان شاهزادۀ عجیب نوشته زیلکه اشنی با ترجمه امیرفرهنگ نعمتی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، با تمرکز بر فرهنگ فراگیرسازی و با هدف کمک در تغییر نگرش مربیان، والدین، دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه تهیه و از سوی مجموعه دارکوب (داستان‌های رده کودک نشر بوی کاغذ) منتشر شده است و هفت عنوان از این مجموعه در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی شبکه رشد مورد تأیید وزارت آموزش‌ و پرورش قرار گرفته است.

بوکا با تهیه و انتشار مجموعه داستان‌های کودکان توانایی‌های متفاوت دارند به تسریع روند تغییر نگرش مربیان، والدین، دانش‌­آموزان و سایر ذی­نفعان آموزشی در مدارس پذیرا کمک می‌کند و بدین ترتیب زمینه‌ای فرهنگی برای فراگیر­سازی فراهم آورد. مخاطبان اصلی مجموعه کتاب‌های بوکا تنها کودکان با نیازهای ویژه نیست؛ بلکه برای آموزگاران، کتابداران، والدین و همسالانی است که با این کودکان سر و کار دارند نیز سودمند خواهد بود.

به من نگو استثنایی

نویسنده این کتاب پت توماس خود روان­درمانگر و مشاور است. وی تلاش کرده تا اطلاعات مفیدی در مورد شناخت و ارتقای ارتباط بین اعضای خانواده، والدین، و معلمان پیرامون مسائل شخصی، عاطفی و اجتماعی کودکان با نیازهای ویژه ارائه نماید.

در این کتابِ مصور نویسنده با طرح سوالاتی ساده ذهن مخاطب را به توانایی ­های کودکان با نیازهای ویژه جلب نموده و نشان داده است که چگونه این کودکان با وجود مشکلاتشان می­‌توانند زندگی شاد و طبیعی داشته باشند.

همینه که هست

همینه که هست  داستان خواهر و برادری را روایت می­ کند که با وجود معلولیت جسمی – حرکتی، دختر داستان، ارتباط عاطفی عمیقی بین آنها برقرار است. در این کتاب ماجراهای این خواهر و برادر به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

ما هشت پا را قرمز می کنیم

این کتاب داستان دختری به نام اِما را روایت می ­کند که در انتظار تولد برادرش است. برادری که با نشانگان داون به دنیا می­‌آید. در این داستان آموزنده نحوه برخورد این پدر و مادر با  اِما و اینکه او باید چه انتظاراتی از برادر کوچکش داشته باشد به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

خرگوشی با دماغ قرمز

در این کتاب مصور و جذاب نویسنده داستان خرگوشی با دماغ قرمز و گوشی آبی را روایت می­‌کند. اتفاقی که خیلی به ندرت رخ می­‌دهد. ماجراهای این خرگوش به ما می‌آموزد که چگونه تفاوت‌ها می‌تواند گاهی امتیاز و توانمندی های ویژه را به همراه داشته باشد.

گاهی

این کتاب مصور، روایتی داستانی از ماجراهای دختری با مشکل جسمی – حرکتی است که در آن توبی (برادر شخصیت اصلی داستان) ماجراهای بردن خواهرش به بیمارستان را به شکلی طنزگونه و جذاب تعریف می­کند.

دوست من ایزابل

کتاب داستان دو دوست را روایت می­‌کند که یکی از آنها دارای نشانگان داون است، ولی نقاط مشترکشان پیوند عمیقی بین آنها ایجاد کرده است. این داستان بیانگر این است که چگونه تفاوت­ ها می­ تواند دنیای جالب­ تری برای ما بسازد.

من لارا هستم

لارا دختری با نشانگان داون مدتی است هفته‌­ای یک بار به مدرسه عادی می‌­رود. اینجاست که او متوجه توانایی­ هایش می­‌شود و اینکه می‌­تواند برخی کارها را بهتر از بقیه انجام دهد.

وقتی نگرانی های من خیلی زیاد میشود!

وقتی کودکی مضطرب است ممکن است تصور کنیم او یک مشکل رفتاری دارد. اضطراب موقعیتی در ذهن است که افراد نمی‌توانند آن را ببینند. این کتاب به معرفی راهکارهایی برای رفع اضطراب کودکان می­‌پردازد. نویسنده با ارائه تمرین­‌ها و فعالیت­­‌هایی کودک را نسبت به نقاط قوت خود آگاه می­‌سازد، به شکلی که کودک بتواند به راحتی از نگرانی­‌ها و اضطراب‌های خود عبور کند.

فیلی با گوش های صورتی

در این کتاب داستان زندگی فیلی با گوش­‌های صورتی رنگ روایت می­‌شود. فیلی که همیشه مورد تمسخر سایر حیوانات است تا اینکه روزی به سرزمینی دیگر سفر می­‌کند و درمی‌یابد که گاهی تفاوت‌ها منجر به شکل جدیدی از دوستی می‌شود.

داستان شاهزاده عجیب

نویسنده این کتاب زیلکه اشنی است و با قلم امیرفرهنگ نعمتی ترجمه شده است.
چه خوبه که با هم فرق داریم! در این دنیا کودکانی وجود دارند که نسبت به سایرین کندترند؛ آنها عضوی از جامعه انسانی هستند و موهبتی برای زندگی ما به شمار می‌روند.

این کتاب مناسب برای کودکان بالای سه سال است و درک بهتری دربارۀ کودکان با نشانگان داون و دارای اختلال رشدی به خواننده می‌دهد.

برچسب‌ها ادبیات کودک و نوجوان سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کتاب ادبیات کودک و نوجوان سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کتاب اخبار کنکور نیازهای ویژه کودک و نوجوان تفاوت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند

براساس اعلام این آژانس، از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک کودک دچار سوءتغذیه شدید است. پیش‌تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ضمن هشدار در مورد افزایش تلفات کودکان فلسطینی در غزه اعلام کرده بود نگرانی‌ها از مرگ کودکان در غزه به واقعیت تبدیل شد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد
  • ماجرای عصبانیت رییس مجتمع قضایی از خنده‌های کفاشیان!
  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • قصه های به زبان ساده برای بچه ها در ماه رمضان
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی